וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות סטודנטים בבאר שבע הפגינו למען עובדי הניקיון: "זה ניצול"

28.6.2016 / 7:55

סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון יצאו להפגין בדרישה מההנהלה להעסיק את העובדים באופן ישיר ולא דרך חברות קבלן. "היחס שהן מקבלות פשוט מביש", טענו הסטודנטים. "זו מלחמה ארוכה", הוסיפה אחת מהעובדות

צילום: שי מכלוף, עריכה: אביב אירגז

עשרות סטודנטים הפגינו אתמול (שני) באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע נגד תנאי העסקתם של עובדי ועובדות הניקיון ודרשו מההנהלה להעסיקם באופן ישיר. לטענת הסטודנטים, התנאים הנוכחיים "מבישים" ויש לפתור את העניין במהרה.

"זאת מלחמה ארוכה", אמרה מרסל בנימין, עובדת ניקיון באוניברסיטה, "אין לנו דוח שעות, אנחנו מקבלים שכר מינימום ואם אנחנו אומרים שקשה לנו, הם שולחים אותנו הבייתה". סווטלנה, עובדת ניקיון נוספת, הוסיפה: "אנחנו מפחדים לבקש חופשת מחלה, יש לנו פחד מתמיד מקיצוצים. אנחנו עובדות יותר קשה מכולם ומקבלות פחות. משלמים לנו 23 שקלים לשעה, איך אפשר לחיות כך?".

הפגנה נגד העסקת עובדי קבלן באוניברסיטת בן גוריון. שי מכלוף
"מאמינים בשוויון למען עובדי הניקיון". הסטודטנים מפגינים, אתמול/שי מכלוף

לטענת הסטודנטים, מדובר בניצול והאוניברסיטה היא זו שצריכה להעסיק את העובדים ולא חברות כוח אדם. "אנחנו מפגינים כי אנחנו מאמינים בשוויון למען עובדי הניקיון. הם צריכים לעבוד דרך האוניברסיטה ולא דרך חברות קבלניות, ושיהיו להם תנאים נורמליים", טען אופיר שטרית, אחד הסטודנטים שהגיעו להפגנה.

מפגינים נוספים טענו כי "לא יכול להיות שעובדות ניקיון, שמגיעות כבר שנים רבות לבן גוריון, יקבלו שכר מינימום ויפחדו מהמעבידים שלהם. זה לא יתכן שהן יגיעו בשבע בבוקר ויצאו בשעות הערב, וירגישו מאוימות. זה לא יכול להיות, פשוט בושה שזה היחס שהן מקבלות מחברות הקבלן".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנה נגד העסקת עובדי קבלן באוניברסיטת בן גוריון. שי מכלוף
"האוניברסיטה רואה עצמה מחויבת לשמירה על תנאי העסקה הגונים". הפגנת הסטודנטים, אתמול/שי מכלוף

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה: "האוניברסיטה מעסיקה את עובדי הניקיון באמצעות קבלן, בדומה לכל מוסדות הציבור במדינת ישראל, כגון משרדי הממשלה, הכנסת, בתי המשפט ובתי החולים. יחד עם זאת, האוניברסיטה רואה את עצמה מחויבת לשמירה על תנאי העסקה הוגנים ומכובדים של עובדי הניקיון ועל זכויותיהם, והיא מקפידה על מיצוי מלוא הזכויות המגיעות להם על פי חוק מהקבלנים המעסיקים אותם.

במסגרת תפיסת עולמה של האוניברסיטה, מונתה לפני כמה שנים, זמן רב לפני חקיקתו של החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, נציבת קבילות לתלונות עובדי הניקיון. כך גם הקפידה האוניברסיטה בכל ההסכמים להקנות לעצמה זכות פיקוח מלאה על ביצוע חובתם של הקבלנים כלפי עובדיהם בכל הנוגע לזכויות הנובעות מדיני העבודה. האוניברסיטה מקפידה לממש זכות זו ויוזמת פיקוח שוטף על עמידת הקבלנים במלוא זכויות העובדים".

הפגנה נגד העסקת עובדי קבלן באוניברסיטת בן גוריון. שי מכלוף
המפגינים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully