וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת ענק נגד דאעש: "250 לוחמים נהרגו בהפצצות הקואליציה בפלוג'ה"

גורמים אמריקניים דיווחו על שורת תקיפות אוויריות בדרום העיר העיראקית, ששוחררה מוקדם יותר השבוע מידי הארגון האסלאמיסטי. ראש ה-CIA: "התקדמנו באופן משמעותי בסוריה ובעיראק"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לפחות 250 לוחמים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נהרגו אתמול (רביעי) בתקיפות של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית באזור פלוג'ה שבעיראק – כך מסרו גורמים ביטחוניים אמריקניים. טרם נמסר אישור רשמי להערכות לפיהן, הושמדו כ-40 כלי רכב של הארגון האסלאמיסטי בסדרת התקיפות. אם הן יאומתו, יהיה מדובר באחת מהמתקפות הקטלניות ביותר נגד הארגון.

לדברי הגורמים, התקיפות בוצעו בדרומה של העיר, שהייתה עד לשבועות האחרונים מעוז מבוסס של דאעש במחוז אנבאר, ממערב לבירה בגדאד. ביום ראשון הכריזו כוחות הביטחון של עיראק על שחרור השכונה האחרונה בפלוג'ה שהוחזקה בידי דאעש, ומפקד המבצע הכריז כי הוא הסתיים, לאחר חודש של קרבות.

עוד בוואלה! NEWS:
שנתיים להקמת החליפות: דאעש הדף ניסיון לבתר את "המדינה האסלאמית"
"בקרוב נניף את הדגל במוסול": עיראק חוגגת את שחרור פלוג'ה מדאעש
בתמיכת הקואליציה: המורדים חדרו למעוז דאעש בצפון סוריה

לוחמי צבא עיראק לאחר כיבוש העיר פלוג'ה מידי דאעש. יוני 2016. רויטרס
המטרה הבאה - מוסול. לוחמי צבא עיראק לאחר שחרור פלוג'ה/רויטרס

השחרור המהיר יחסית של העיר הפתיע רבים שציפו לקרב התשה בפלוג'ה, שמשמשת עוד מימי הפלישה האמריקנית למדינה מעוז של ארגונים סוניים קיצוניים. גנרל עבד אל-וואהב א-סידי, שהוביל את המבצע, אמר לטלוויזיה הממלכתית כי 1,800 לוחמי דאעש נהרגו במהלך חודש הלחימה וכי היתר נמלטו או נתפסו. חלקים מהעיר, במיוחד חלקה הדרומי, נפגעו קשות במהלך המבצע ומבנים רבים חרבו עד היסוד. על פי הדיווחים, לוחמי דאעש עדיין התבצרו במבנים בדרום העיר, באזור שממנו נמלטו אזרחים רבים.

ראש סוכנות הביון האמריקנית CIA, ג'ון ברנן, אמר בדיון בוושינגטון כי "התקדמנו באופן משמעותי, לצד שותפותינו לקואליציה, בסוריה ובעיראק, שם נמצאים כרגע מרבית חברי דאעש". עם זאת, לדבריו, "יכולתו של הארגון להמשיך ולקדם את הנרטיב שלו, ולהסית לביצוע פיגועים – אני חושב שיש לנו עוד דרך ארוכה לפני שנוכל לומר שהתקדמנו באופן משמעותי נגדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לוחמי צבא עיראק לאחר כיבוש העיר פלוג'ה מידי דאעש. יוני 2016. רויטרס
כ-1,800 לוחמי דאעש נהרגו. פלוג'ה, השבוע/רויטרס

בשדה הקרב, המבצע המשולב נגד "המדינה האסלאמית" זכה לתנופה מחודשת בשבועות האחרונים ולעידוד מהניצחון בפלוג'ה. ראש הממשלה חיידר עבאדי הכריז כי המטרה הבאה של הכוחות תהיה שחרור העיר מוסול, שנחשבת למעוז נוסף של דאעש. ארגוני המורדים פתחו גם במתקפה נגד הארגון האסלאמיסטי באזור העיר מנבג', שבצפון סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully