וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה שוחח עם ארדואן והפציר בו: "גלה איפוק עם האחראים למרד"

20.7.2016 / 0:35

נשיא ארה"ב שוחח עם נשיא טורקיה לראשונה מאז ניסיון ההפיכה הכושל בארצו וקרא לו לכבד את ערכי הדמוקרטיה. שני המנהיגים דנו גם בבקשת ההסגרה של המטיף פתהוללה גולן, שאותו מאשים ארדואן באחריות למרד

צילום: משה שטיינמץ באמצעות וואווי, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח אתמול (שלישי) עם נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, לראשונה מאז ניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה בסוף השבוע האחרון. בהודעת הבית הלבן נמסר כי אובמה הפציר בארדואן לכבד את הערכים הדמוקרטיים בארצו ברקע מבצע הטיהורים שמבצע הנשיא הטורקי ממתנגדיו. בנוסף, הציע אובמה לסייע לאנקרה בחקירת המרד, אך קרא לארדואן לגלות איפוק ביחס לאחראים.

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, מסר כי טורקיה הגישה בקשה בטופס אלקטרוני להסגרת המטיף האסלאמי פתהוללה גולן, שלו מייחס הנשיא ארדואן את ניסיון ההפיכה במדינה, וכי שני המנהיגים דנו גם בבקשת ההסגרה. הוא הוסיף כי כל בקשת הסגרה מצד טורקיה צריכה להיבחן על פי הסכם ההסגרה בין שתי המדינות.

עוד בנושא:
ארדואן עובר לחינוך ולתקשורת: אלפי מורים פוטרו, עיתונים נסגרו
ארדואן דורש עונש מוות למעורבים במרד: "העם לא רוצה לממן להם מאסר"
ההפיכה כשלה, עכשיו סלפי: המרד בטורקיה הפך לאטרקציה תיירותית

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נושא נאום בפולין לאחר אירוע הירי בדאלאס שבטקסס, שבו נהרגו חמישה שוטרים , יולי 2016. רויטרס
קורא לארדואן לגלות איפוק. אובמה/רויטרס

בנאום ניצחון שנשא בפני תומכיו לאחר דיכוי ניסיון המרד של הצבא קרא ארדואן לאובמה להסגיר את יריבו גולן בטענה ש"אנחנו מסגירים כל טרוריסט שארצות הברית מבקשת". הוא הוסיף כי "בתור בעלת ברית אסטרטגית שלנו, היא חייבת להעביר אותו לידינו".

מאז סוף השבוע פועל ארדואן לטהר את הרשויות במדינה ממתנגדיו. אחרי שאלפים מהצבא, המשטרה, מערכת המשפט והשלטון המקומי הודחו ונעצרו, עבר אתמול המשטר למערכת החינוך והתקשורת. 257 מעובדי משרד ראש הממשלה הודחו ופוטרו 492 אנשי דת החברים במינהל לענייני דת, 15 אלף איש ממשרד החינוך וכ-1,500 דיקנים ורקטורים באוניברסיטאות ברחבי המדינה ומאה מאנשי סוכנות הביון של טורקיה ונסגרו כלי תקשורת המזוהים עם המטיף גולן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בנאום בפני תומכיו באיסטנבול, יולי 2016. רויטרס
ארדואן נואם בפני תומכיו באיסטנבול, בשבת/רויטרס

ראש הממשלה בינאלי יילדרים אמר אתמול כי הממשלה תקבל היום החלטות חשובות כדי לחלץ את המדינה מהמצב החריג שבו היא נמצאת. בנאום בפני חברי מפלגתו הוא אמר כי ממשלתו תפעל כדי להביא ל"ביטחון מוחלט" ברחבי המדינה בת 80 מיליון התושבים, אך הוא לא פירט אילו צעדים היא תנקוט. הוא אף האשים את וושינגטון בצביעות מאחר שהיא טרם הסגירה את גולן.

שלשום אמר ארדואן בריאיון לרשת CNN כי העם הטורקי דורש את עונש המוות למעורבים בניסיון ההפיכה הצבאית, אף שהוא בוטל לפני עשור במדינה. "הרחוב ביקש את זה", אמר. "העם חושב שהטרוריסטים האלה צריכים למות. למה אני צריך לשמור עליהם ולהאכיל אותם בבתי הכלא במשך שנים? זה מה שהאנשים ברחובות אומרים".

(עדכון ראשון: 21:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully