וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף רקטות וטילים ביממה: ניסוי מוצלח למערכות הגנה ממתקפה נרחבת

6.7.2016 / 13:03

ניסוי ראשון מסוגו שנערך במקביל בישראל ובארצות הברית, במערכות שונות להגנה מפני טילים, הושלם בהצלחה. "רצינו גם לבדוק מה קורה כשמעמיסים את המערכות", הסביר בכיר במשרד הביטחון, "הן עמדו בעומסים ועבדו בצורה טובה"

צילום: כנס הרצליה, עריכה: אביב אירגז

בווידאו: "אנחנו וחיזבאללה לא מתנגדים לעוד עשור של שקט"

בימים האחרונים הושלם בהצלחה ניסוי ראשון מסוגו, שנועד לבחון את מערכות השליטה והבקרה בתרחישי קיצון של שיגורי טילים לעורף מדינת ישראל. זאת, כחלק מההיערכות לתרחישי הייחוס של מלחמה נגד חיזבאללה שבמהלכה, על פי ההערכות במערכת הביטחון, עשוי הארגון לשגר יותר מאלף רקטות וטילים בטווחים שונים ביממה הראשונה ללחימה.

התרחיש הקיצוני תורגל על ידי מנהלת "חומה" במנהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) של משרד הביטחון, בשיתוף עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, MDA. הניסוי נועד לבחון בזמן אמת את החיבור בין מערכות ההגנה מפני טילים בישראל ובארצות הברית, הכוללות בין היתר את "שרביט קסמים", חץ 2 וחץ 3.

עוד בוואלה! NEWS:
נשק יום הדין מול חיזבאללה: הרקטה שמכסה את כל שטח לבנון נחשפת
תיעוד: המל"טים המתאבדים שיסייעו ליחידות העילית בקני המחבלים
תיעוד מיוחד: מערכת "חץ דורבן" מיירטת טיל - בעודו באוויר

ניסוי יירוט במיירט חץ 3, 10 דצמבר 2015. משרד הביטחון
"בדקנו את התיאום בין המערכות בישראל ובארה"ב". ניסוי יירוט ב"חץ", דצמבר 2013/משרד הביטחון

הניסוי, בהובלת "אלביט מערכות ל"א וסיגינט – אלישרא", נערך במקביל במרכזי הפיתוח בישראל, שדימו את מערך ההגנה הרב-שכבתי הישראלי, ובכמה מרכזי פיתוח ברחבי ארצות הברית. בשיאו של התרגיל, השתתפו בו עשרות רבות של אנשי צוות בישראל ובארצות הברית, והוא כלל גם שיתוף פעולה הדוק עם כוחות EUCOM של הצבא האמריקני באירופה.

אל"מ ש', קצין בכיר במפא"ת, הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הניסוי כלל תרחיש עומס קיצוני על המערכות, של היקף טילים בהתאם לתרחישי הייחוס שניתנו מאגף המודיעין. "בדקנו את התיאום בין המערכות בישראל ובארה"ב", אמר. "לאחר מכן בדקנו את תרחישי התקיפה בעומסים שונים, לראות אם זה עובד יחד, כולל היתוך טכנולוגיה עתידית". לדבריו, "רצינו גם לבדוק מה קורה כשמעמיסים את המערכת בהיקף שהוא מעבר לתרחיש הייחוס. המערכות עמדו בעומסים, לא קרסו ועבדו בצורה טובה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערכת "חץ" היא מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב-שכבתית של ישראל, המתבססת על ארבעה רבדים: מערכת "כיפת ברזל"; מערכת "שרביט קסמים", מערכת "חץ 2" ומערך "בני רשף" ומיירט "חץ 3". צפויים ניסויי ירוט נוספים עם מיירט "חץ 3", המהווה שכבת ההגנה העליונה למדינת ישראל, עד להפיכת המערכת למבצעית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully