וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסמו תמונות מפוברקות של יועץ תקשורת - ויפצו אותו ב-200 אלף שקל

20.6.2016 / 17:04

שני בלוגרים יידרשו לפצות את דובר איגוד העובדים הסוציאליים דוד גולן, שתבע אותם על לשון הרע. זאת לאחר שאלה פרסמו, בין היתר, תמונות ערוכות שלו לצד גברים עירומים משום ששירותי הרווחה הוציאו את ילדיה של אחת מהם מחזקתה

מוטי לייבל ולורי שם טוב בלוגרים חברתיים. פייסבוק, אתר רשמי
יידרשו לשלם לגולן פיצויים. לייבל ושם טוב/אתר רשמי, פייסבוק

בית משפט השלום בתל אביב הורה לשני בלוגרים שהכפישו את שמו של יועץ התקשורת של איגוד העובדים הסוציאליים ברשת ופרסמו תמונות מפוברקות שלו לפצות אותו בקרוב ל-200 אלף שקלים. השופט, יאיר דולוגין, פסק ביום חמישי האחרון לטובת יועץ התקשורת דוד גולן, שתבע את הבלוגרים לורי שם טוב ומוטי לייבל בגין פרסום לשון הרע ופגיעה בפרטיות, לאחר שאלה פרסמו, בין היתר, תמונות שלו לצד גברים צעירים עירומים, שנערכו בפוטושופ, לצד הכיתוב "דוד גולן יחסי ציבור למין קבוצתי בקהילה הכי שווה".

שם טוב מנהלת זה תקופה ארוכה מאבק נגד העובדים הסוציאליים ונגד שירותי הרווחה מאז הוצאו ילדיה מחזקתה, ולייבל מגדיר את עצמו פעיל חברתי. השניים הקימו אתר אינטרנט על שמו של גולן, ובו פרסמו את התמונות המפוברקות, וכן הכפישו את שמו בעמודי הפייסבוק ובבלוגים שהם מנהלים. בין היתר, כתבו עליו השניים כי הוא "בעל התנהגות מינית מופקרת ומוסריות מפוקפקת" ו"חסר עמוד שדרה". עוד כינו אותו השניים "יחצ"ן איגוד חוטפות הילדים", ו"איגוד הפושעים הסוציאליים".

גולן הגיש את התביעה נגד שני הבלוגרים ביולי 2014 באמצעות עו"ד צ'רלי בוזגלו. לייבל לא הגיש כתב הגנה ועל כן פסק השופט נגדו. שם טוב, מצדה, טענה בכתב ההגנה כי הפרסומים שבגינם נתבעה הם זיופים וכי גולן או בא כוחו זייפו אותם לצורת "תביעת השתקה", שהוגשה לדבריה בחוסר תום לב. השופט דלוגין דחה את טענתה ואמר כי היא "אינה מתקבלת על הדעת" משום שהן לתובע והן לעורך דינו אין מניע לפרסם דברים "הפוגעים בצורה קשה בצנעת הפרט שלו רק כדי ליצור יש מאין ראיות מפוברקות לצורך הגשת תביעה מפוברקת" נגדה. לעומת זאת, הוא קבע כי לשם טוב היה מניע לפרסם את הדברים "על רקע החזית שהיא מנהלת זה שנים נגד העובדים הסוציאליים ורשויות הרווחה, כמו גם נגד התובע באופן אישי".

עוד בוואלה! NEWS:
גפני סירב לעזור לפעילה נגד הטרדות מיניות: "תפני לרבנים"
"קיווינו שנדע את האמת": אחרי מות אמה - ניסני תואשם ברצח?
טראמפ: "ארה"ב צריכה לשקול שימוש בפרופיילינג למוסלמים"

"לא ימנעו מהעובדים הסוציאליים להמשיך בעבודתם"

השופט קבע כי אף שלשם טוב יש הזכות למתוח על גולן ביקורת, "ברור שאין כל קשר בין פרסום דברים על חייו האישיים של התובע, תוך פגיעה קשה בצנעת הפרט שלו, בילוש והתחקות אחריו לבין ביקורת לגיטימית, עניינית, זהירה והוגנת על עבודתו של התובע, והיא בבחינת השתלחות אישית ופגיעה בצנעת הפרט". השופט דלוגין הסביר כי בפסיקתו הוא הביא בחשבון את נסיבותיה של שם טוב, "המקרה הטראגי שאירע לה והכעס העצום שהיא חשה כלפי רשויות הרווחה", אולם אין לדבריו צידוק להשתלחות מעין זו בגולן. לפיכך קבע השופט כי שם טוב תפצה את גולן ב-52,500 שקלים בתוספת 10,000 שקלים הוצאות משפט, ולייבל יפצה אותו במאה אלף שקלים בתוספת 30 אלף שקלים הוצאות משפט. כמו כן הורה השופט לשניים להסיר את כל הפרסומים המשמיצים נגד גולן בתוך שבוע.

"מה שעברתי בשנתיים האחרונות, ולצערי ממשיך עדיין לעבור, זה מנת חלקם היום-יומית של מאות עובדים סוציאליים, המוכפשים ומושמצים ברשתות החברתיות ונעשית נגדם הסתה של ממש בעיקר בידי שני אנשים אלה", מסר גולן לאחר פסיקת השופט. "העובדים הסוציאליים, כמו גם אלה שעובדים לצדם, עושים את עבודתם בנאמנות, במקצועיות ובאחריות ושום קבוצה של פורעי חוץ כדוגמת שם טוב וחבריה לא תמנע מהם להמשיך בעבודתם למען החברה ולהגנה על אלפי ילדים וחסרי ישע מדי יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully