וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיעוד שחושף: שוטר רודף באקדח טייזר שלוף אחר הנערה שחושמלה

22.6.2016 / 10:32

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS ניתן לראות את הרגעים שקדמו לירי שגרם לשבר בגולגולתה של בת 18 מראשל"צ. בהמשך, סוטר הפקח העירוני לאם המזועזעת. המשטרה מסרבת לדווח אם השוטר עדיין בתפקיד

עריכה: יאיר דניאל

שוטר רודף אחרי צעירה בת 18 באקדח טייזר שלוף, כשהוא מכוון אותה לראשה – בניגוד לנהלים. זו התמונה שעולה מתיעוד שקדם לפציעתה של הצעירה מהירי, ולשבר בגולגולתה. הסרטון צולם על ידי עובר אורח, ומצלמות אבטחה, והגיע לוואלה! NEWS. לאחר שחושמלה הצעירה ונפלה על הקרקע, הכה הפקח העירוני שנכח במקום את אמה של הצעירה, וסטר לה בחוזקה.

בחודש מאי השנה אושפזה הנערה לאחר שנורתה בראשה בטייזר על ידי השוטר מתחנת ראשון לציון, שהגיע לביתה בלוויית פקח עירוני כדי לעצור אותה, משום שלא התייצבה לגיוסה במועד. בתחילה עצרו שוטרי סיור את מכוניתה לבדיקה משום שבדיקת מספר הרישוי העלה כי היא דרושה לצה"ל. אף שהנושא נמצא בהליך משפטי, הם התעקשו לעצור אותה. בשלב זה היא ככל הנראה ביקשה להביא משהו לביתה, ובמשטרה טענו כי התמהמהה, ניסתה לברוח ובני משפחתה אף ניסו להפריע לבדיקה שערך השוטר.

עוד בוואלה! NEWS:
המסר של ליברמן וכחלון: ישראל לא תקבל הסכם סיוע טוב יותר מארה"ב
צעיר שניסה לחטוף נשק משוטר בעצרת של טראמפ: "ניסיתי להתנקש בחייו"
לאחר הטבח באורלנדו: הסנאט דחה ארבע הצעות חוק להגבלת נשק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעירה בבית החולים לאחר האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסרטונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS מראים כי השוטר רדף אחרי הנערה כשהוא אוחז באקדח הטייזר ומכוון אותו לראשה, אף שלא נשקפה לו כל סכנה ממשית. עוד נראית בסרטון ההמולה שנוצרת במקום לאחר הירי, כאשר הצעירה שוכבת על הקרקע והשוטר מעקם את ידה על מנת שלא תזוז. אמה של הצעירה שהגיעה למקום וניסתה להגיע לבתה, הוכתה נמרצות על ידי הפקח העירוני.

השימוש באקדח טייזר מותר רק כאשר אין לשוטר דרך אחרת להשיג את מטרתו והתנהגות העצור חריגה ודורשת ריסון באמצעי זה. כמו כן, יש להשתמש בטייזר לאחר אזהרה בלבד, וכשנשקפת סכנה לשוטר. בנוסף לכך, אסור לשוטרים לכוון את הטייזר לאזורים רגישים כגון ראש, פנים או מפשעה.

הצעירה איבדה את הכרתה, ובהמשך אושפזה בבית החולים כשהיא סובלת משבר בגולגולת וזקוקה לתפרים בראשה. השוטרים עצרו גם את אמה של הצעירה ואת חברה, שהיו באותה עת בבית. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם, אך בית המשפט שחרר אותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השוטר צרח עליי: 'תעופי', הוא היה באמוק". התפרים בראשה של הצעירה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"הדבר הבא שראיתי זה את הילדה שוכבת על הכביש, עם דם שיורד לה מהראש, העיניים פקוחות והיא לא זזה. אני רואה מכשיר ולא מבינה מה זה, וקורים יוצאים ממנו"

אמה של הצעירה שחושמלה סיפרה לאחר האירוע לוואלה! NEWS כי התנהלות השוטרים הייתה "אלימות לשמה, בריונות בלי צורך". לדבריה, השוטר כלל לא לקח מבתה תעודת זהות בטרם עיכב אותה. "היא ביקשה להיכנס הביתה, חשבה שמגייסים אותה כרגע ולוקחים אותה לצה"ל אף שהיא נמצאת בהליך משפטי מולם לשחרור. היא התחבאה בחדר חשוך והתחילה לבכות", שחזרה. "קראו לי החוצה ואמרתי: 'תירגע, יש פה ילדה אסמטית ויש לה עורך דין שמטפל בעניין הצבאי. זאת לא השתמטות, זה בטיפול וזה לוקח זמן".

בשלב זה, נראה היה לאם שהשוטר דווקא מבין את הסיטואציה. "הוא אמר לי 'בסדר', והכול היה בסדר. דיברתי איתו יפה, צחקתי איתו, שאלתי אותו על המשפחה. הכול היה על מי מנוחות. לא עשינו שום דבר רע, ואז היא באה, וכולה רועדת בידיים של חבר שלה. הוא שאל אותה 'למה ברחת?', היא ענתה 'לא ברחתי, התחבאתי'". לאחר מכן, תיארה האם, בתה החלה לזוז בעוד השוטר צעק עליה שלא תעשה זאת. "היא התחילה לרוץ מהפחד, והדבר הבא שראיתי זה אותה שוכבת על הכביש, עם דם שיורד לה מהראש, והילדה עם עיניים פקוחות ולא זזה. אני רואה מכשיר ולא מבינה מה זה, וקורים יוצאים ממנו".

"צרחתי 'רצחת לי את הילדה, הרגת לי את הילדה'. לא הבנתי שהוא הימם אותה", הסבירה האם. "הוא צרח עליי 'תעופי, תעופי', ואני בכיתי 'תן לי לחבק את הילדה שלי'. הוא היה באמוק". האם הוסיפה כי בשלב זה יצאו השכנים מבתיהם והחלו לצעוק, והשוטר מצדו הדף אותם מהמקום. "רציתי לחבק אותה. הוא אמר 'הילדה עצורה' באתי להיכנס לניידת, והוא אמר לי 'אני אעיף אותך בכוח'. הוא בא אלי עם הטייזר הזה ואמר 'אני אדפוק גם בך'". לדבריה, בבית המשפט טען השוטר כי הוא איים עליה בגז פלפל ולא בטייזר, אך הוא שיקר. "הרגו לי אותה על כלום. אנחנו משפחה נורמטיבית, הם עבריינים, יותר מעבריינים. הם בריונים".

מדוברות מרחב השפלה במשטרה סרבו להבהיר אם חודש לאחר המקרה, השוטר היורה עדיין בשירות פעיל במשטרה וממח"ש לא נמסרה תגובה. מעיריית ראשון לציון נמסר כי נסיבות המקרה בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully