וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מגרמניה בסרטון לפני הפיגוע: "אבצע פיגוע, אשחט אתכם"

19.7.2016 / 17:13

דאעש פרסם סרטון ובו נראה הפליט האפגני בן ה-17, שתקף בגרזן ובסכין נוסעים ברכבת בדרום המדינה ופצע ארבעה מהם בטרם חוסל. "אלחם בכם כל עוד דם זורם בעורקיי", הבטיח

עריכה: אוהד פיטר

"אבצע פיגוע התאבדות בגרמניה, אלחם בכם כל עוד דם זורם בעורקיי" - כך אמר הפליט האפגני בן ה-17 שתקף אמש בגזרן ובסכין נוסעים ברכבת בדרום גרמניה בסרטון שפורסם היום (שלישי) בידי דאעש. באירוע בעיירה וורצברג שבמדינת בוואריה נפצעו חמישה אנשים, בהם שניים באורח אנוש. בין הפצועים, תיירים מהונג קונג. הנער נורה למוות בידי המשטרה לאחר שנמלט מהקרון.

בסרטון בן שתי דקות ו-20 שניות, מתואר שמו של המחבל כמוחמד ריאד, הוא נראה כשהוא מנופף בסכין קטן כשהוא מבטיח להשתמש בה כדי לשחוט "כופרים" ולנקום את מותם של גברים, נשים וילדים במדינות מוסלמיות. הסרטון פורסם בסוכנות הידיעות אעמאק, המזוהה עם דאעש.

בחדרו של הפליט שהגיע למדינה לבדו נמצא דגל מצויר של דאעש ופתק בפשטו, אחת השפות המדוברות בארץ מוצאו אפגניסטן. שר הפנים של מדינת בוואריה יואכים הרמן אמר כי הוא מודע לכך שדאעש קיבל אחריות על הפיגוע, אך מוקדם מיד לקבוע אם המחבל מהרכבת אכן היה חלק מרשת טרור או שהוא עבר הקצנה דתית בתקופה האחרונה.

לקריאה נוספת בנושא
הפיגוע בגרמניה: דגל דאעש נמצא בחדרו של הפליט שדקר
גרמניה: מהגר אפגני צעק "אללה אכבר" ודקר נוסעים בתחנת רכבת

המחבל מהפיגוע בגרמניה - ראשוני. ספק 500
הצעיר נופף בסכין במהלך הסרטון/ספק 500

האירוע, שהתרחש ימים בודדים לאחר פיגוע הדריסה בניס, עורר מחדש את החשש מפני התקפות של "זאבים בודדים" באירופה. הוא אף עלול להגביר את הלחץ הפוליטי על הקנצלרית אנגלה מרקל, שקיבלה בברכה כמיליון מהגרים ופליטים בשנה שעברה.

בכיר במפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" האשים את מרקל ואת תומכיה במצב מאחר "שהמדיניות מזמינת הפנים שלהם הביאה יותר מדי גברים מוסלמים צעירים, לא משכילים וקיצונים לגרמניה".

חברת שירות הרכבות של גרמניה הודיעה כי תבחן את המתקפה ברכבת כחלק ממהלך נרחב יותר להרחיב את האבטחה בקרונות, כולל התקנת מצלמות נוספות בתחנות ובקרונות עצמן. החברה מסרה כי היא הקימה כוח משימה לפני כמה שבועות שפעל בדחיפות כדי לשפר את האבטחה סביב הנוסעים וצוות העובדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פיגוע בתחנת רכבת בבוואריה בגרמניה 19 יולי 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בגרמניה, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully