וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: חברה שלא פעלה להסרת הסתה ברשת תיקנס ב-300 אלף שקל

17.7.2016 / 20:12

ועדת השרים לחקיקה אישרה את ההצעה של ח"כ רויטל סוויד מהמחנה הציוני, לפיה פייסבוק וחברות נוספות יחויבו לפעול לניטור תכנים מסיתים. מי שלא יעשה כך, ייקנס במאות אלפי שקלים

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין

(בווידיאו: דיווח לאולפן וואלה! NEWS על הסתה ברשת)

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ רויטל סוויד (המחנה הציוני) שמחייבת את פייסבוק וחברות האינטרנט לפעול לניטור והסרת תכנים שיש בהם תמיכה ברצח והסתה לטרור. הצעת החוק אף כוללת קנסות בגובה של עד כ-300 אלף שקלים. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד החליטו לתמוך בהצעה בקריאה טרומית, ובהמשך היא תמוזג לתוך הצעת חוק ממשלתית שאותם הם מקדמים בנושא.

בשבועות האחרונים הולך וגובר העיסוק של המערכת הפוליטית בשימוש בפייסבוק לצורך הנעת פעילות טרור, נוכח הקשר שנמצא בגל הטרור האחרון בין הסתה ברשת לבין יחידים שיוצאים לפגע. "מאז גל הטרור פייסבוק הפכה למפלצת", אמר השר ארדן בתחילת החודש בריאיון שהעניק לערוץ 2, שבו האשים כי "חלק מדם הנרצחים על ידיה של פייסבוק". ארדן ושקד הפיצו בשבוע שעבר את תזכיר הצעת "חוק הפייסבוק", שמאפשר לבית המשפט להוציא לחברות כמו פייסבוק וגוגל צווים הדורשים להסיר תוכן שמהווה עבירה פלילית או שיש בו סיכון ממשי לביטחון הציבור או המדינה. במקביל, ארדן ושקד קיימו שורה של מפגשים עם בכירים בהנהלת פייסבוק וגוגל בניסיון להגיע להבנות בנוגע לדרישה להסיר פוסטים מסיתים.

לקריאה נוספת:
המאבק בהסתה בפייסבוק נידון לכישלון: "עמוד הוסר, מאה קמים במקומו"
ארדן במתקפה נגד צוקרברג: "מאז גל הטרור פייסבוק הפכה למפלצת"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן – טקס החלפת מפקד מחוז ש"י. נועם מושקוביץ
יאחד בין הצעות החוק. השר ארדן/נועם מושקוביץ

הצעת החוק של סוויד, שעליה חתומים ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה, פותחת, נוסף לאפיק המנהלי, גם אפיק של קנסות וחובות. ההצעה קובעת כי פלטפורמות אינטרנטיות שלא יפעלו לניטור והסרה של תכנים המסיתים לטרור ייקנסו בסכומים של עד כ-300 אלף שקלים. ארדן ושקד הודיעו כי הם יאחדו בין הצעות החוק, וכי הליך החקיקה שלהן יקודם יחדיו. במסגרתו, ייבחנו כל הסוגיות בנושא, ובראשן המתח שהחוקים עשויים לייצר בין חופש הביטוי לבין חובת המדינה לספק ביטחון לאזרחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully