וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדר ההפרדה פרוצה: "מאות פלסטינים מסתננים לישראל"

10.6.2016 / 0:45

ראש מועצת בני שמעון שבצפון הנגב מתריעה זה שבע שנים על הסכנות הטמונות במצב הגדר, שדרכה כנראה חדרו המחבלים מתל אביב. "הרבה פיגועים יצאו מכאן", היא אמרה לאולפן וואלה! NEWS

עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: ניצן ליבנה ואור כהנא, עריכת וידאו: ניר חן

טרם ידוע כיצד חדרו לישראל המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני במתחם שרונה בתל אביב, אולם אחת ההערכות הן כי השניים הסתננו דרך פרצה בגדר. סיגל מורן, ראשת מועצת בני שמעון בה עוברת גדר ההפרדה, מתריעה שנים מפני הסכנות הטמונות בכך. "שבע שנים אני נאבקת, והבוקר שלחתי הודעה לשר הביטחון אביגדור ליברמן, והעוזר שלו הבטיח שתוך חודש יתחילו עבודות על הגדר".

"בפרצות לאורך הגדר יכולות לעבור גם משאיות ללא בעיה. בכל שבוע עוברים מכאן מאות שוהים בלתי חוקיים, שרובם מחפשים עבודה. הרבה פיגועים יצאו מכאן", מבהירה מורן, "ולא אתפלא אם גם הפיגוע הזה". מורן מתארת מסלול הברחה בו חוצים פלסטינים את הגדר, וחוברים להסעות בהן נוהגים בדרך כלל בדואים. "משם הם מגיעים לצומת, ועולים על אוטובוס – אין בידוק בדרך".

עוד בוואלה! NEWS:
החשש במערכת הביטחון אחרי הפיגוע: גל חקיינים במהלך הרמדאן
מילה הייתה לפני חתונה, אילנה יצאה מהבית אחרי שנה: סיפורי הנרצחים
אביו של אחד המחבלים מהפיגוע בתל אביב: "הופתעתי ממה שהוא עשה"

תיעוד: הגדר פרוצה - פלסטינים מסתננים לתוך שטח ישראל. שי מכלוף
הפרצה בגדר ההפרדה בנגב/שי מכלוף

מורן מלינה באולפן וואלה! NEWS על כך שמדינת ישראל משקיעה במעברים, בעוד שיש דרך פתוחה להסתנן. הבוקר שלחה מורן הודעה לשר הביטחון, בו עדכנה כי "במשך שנים רבות אנו מנהלים מאבק לסגירת הגדר בקו התפר המזרחי, שפרוץ לחלוטין. שמענו הבטחות רבות על כך שבקרוב יטפלו והנה עוד פיגוע מהכיוון הזה. בין כל הדברים שמורכב לעשות בכדי למנוע פיגועים, את זה ניתן לעשות ומהר, וכולי תקווה שתורה על ביצוע מיידי".

המחבלים, תושבי הכפר יטא, חאלד ומוחמד מחאמרה, הגיעו מהכפר יטא ליד חברון. אביו של אחמד אמר אתמול לסוכנות הידיעות רויטרס כי "הופתעתי ממה שהוא עשה, לא ציפיתי ממנו לדבר כזה. אני לא יודע מה דחף אותו לעשות את זה, מי אירגן את זה איתו. הילד הוא עובד, אין לו תודעה פוליטית". האב סיפר כי היה מופתע מהחדשות "בדיוק כמו כל אחד אחר".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

שני בני הדודים בני ה-21 הם בני משפחה שלה מעורבות ארוכת שנים בפעילויות טרור, אך למרות שייכותה לתנועת פתח, חמאס פרסם כי שני המחבלים היו מאנשיו. בפיגוע נרצחו ארבעה בני אדם ונפצעו שישה נוספים.

(עדכון ראשון: 21:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully