וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימון בבית מלון נטוש בדרום: כך נערכים בנח"ל למלחמה הבאה

10.7.2016 / 0:25

חיילי פלוגת הטירונים של גדוד 932 עברו אימון לקראת הפעם הראשונה שבה יגיעו לשומרון. הם עברו "הכנה מנטלית" למפגש הראשון עם אוכלוסייה אזרחית, ולמדו איך להתגונן מתוך שטח בנוי. צפו בתיעוד

צילום: דו"צ, עריכה: מתן חדד

מלחמה עתידית בין ישראל לבין צבאות סדירים בירדן, סוריה או מצרים לא עומדת, נכון לעת הזאת, על הפרק, ולכן עדכן צה"ל לאחרונה את תכניות האימונים שלו. כל לחימה בעתיד צפויה להיות מול חיזבאללה בצפון או מול חמאס בדרום, וכן מול חוליות מחבלים בגדה. לאחר אימונים רבים ששמו דגש על לחימה בשטח פתוח וכן צעידה למרחקים ארוכים, המדמות לחימה מול צבאות אויב בגבולות, בצה"ל העבירו את הדגש ללוחמה בשטח בנוי.

לפני כשבועיים קיימה פלוגת טירונים מגדוד 932 של חטיבת הנח"ל תרגיל לקראת סיום שלב הטירונות. התרגיל נפרס על פני שבוע שלם וכלל אמנם אימונים בשטחים פתוחים, אך גם אימון בשטח בנוי שתפס חלק גדול מבעבר. ביומו האחרון של התרגיל נערך החלק המסכם, שבו התאמנו החיילים בלחימה במבנה של מלון נטוש ליד ערד.

"מדובר בתרגיל רחב מאוד הכולל לא מעט מרכיבים, בהם לחימה בתוך מבנה מסובך שבו מסדרונות ארוכים, הרבה פתחים, אמצעי חבלה שימתינו לנו במהלך הלחימה, שיתוף פעולה עם כוחות אחרים וכמובן היערכות להגנה במקום לאחר כיבושו", אמר מפקד הפלוגה, סרן איתמר אביצרור, בן 26.

עוד בוואלה! NEWS:
"חברון לא תעזוב אותי": בירת הטרור של הגדה מעיניו של מפקד החטיבה
תותחים ומסכי מגע: מכונת הלחימה שתחליף הנגמ"שים המיושנים מ"צוק איתן"
צפו: ספינות הטילים של חיל הים משמידות ספינה ממרחק של יותר ממאה ק"מ

סרן איתמר אביצור מ"פ בחטיבת הנח"ל. דובר צה"ל
תרגיל מורכב הכולל לחימה בשטח בנוי ושיתוף פעולה עם כוחות נוספים. סרן אביצרור/דובר צה"ל

לדברי אביצרור, התרגיל מדמה את השינוי בתפיסה ואת עדכון האימונים, בהתאם לאיומים הרלוונטיים העומדים לפתחו של צה"ל. "החטיבה, ורואים את זה גם בבא"ח (בסיס אימון חטיבתי, - ש"ב) ובאימון, עושה שינוי מאוד גדול בקשר להכשרה של החיילים", אמר. הוא הוסיף כי מטרת הכשרת הלוחמים היא הכנתם למפגש עם האויב בהתאם לאיומים העדכניים ולא על סמך הנחות ישנות לגבי אופי האויב.

לדבריו, האויב מבין את יתרונותיו של צה"ל ומעדיף להילחם מתוך שטח בנוי ומתוך אוכלוסייה צפופה, על מנת לבטל אותם. "הוא לא באמת יכול להוריד את היתרון שלנו, אבל בצורה כזו הוא מנסה לצמצם אותו. לאור כך אנחנו מגבירים את האימונים בשטחים בנויים, שדורשים מאתנו יותר חדות, יותר מקצועיות והרבה יותר שליטה בכוחות", הסביר.

התרגיל הפלוגתי הסתיים במסע הכומתה של חייליו של אביצרור, שגם הוא שונה עקב התובנות החדשות בצבא. "אם בעבר נערך מסע ארוך של 70 קילומטר, היום החטיבה מבינה שזה לא רלוונטי יותר", הסביר. אביצרור הוסיף כי בצה"ל עברו למסעות למרחקים פחות ארוכים, שבהם החיילים נושאים על גבם יותר משקל. "מסע הכומתה הוא באורך 45 קילומטר, מהם 25 תוך סחיבת אלונקות, והחיילים נושאים עליהם 40% ממשקל גופם - דבר שמדמה את המשקלים בעת לחימה", סיפר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חטיבת הנח"ל מתאמנת בלחימה בשטח בנוי במבואות ערד. דובר צה"ל
"מוכנים למלחמה בכל עת ובכל חזית". חייל בפלוגה במהלך התרגיל/דובר צה"ל

בימים אלה נמצאים חיילי הפלוגה באימון לפני תעסוקה מבצעית ראשונה, לקראת תפיסת גזרה בשומרון, בסמוך להר ברכה, עד לחודש אוקטובר. "בעבר היינו בגזרת איו"ש, בחברון ובג'נין, אך זו הפעם הראשונה שיש גזרה תחת אחריות הפלוגה", ציין אביצרור.

מפקד הפלוגה הוסיף כי לקראת התעסוקה המבצעית, החיילים יעברו "יום הכנה מנטלית" שיעסוק בקשיים שאיתם מתמודדים חיילים בשטח שבו יש אזרחים יהודים ופלסטינים. אביצרור אומר שאינו מטיל ספק ביכולתם של חיילי הפלוגה לעמוד בכל משימה ומול כל אויב, וכי הם מוכנים למלחמה בכל עת ובכל חזית. "בהכנה המנטלית נשים דגש בדיוק על מה שהם עומדים לפגוש בשטח, ועל מי שהם עומדים לפגוש, בין אם מדובר ביהודי שבא ומפר סדר או בפלסטינים, וכל הקשיים הכלולים בכך", אמר.

"לצבא יש מפקד אחד והוא נותן את הפקודות"

חייליו של אביצרור מודעים לרעש ברשת בעקבות משפטו של אלאור אזריה המואשם בהריגת מחבל בחברון, ולדבריו בעקבות המקרה הם מבינים טוב יותר מה מצופה מהם. "אצלנו מרגישים תמיד את החברה הישראלית ומרגישים את המתחים וזה בסדר, אבל בסופו של דבר יש לנו כצבא פקודות. יש לנו מפקד אחד והוא קובע ונותן את הפקודות", הדגיש אביצרור.

הוא ציין כי חייליו קבלו הנחיות לגבי מה מותר ומה אסור להם לעשות. "חלק מההכנה המנטלית הוא לשים את הרגשות בצד ולפעול על פי הפקודות. זו הפעם הראשונה שבאופן מוחשי החיילים הבינו מהי חשיבות העניין. הרמטכ"ל הוא המפקד הראשון שלנו והוא מבין מה נכון ומה לא נכון, והחיילים קיבלו את זה לחלוטין", הוסיף.

(עדכון ראשון: 17:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully