וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טס לטורקיה וגורש: ישראלי מואשם בניסיון להצטרף לדאעש בסוריה

שלומי גבאי

29.6.2016 / 12:43

תושב אום אל-פחם בן 23 מואשם בכך שניסה לחצות את הגבול לסוריה ולהצטרף ל"מדינה האסלאמית", מתוך הזדהות עם האידאולוגיה של הארגון. הוא נתפס בידי השלטונות הטורקיים וגורש בחזרה לישראל

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

הפרקליטות הגישה היום (רביעי) כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה נגד אבראהים חסן אגבריה, תושב אום אל-פחם בן 23, שמואשם בכך שניסה להצטרף לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה. העבירות המיוחסות לו הן ניסיון ליציאה מהארץ שלא כדין וניסיון לחברות בארגון טרור.

לפי כתב האישום, במאי השנה החליט אגבריה לצאת מישראל לטורקיה ומשם לעבור לסוריה כדי להצטרף לדאעש ולסייע לו בלחימה בדרכים שונות, מתוך הזדהות עם האידאולוגיה של הארגון. נכתב כי לפני שעזב את הארץ ניסה אגבריה להשמיד את הכונן הקשיח של מחשבו, ולכן הניח אותו בקופסת פלסטיק ובה מים. בכך, קיווה ככל הנראה למחוק את סרטוני דאעש שהיו שמורים עליו וכן את היסטוריית הגלישה שלו באתרים שונים, בהם כאלה הקשורים בארגון.

אישום: תושב אום אל פחם ניסה להתגייס לארגון המדינה האיסלאמית בהשפעת סרטונים. שלומי גבאי
גורש לטורקיה לפני שהספיק להגיע לסוריה. אגבריה/שלומי גבאי

לאחר מכן, טס מישראל לאיסטנבול ואז לעיר גזיאנטפ, שנמצאת בדרום טורקיה, במרחק של כ-50 קילומטרים מהגבול עם סוריה. כשהגיע לגזיאנטפ, פגש אגבריה לכאורה אדם שהציג את עצמו בשם סאלח, וסיפר לו כי בכוונתו לחצות את הגבול לסוריה ולהצטרף לדאעש. לפי כתב האישום, סאלח הציע לאגבריה להגיע לאידליב שבצפון-מערב סוריה, ולהצטרף לארגון ג'בהת א-נוסרה במקום לדאעש. הוא אף הסביר לאגבריה לכאורה כיצד לחצות את הגבול ומה עליו לעשות כדי להצטרף לאחד משני הארגונים.

עוד נטען בכתב האישום כי אגבריה נסע מגזיאנטפ לגבול בין טורקיה לסוריה, אך שם נעצר על ידי שלטונות טורקיה. כעבור כמה ימים הוא גורש בחזרה לישראל, בלי שהספיק להיכנס לסוריה ולהצטרף לדאעש.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ארדואן הלך לישון עם כלבים - והתעורר עם חיות טרף במיטה
דירוג בתי החולים: היכן תטופלו מהר ואיפה מעכבים טיפול בקשישים?
יו"ר הקואליציה ריכך את ביטול חזקת הגיל הרך, ח"כ קיש נטש בזעם

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully