וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן בנאום בפרלמנט האירופי: "ישראל מבצעת רצח המוני"

אמיר תיבון וסוכנויות הידיעות

23.6.2016 / 13:12

יו"ר הרשות תקף בחריפות את ישראל במהלך דבריו שנשא בבריסל. לדבריו, הפלסטינים חווים "ימים שחורים" תחת "עריצות הכיבוש". גורמים מדיניים מסרו כי הוא סירב להיפגש עם הנשיא ריבלין

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן האשים היום (חמישי) את ישראל ב"רצח המוני" של הפלסטינים במהלך נאום שנשא בפני הפרלמנט האירופי בבריסל. מוקדם יותר מסרו גורמים מדיניים כי יו"ר הרשות סירב להיפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, שנמצא אף הוא בעיר. גורמים מהאיחוד האירופי הציעו להפגיש בין השניים.

"פלסטין והעם הפלסטיני חווים רצח המוני בקנה מידה היסטורי והתקפות שאין דומות להן תחת עיניה ואוזניה שלה הקהילה הבינלאומית", אמר אבו מאזן בנאומו. "ישנה נטייה מתמשכת לאלימות ולקיצוניות הולכת וגוברת מצדם של המתנחלים והצבא הישראלי, הן בפעולות במסגרת החוק והן מחוצה לו".

לדבריו, הפלסטינים עוברים "ימים שחורים" וחיים תחת ה"עריצות והגזענות של הכיבוש". "אנו פועלים כדי להשתחרר מהכיבוש בדרכים מדיניות ודיפלומטיות, ועברנו כבר כברת דרך גדולה במישור זה". הוא אמר כי הפלסטינים דורשים מדינה עצמאית בגבולות '67 ולא יסכימו למדינה בגבולות זמניים: "זכותנו להגדרה עצמית אינו נתון למשא ומתן".

עוד בוואלה! NEWS:
למה מצביעים ומה צפוי ביום שאחרי? הכול על משאל העם בבריטניה
חשד לרצח: בן 28 נדקר למוות באמצע הרחוב בקריית מלאכי
איש העסקים מוטי זיסר הלך לעולמו בגיל 60 לאחר מאבק במחלת הסרטן

אבו מאזן, ראש הרשות הפלסטינית בביקורו בפרלמנט האירופי, בלגיה. 23 ביוני 2016. AP
אבו מאזן ונשיא הנציבות האירופית ז'אן קלוד יונקר, היום/AP

בנאומו אתמול בפני חברי הפרלמנט האירופי התייחס ריבלין ליוזמת השלום הצרפתית לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בדבריו, טען ריבלין כי היוזמה היא "כרוניקה של כישלון ידוע מראש" שמרחיקה את הצדדים מפתרון לסכסוך ואף עלולה לדרדר את המצב בקרב הקיצוניים. נאומו של ריבלין מגיע יומיים לאחר ששרי האיחוד האירופי הודיעו פה אחד כי החליטו לאמץ את יוזמת השלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא המדינה ראובן ריבלין במליאת הפרלמנט האיחוד האירופי, בריסל, בלגיה. יוני 2016. European Union/Philippe BUISSIN,
ריבלין בנאומו בפרלמנט האירופי, אתמול/European Union/Philippe BUISSIN

"אני חושש שכבר שנים פועלת הקהילה הבינלאומית כמתווכת בין הצדדים מתוך פרדיגמה אחת קשיחה של חתירה לחידוש המשא ומתן להסדר קבע", אמר כשהסביר מדוע בעיניו היוזמה בעייתית ולא מעוגנת מספיק במציאות של הסכסוך הישראלי פלסטיני. "פרדיגמה זאת נשענת על ההנחה שהבעיה שעומדת ביסוד הסכסוך המדמם והכואב הזה היא פשוט היעדר רצון טוב של שני הצדדים. שלו רק נלחץ אותם, 'אותנו', בכוח, הם יתכנסו להסדר קבע ולמצב של שלום.

"ואולם, בחלוף שנים ומשאים ומתנים שנכשלו בזה אחר זה כשהם גוררים אחריהם גלי אלימות וטרור רצחניים, נדמה שההנחה הזאת בדבר 'היעדר רצון טוב', לא רק שהיא שגויה מיסודה, אלא שהיא מתעלמת מהנסיבות, מהיכולת ומהמצב הנוכחי בשטח שבהגדרה יכשילו כל ניסיון למשא ומתן להסדר קבע".

(עדכון ראשון: 10:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully