וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על א-רקה: דאעש הדף את הכוחות הסוריים מבירת הארגון

לוחמי "המדינה האסלאמית" הצליחו להדוף את צבא אסד, שהגיע למחוז שבצפון סוריה בניסיון להשיב את העיר שמהווה את בירת החליפות. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, עשרות מאנשי הנשיא הסורי נהרגו בלחימה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הדף את כוחות המשטר הסורי משטח מחוז א-רקה שנחשב למעוז הארגון ובשליטתו מאז שנת 2014 - כך דיווח אמש (שני) הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הדיווח, לפחות 40 חיילים מצד אסד והכוחות הנאמנים נהרגו בקרבות באזור ביממה האחרונה.

לפני 15 ימים התקדמו לראשונה כוחות המשטר לתוך המחוז שבצפון סוריה ובו בירת החליפות של הארגון. צרפת אף נרתמה למאבק והציבה כוחות מיוחדים בצפון סוריה כדי לייעץ לכוחות הנאבקים בארגון, וכך הצטרפה למעשה לארצות הברית, שחייליה מייעצים ומאמנים את "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" - ארגון הכולל בעיקר לוחמים כורדים, אך גם כוחות ערביים, שפעלו לכיבוש א-רקה.

עוד בנושא:
אחרי הדיפת דאעש מפלוג'ה: עיראק בחזית שנייה לשחרור מוסול
אחרי תקיפת המורדים: רוסיה סיכמה עם ארה"ב על שיפור התיאום בסוריה
ביקור מפתיע בדמשק: שר ההגנה של רוסיה נפגש עם אסד

כוחות סורים מתאמים לצד חיילים אמריקנים בצפון סוריה, מאי 2016. AP
חייל אמריקני מאמן את הכוחות הסורים הדמוקרטיים, בחודש שעבר/AP

לפני כשבועיים עוד ניתן היה לחזות סיום אחר לקרב על א-רקה, כשכוחות אסד ובעלי בריתם השתלטו על צומת אסטרטגי במחוז. מדובר על הצומת המוביל הן לעיר א-רקה והן לעיר טבגה שנמצאת בשליטת דאעש. כיבושו הושג לאחר שבוע שבו תקפו כוחות הממשל הסורי באזור בגיבוי חיל האוויר של רוסיה.

(עדכון ראשון: 23:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully