וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פעוטות מתו לאחר שנשכחו כמה שעות ברכב ביישוב בנגב

אבי הפעוטות, בני שנתיים ושלוש, ככל הנראה השאיר אותם בבוקר ברכב בחניית בית הספר שבו הוא מלמד בנגב. צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותם. האב, שחש ברע, פונה לבית חולים. משנת 2008, 21 פעוטות מתו לאחר שנשכחו ברכב

צילום: בני בן סימון ושי מכלוף, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

שני אחים בני שנתיים ושלוש מדיר אל-אסד שבצפון מתו היום (רביעי) לאחר שנשכחו למשך כמה שעות ברכב שחנה בבית ספר בשבט א-סייד ליד היישוב חורה במועצה האזורית אל-קסום. פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום, העניקו להם טיפול רפואי וביצעו בהם פעולות החייאה. אך כעבור כמה דקות נאלצו לקבוע את מותם. אב הפעוטות, המלמד בבית הספר ושוכר דירה בבאר שבע, ככל הנראה זיהה את ילדיו ברכב, ואזרחים שהיו לצדו הזעיקו את כוחות ההצלה. לאחר מכן הוא חש ברע ופונה לבית החולים סורוקה בעיר.

בשעה 12:58 התקבל במד"א מרחב נגב דיווח על שני הפעוטות שחולצו מרכב לאחר שככל הנראה שהו בו כמה שעות. במד"א מעריכים כי הפעוטות הושארו ברכב משעות הבוקר. חובש בכיר במד"א ראד אבועגאג, שהגיע למקום, סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לבית סמוך שם ראינו שני ילדים כבני שנתיים ושלוש מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהם ללא רוח חיים".

הוא הוסיף: "סיפרו לנו שחילצו אותם מרכב לאחר שהם שהו בו ככל הנראה מספר שעות. ניסינו להעניק להם טיפול רפואי אבל נאלצנו לקבוע את מותם בשטח בתוך דקות".

עוד בוואלה! NEWS:
התיעוד שחושף: שוטר רודף באקדח טייזר שלוף אחר הנערה שחושמלה
"קל לתפעול כמו אייפד": ה-F-35 הוא מכפיל הכוח של חיל האוויר
הנהג מהתאונה בכביש 1 הודה שנגע בקופסה השחורה - אך לא הואשם בשיבוש

המקום בו נשכחו הילדים ברכב, מועצה האזורית אל קסום. 22 ביוני 2016. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
המקום שבו חנה הרכב/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008- 2016 אירעו 391 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות ונעילה ברכב, שבהם היו מעורבים 439 ילדים. על פי נתונים של המועצה לשלום הילד, משנת 2008 21 פעוטות מתו כתוצאה מהשארתם ברכב.

קבוצת הגיל הבולטת היא של תינוקות ופעוטות בני 0-3 (כ- 77% מכלל המעורבים בהיפגעות), כאשר פעוטות עד גיל שנתיים מהווים כ-42% מכלל המקרים המעורבים. כ-70% מהמעורבים במקרים שתועדו היו בנים וברוב המקרים (כ-93%) היו הנפגעים יהודים. כ-56% מהמקרים שדווחו אירעו במהלך החודשים מאי-ספטמבר, החודשים החמים בשנה.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה כי שכחת ילד ברכב עלולה לקרות לכל אחד מאיתנו, ברגע של עייפות, פיזור דעת או ברגע שאנחנו עוברים לעשות פעולות באוטומט. הטמפרטורה ברכב עלולה להגיע עד לכ-70 מעלות צלזיוס. לדבריה, גם אם משאירים חלון פתוח מעט, מידת החום במכונית עולה לרמות מסוכנות ביותר לילדים.

(עדכון ראשון: 13:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully