וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: האלונקה המתקדמת שפיתח לוחם הצנחנים בתגובה לחיזבאללה

25.7.2016 / 11:55

אבשלום רוזנק, לשעבר לוחם בסיירת צנחנים, פיתח במסגרת לימודיו במכון הטכנולוגי בחולון אלונקה המיועדת לתנאי הקרב המודרני בהתבסס על ניסיונו הקרבי ועל שיחות עם מפקדים ממלחמת לבנון השנייה. "חוסך זמן ומונע פגיעה בגב הפצוע". צפו בהדמייה

צילום: יח"צ

אבשלום רוזנק, בן 27, התגייס לסיירת "עורב" צנחנים בשנת 2008 ולחם במבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. במהלך הלחימה הוא נדרש להשתמש באלונקה לפינוי לוחמים שנפצעו. כבר אז הבחין בקושי להשתמש באלונקה בפינוי מתוך מבנים ובחוסר ההתאמה של האלונקה הנמצאת בשימוש צה"ל לקרב המודרני, שלא מתבצע לרוב בשטחים פתוחים, אלא בשטח בנוי.

רוזנק שקד על פיתוח אלונקה חדשה, שפתיחתה ופינוי הפצועים בעזרתה יהיו נוחים ויעילים יותר. "הצוות שלי לא גויס לצערי למבצע 'צוק איתן', והיה לי רצון לתרום משהו. החלטתי שנכון יהיה לפתח אלונקה מתקדמת", אמר.

הרעיון עליו חשב הוא שינוי החומר ממנו מיוצרים מוטות הנשיאה של האלונקה, במטרה להקל על הלוחמים. "את המוטות פירקתי לשני חלקים נפרדים, כך שלא יתפסו מקום בתיק הלוחם ושניתן יהיה לפתוח אותם בקלות גם בחדרים קטנים ובמקומות צרים, כמו מסדרונות או מנהרות".

עוד בוואלה! NEWS:
בתי המחבלים משרונה ייהרסו: "הרבה אנשים בכפר מחכים לדאעש"
אזריה מעיד: "צעקתי 'זוזו' – ויריתי למחבל כדור לכיוון הראש"
כשהאויב מגיח מאחור: האיום החדש על לוחמי צה"ל ליד עזה

אלונקה צבאית חדשה לשימוש במתארי לחימה מורכבים. יאיר אגמון, מערכת וואלה! NEWS
"אין צורך לגרור את הפצוע". חייל מציג את האלונקה/מערכת וואלה! NEWS, יאיר אגמון

לדברי רוזנק, החידוש העיקרי באלונקה שפיתח הוא בכך שהמוטות מתחברים למערכת הגב של הלוחמים בשטח. "כך נחסך זמן יקר מפני שאין צורך לגרור את הפצוע כדי לרתום אותו לאלונקה. בדרך זו גם נמנעת פגיעה בגב ובחוליות הנגרמת מתזוזה לא נכונה", אמר.

לצורך פיתוח האלונקה החדשה, חקר רוזנק את הנושא ושוחח עם מפקדים שהשתתפו בקרב בכפר דבל במלחמת לבנון השנייה. הוא שמע מהם על הקשיים בחילוץ הפצועים תחת אש ובמאפייני השטח של "שמורות הטבע" של חיזבאללה. כמו כן, שוחח עם חברים וקרובי משפחה שהשתתפו במבצע "צוק איתן". אחד מהם היה סגן מפקד סיירת הנח"ל לשעבר, רס"ן (במיל') יונדב פכלר, שתיאר בפניו את הקושי בפינוי ממבנים, ובכללם מחללים תת-קרקעיים.

הלוחם לשעבר מסיים בימים אלה את לימודיו במכון הטכנולוגי חולון (HIT) והגיש את הפיתוח במסגרת עבודת גמר. האלונקה תוצג בתערוכת הבוגרים בשבוע הקרוב ואף נמצאת בהליך רישום כפטנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אלונקה צבאית חדשה לשימוש במתארי לחימה מורכבים. יאיר אגמון, מערכת וואלה! NEWS
הפיתוח נועד להקל על הלוחמים בחללים קטנים. הדגמת השימוש באלונקה/מערכת וואלה! NEWS, יאיר אגמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully