וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון נגד ליברמן: "הוא מנסה להפוך את גלי צה"ל לפראבדה"

20.7.2016 / 13:50

שר הביטחון לשעבר הטיח את הביקורת לאחר שהבוקר זימן מחליפו את מפקד גלי צה"ל ירון דקל לבירור, בעקבות תכנית האוניברסיטה המשודרת שתוכננה לעסוק בשיריו של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. "דרושה מנהיגות אחרת שיודעת להתמודד עם הבעיות האלה"

צילום: אי-פי, עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון לשעבר משה יעלון יצא היום (רביעי) בביקורת נגד שר הביטחון המכהן אביגדור ליברמן, בעקבות תגובתו לתכנית האוניברסיטה המשודרת בגל"צ שהייתה אמורה לעסוק במשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. "אני שומע מה הולכים לעשות לגלי צה"ל - קוראים לזה פראבדה", אמר יעלון, והשווה את תכניתו של ליברמן בנושא להפיכת התחנה לגוף התקשורת ששימש הביטאון הרשמי למפלגה הקומוניסטית בברית המועצות. "דרושה מנהיגות אחרת שיודעת להתמודד עם הבעיות האלה", הוסיף, בדברים שנשא בכנס תחזיות 2020 של "דה מרקר" ו"קסם מדדים".

ליברמן אמר מוקדם יותר היום: "על פניו נראה שמדובר בעניין חמור שבו מי שכתב טקסטים נגד הציונות שמשמשים עד היום כדלק לפעולות טרור נגד מדינת ישראל, זוכה שהתחנה הצבאית תכלול אותו ואת יצירותיו כחלק מטקסטים מכוננים של החברה הישראלית יחד עם 'ירושלים של זהב' ו'מגש הכסף'". הוא הוסיף: "ברור מאליו שזה דבר שמהווה ליקוי מאורות ולא ניתן לעבור על כך לסדר היום".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
דיווח: מטוסי קרב ישראליים תקפו יעד של צבא אסד בקוניטרה
לקראת ההכרעה: "גילה קצב לא מאמינה שבעלה ישוחרר מהכלא"
בעל פנצ'רייה בצפון נהרג כתוצאה מפיצוץ צמיג משאית בזמן שניפח אותו

משה יעלון בכנס "תחזיות 2020" של עיתון דה מרקר. יולי 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
"דרושה מנהיגות אחרת". יעלון/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש הובהר בתחנה כי מדובר בחלק משידורים שנועדו לחשוף את המאזינים לעולם האקדמי ולעושר הרעיוני שלו. "גלי צה"ל ייסדה בשנות השבעים את האוניברסיטה המשודרת כבמה רדיופונית המאפשרת לעולם האקדמיה להעשיר ולסקרן את מאזיני התחנה", נמסר. "במה זו מארחת בסמסטר הנוכחי שורה ארוכה ומגוונת של מרצים ונושאים ביניהם, כאלו שהרצו על כתבי הרב קוק, ז'בוטינסקי, הרצל, נעמי שמר ומגילת העצמאות. אנו סבורים שהחופש האקדמי מחייב אותנו לאפשר את העושר הרעיוני שהיא מעמידה לרשות המאזינים".

יעלון: "ניתן לחיות לצד פלסטינים מבלי לעקור אנשים מבתיהם"

יעלון, שאמר את הדברים בכנס "תחזיות 2020" של עיתון דה מארקר, התייחס גם לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי "אפשר לחיות זה לצד זה במגוון תחומים מבלי לדבר על עקירת אנשים מבתיהם". "אינני רואה שהסכסוך הולך להסתיים. זה לא נעים, אבל גם לא נורא", אמר. "צריך לדעת לשמור על סטטוס קוו, אם מקבלים את התפיסה שאיננו רוצים לשלוט בהם והם מבינים שעדיין לא קמה אצלם מנהיגות שמוכנה להכיר ביישות היהודית בארץ, אנחנו עסוקים בלריב עם עצמנו בעוד עדיין אין בצד השני מישהו שמסכים עם הערכים שלנו".

שר הביטחון לשעבר התייחס גם לדבריו של ראש המכינה הקדם צבאית עלי, הרב יגאל לוינשטיין, ולפיהם הומואים הם "סוטים שמטריפים את המדינה". "מטרידה אותי ההתייחסות לאחר", אמר. "שמעתי את ההתבטאויות של מי שאמור לחנך במכינה צבאית. עצם העובדה שזה השיח, מצביע על הקצנה במכינה ובמגזר. נדרשת פעולה נגד המכינה של משרד הביטחון, משרד החינוך, והדבר מחייב חשבון נפש של ראשי המכינה וראשי המגזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully