וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי מועצה בחיפה נגד אירוע של "שוברים שתיקה": "ארגון קיצוני"

23.7.2016 / 11:00

חברי יש עתיד פנו לראש העיר וקראו לבטל אירוע של הארגון במתנ"ס בעיר. לטענתם, "המתקן העירוני אינו צריך לשמש לפעילות מפלגתית". העירייה: "אין רשות למנוע את השכרת האולם. גם יש עתיד קיימו בו מפגשים"

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: סערה בכנס "שוברים שתיקה" באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע)

חברי ארגון "מילואימניקים בחזית" דרשו השבוע ממועצת עיריית חיפה ומראש העירייה, יונה יהב, לבטל אירוע של ארגון "שוברים שתיקה" המתוכנן להתקיים באחד המתנ"סים בעיר. בעקבות פרסום האירוע בפייסבוק, הוגשה פנייה לשלושת חברי מועצת העיר, סגן ראש העירייה שי אבוחצירה, יוסי שלום ועו"ד אורי גרינברג, שפנו במכתב ליהב.

שלושת חברי המועצה כתבו כי הם מבקשים לבטל את האירוע משום ש"שוברים שתיקה" הוא "ארגון קיצוני הגורם לפיצול בחברה הישראלית ולפגיעה אנושה בתדמיתה של מדינת ישראל". עוד כתבו השלושה כי "חיפה הייתה מאז ומעולם סמל לדו-קיום. בעיר חיות בשלווה ובשיתוף פעולה אוכלוסיות מגוונות המשתייכות לכל המגזרים השונים בחברה הישראלית. אנו סבורים כי אין מקום לאפשר לשום ארגון קיצוני מכל סוג שהוא לערוך פעילות במתקן עירוני, על אחת כמה וכמה כשמדובר במתנ"ס, מקום שאמור לשמש לפעילות קהילתית ובלתי מפלגת. על כן נבקשך להורות באופן מידי להנהלת המתנ"ס לבטל את האירוע".

עוד בנושא:
"אין מספיק עמדות ימין": מהומה בכנס "שוברים שתיקה" בבן גוריון
סערה סביב כנס בהשתתפות בכירי "שוברים שתיקה" באונ' בן גוריון
"להכניס אותם לכלא": קיבוצים בצפון שוב סוערים בשל הרצאת שוברים שתיקה

כנס שוברים שתיקה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, מאי 2016. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
"מתנ"ס צריך לשמש לפעילות מאחדת". כנס "שוברים שתיקה" בבאר שבע, השנה/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

השלושה דרשו את ביטול האירוע על אף שלמתנ"ס אין אפשרות חוקית למנוע מארגון חוקי לשכור את האולם. לדברי גרינברג, אחד מחברי המועצה החתום על המכתב, הוא אינו מסתיר את התנגדותו ל"שוברים שתיקה". "אני מחזק בעניין זה את המאבק של יו"ר המפלגה שלי, יאיר לפיד, בנזק העצום שהארגון הזה גורם למדינת ישראל. עם זאת, ההתנגדות שלי הייתה זהה אילו הייתה מתרחשת במקום פעילות מצד ארגון קיצוני אחר גם מצדה האחר של הקשת הפוליטית", אמר.

עוד הוסיף גרינברג כי הוא סבור שמתנ"ס צריך לשמש מקום שבו נפגשים לפעילות "מאחדת ומקרבת", ולא לפעילות "מרחיקה ומפלגת". לדבריו, "כולי תקווה שהאירוע בסופו של דבר יבוטל. גם אם לא, אני סבור שעל הנהלת המתנ"ס להתכנס בהקדם ולקבוע קריטריונים מסודרים באשר לאפשרות עתידית להשכרת המתנ"ס לפעילויות כאלה ואחרות".

עמית דרי, יו"ר "מילואימניקים בחזית" שפנה לחברי מועצת העיר בנושא, מסר: "לא ייתכן שארגון שמפיץ שקרים על לוחמי צה"ל יקבל במה במתנ"ס עירוני הממומן מכספי ציבור". לדבריו, "פנינו לעיריית חיפה בבקשה למנוע את האירוע ולקריאתנו הצטרפו חברי עירייה, כולל סגן ראש העיר. אנו קוראים לראש העיר יונה יהב לבטל את האירוע".

כנס שוברים שתיקה אוניברסיטת תל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
כנס "שוברים שתיקה" באוניברסיטת תל אביב, השנה/ראובן קסטרו

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "באולמות וחדרים העומדים להשכרה לכל דיכפין, אין לעירייה או לתאגיד עירוני הרשות למנוע השכרה לכל אדם או גוף, ותהא דעתו אשר תהא ובלבד שאין המדובר בפעולה בלתי חוקית. האירוע שמקיים ארגון 'שוברים שתיקה' איננו כזה ואין לעירייה או למי מתאגידה רשות למנוע את השכרת האולם או לצנזר את פעילותו בכל דרך. נציין כי השימוש בחדר הינו במחיר מלא הקבוע במקום. בתוך כך, במתנ"ס הדר שכרה בעבר מקום לפעילותה הציבורית גם מפלגת 'ארץ ישראל שלנו' של ח"כ דאז מיכאל בן ארי, שרעיונותיה הפוכים לחלוטין מארגון 'שוברים שתיקה'. כמובן שגם מפלגתו של בן ארי שילמה מראש מחיר מלא, כפי שנדרשו לאחרונה גופים פוליטיים אחרים שקיימו מפגשים ואירועים במקום, כמו מפלגת העבודה, מרצ, הבית היהודי ויש עתיד, שחברי המועצה מטעמה הגישו את הבקשה לראש העירייה".

משוברים שתיקה נמסר בתגובה: "לא מפתיע שיאיר לפיד חובר שוב לפעילי ימין המומחים בסתימת פיות רק כדי לקושש עוד כמה קולות מהימין הקיצוני. ניסיונות ההשתקה של לפיד, בנט וביבי רק מחדדים לכולנו עד כמה חשוב לא לשתוק ולהסתכל באומץ בכיבוש ומה זה עושה לנו כחברה וכמדינה דמוקרטית. אנו שמחים להגיע גם לחיפה ולספר לחיפאים על מה שחווינו כחיילים ולוחמים בשירותנו הצבאי בשטחים, ומזמינים את כל מי שמדינת ישראל חשובה לו, לבוא ולשמוע על המחיר המוסרי המסוכן שגובה המשך הכיבוש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שנשלח לראש העיר יונה יהב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully