וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גננות ידווחו על ילד שלא הגיע: "אנחנו אחראיות בגן, לא לפני כן"

25.7.2016 / 14:57

מנהלת המחלקה לגננות בהסתדרות המורים יצאה נגד ההחלטה שגננות יחויבו לדווח על ילד שלא הגיע למוסד חינוכי ואמרה כי שעת בוקר "זה לא זמן טוב לטלפונים כדי להציל חיים". ח"כ שאשא-ביטון: "אין הסרת אחריות מההורים". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד, התייחסה היום (שני) להחלטת ועדת השרים לענייני חקיקה כי גננות ומטפלות יחויבו להודיע להורים על אי-הגעת ילדיהם למוסד החינוכי ואמרה כי "למשרד החינוך יש שלושה חודשים לקבוע איך זה ייעשה". ההחלטה עודכנה בחוזר מנכ"ל של משרד החינוך ותקנות משרד הכלכלה, ונועדה למנוע שכחת ילדים בכלי רכב.

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הוסיפה שאשא-ביטון כי בדיון אתמול "הייתה קצת אש, אנשים לא הבינו שזה לא חוק אלא בהסכמה מול משרד החינוך. אנחנו נלך למהלך כזה לאחר ישיבה משותפת עם נציגי הגננות ומשרד החינוך וברוח הזאת יצאנו מהוועדה".

לקריאה נוספת:
בת שנה וארבעה חודשים מתה לאחר שנשכחה ברכב בביתר עילית
תינוקת בת שמונה חודשים מתה לאחר שנשכחה ברכב בערד
סב לפעוט שנשכח ברכב ומת: "הרגשה נוראית, לא משאירים ילד לדקה"

ח"כ יפעת שאשא-ביטון בכניסה לכנסת לקראת השבעת הכנסת ה-20 מרץ 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"אנשים לא הבינו שזה לא חוק אלא בהסכמה". שאשא-ביטון/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

לילי פוקמונסקי, מנהלת המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, אמרה כי המהלך בעייתי. "לגננות לא קשה להרים טלפון. אבל בשעות הבוקר המוקדמות, כאשר מגיעים הילדים לגן, הגננת והסייעת לא יכולות להתפנות לנושא הזה. כשמגיעים 30 ילדים או יותר צריך לפנות אליהם, לקבל אותם עם ההורים ולערוך שיחה קצרה איתם. לכן זה לא זמן טוב לטלפונים כדי להציל חיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"להורים יש אחריות ראשונה לילדים שלהם"

פוקמונסקי ציינה כי ריבוי המקרים שבהם נשכחו ילדים בכלי רכב בתקופה האחרונה נבעו מחופשת הקיץ, והאחראיות מוטלת על ההורים ולא על הגננות. "הגננות עושות את זה באופן התנדבותי כל הזמן. מה שרצינו למנוע זאת חקיקה ולא להביא אותם לנושאים פליליים. בכל מקרה גננת מתקשרת", אמרה. "אנחנו בחופשת הקיץ ולכן יש אחריות בסיסית שההורים ידאגו לילדים שלהם. הגננת אחראית לילד כשהוא נכנס לגן ולא לפני כן".

ח"כ שאשא-ביטון הבהירה כי "אין שום אחריות פלילית או הסרת אחריות מההורים, אין ספק שלהורים יש אחריות ראשונה לילדים שלהם". בהמשך התייחסה חברת הכנסת לאמצעים טכנולוגיים שיכולים למנוע שכחת ילדים ברכב. "אנחנו הולכים לפתרונות טכנולוגיים", אמרה, "ומשרד התחבורה הבטיח שיבדוק משפטית תקנה שתוסיף לתקנה של כיסא בטיחות ויחויבו בחיישן וכך נדע שלכל מקום שהכיסא הולך, הוא הולך עם הילד והוא לא יישכח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully