וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידה ללא ראשים: פסגת הליגה הערבית נפתחה ללא שליטי המדינות

שמעון סימן טוב

25.7.2016 / 19:39

נשיא מצרים חושש מהתנקשות, מלכי ירדן וערב הסעודית לא יגיעו, וראש ממשלת לבנון יחזור לביירות: הפסגה במאוריטניה "חסרת ערך", לפי כלי תקשורת ערביים. "הסוגיה הפלסטינית בראש סדר העדיפויות"

צילום: AP, עריכה: אביב אירגז

פסגת הליגה הערבית נפתחה היום (שני) במאוריטניה ברקע הפילוג בקרב המדינות החברות סביב שורת המשברים במזרח התיכון. בין היתר, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הודיע כי לא ישתתף בוועידה בטענה כי הוא עסוק בפגישות פנימיות. לפי דיווחים שונים, א-סיסי חושש מניסיון התנקשות בדומה לזה שבוצע נגד הנשיא לשעבר חוסני מובארק באתיופיה בשנת 1995. עוד דווח כי הוא לא סבור שיש מאמץ אמתי לבניית כוח ערבי משותף למלחמה בטרור.

נשיא מצרים הוא לא השליט היחיד שנעדר מהפסגה. גם סלמאן מלך ערב הסעודית, עבדאללה מלך ירדן ושליטי מרוקו, אלג'יריה, עיראק, בחריין ותוניסיה לא יגיעו לוועידה בבירה נואקשוט. מדינות אלה הסתפקו בשליחת שרי חוץ בלבד. על רקע זה מכונה הוועידה הנוכחית בכלי התקשורת הערביים "ועידה ללא ראשים" או "פסגה ללא ערך".

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן מוחק את שרידי הדמוקרטיה בטורקיה – והמערב מפהק
סוריה: בתי חולים בחאלב הופצצו על ידי המשטר; בן שנתיים מת
בכיר ביטחוני בדובאי: "חיזבאללה עוסק בסחר בסמים בהיקף אדיר"

משלחת איחוד האמירויות הערביות לפסגת הליגה הערבית, נואקשוט, מאוריטניה, 25 ביולי 2016. טוויטר, צילום מסך
"מעורר רחמים". משלחת איחוד האמירויות הערביות בנואקשוט, היום/צילום מסך, טוויטר

ראש ממשלת לבנון תמאם סלאם אמנם מגיע לוועידה, אך לא יישאר בבירה נואקשוט הלילה, לאחר אמירות שנויות במחלוקת מפי שר הבריאות שלו, ואאל אבו פאעור, בנוגע למצב התשתיות במדינה. בריאיון לרשת מקומית, טען אבו פאעור כי המצב "מעורר רחמים" – מה שעורר עליו ביקורת חריפה מצד בכירים ועיתונאים במאוריטניה, שהחזירו בעקיצות על משבר איסוף הזבל המתמשך בביירות ובפרבריה.

בנאומו בפתיחת הפסגה אמר אמיר כווית סבאח א-ג'אבר א-סבאח כי ארצו תפעל לכינוס ועידה בינלאומית בנוגע לפגיעה ישראלית בילדים הפלסטיניים. לדבריו, "יש להביא לידיעת העולם את סבלו של הילד הפלסטיני". הוא הוסיף כי "עקשנותה של ישראל מונעת כינון שלום באזור". גם ראש ממשלת בחריין חליפה בן סלמאן אל-חליפה אמר כי "הסוגיה הפלסטינית היא בראש סדר העדיפויות של הליגה הערבית".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמיר קטאר תמים בן חמאד בהגעתו לנואקשוט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי הדגיש כי הפלסטינים "מברכים על יוזמת השלום הצרפתית", וטען כי ישראל ממשיכה באופן שיטתי בבנייתה בהתנחלויות. שאר נאומי המנהיגים עסקו, בין היתר, בהתנגדותן להתערבותה של איראן במדינות האזור ובפגיעתה בריבונותן, וכן במצב בסוריה ובתימן, שמתמודדות בשנים האחרונות עם מלחמות אזרחים קשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully