וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן בזירת הפיגוע במתחם שרונה בת"א: "לא נסתפק רק בדיבורים"

9.6.2016 / 12:30

שר הביטחון ונשיא המדינה הגיעו לביקור במתחם הבילויים שבו נרצחו ארבעה בני אדם בפיגוע ירי. "עלינו להבין שאין לנו 'כיפת ברזל' נגד הטרור", אמר ריבלין, ששהה במקום תחת אבטחה כבדה

צילום: דוברות משרד הביטחון, עריכה: שניר דבוש

שר הביטחון אביגדור ליברמן ונשיא המדינה ראובן ריבלין ביקרו היום (חמישי) בזירת הפיגוע שהתרחש במתחם שרונה בתל אביב. בתגובה על האירוע הקשה, שבו נרצחו ארבעה בני אדם, אמר ליברמן כי אמנם לא יפרט על הצעדים שינקטו בתגובה, אך "לא נסתפק רק בדיבורים".

ליברמן הוסיף את תנחומיו למשפחות, ואמר כי הוא "הגיע כדי להצדיע לתל אביבים שסופגים אירוע לא פשוט פעם נוספת, ולמרות זאת הם יודעים לחזור לחיים ומוכיחים שהחיים יותר חזקים מהטרור". בתוך כך, היום הוחלט על תגבור סד"כ הכוחות ביהודה ושומרון באמצעות שני גדודים שיוצבו באזור. הם צפויים להתייצב במרחב במהלך היום.

ריבלין מצדו שיבח את התנהגות האזרחים והשוטר במקום, שמנעו פיגוע גדול הרבה יותר. "יום קשה נוסף עובר בהוויה הישראלית, ביקרנו את הפצועים וכל לבנו עם משפחות ההרוגים", אמר ריבלין בפתח מסעדת "מקס ברנר". "אנחנו יודעים שאנחנו מתמודדים עם טרור שמופעל בידי בודדים ויחידים ואי אפשר לצפות אותו, כמו בחודשים האחרונים. צריך להבין שאין לנו 'כיפת ברזל' נגד הטרור".

הנשיא הגיע למקום כשהוא מלווה באבטחה כבדה, ואמר כי "יש לשמור על קור רוח" במפגש עם אירועי טרור מסוג זה. המאבטחים במקום יצרו חיץ בין ריבלין לשאר באי המקום.

עוד בנושא:
חשש במערכת הביטחון אחרי הפיגוע: גל חקיינים במהלך הרמדאן
פורסמו שמותיהם של ארבעת הנרצחים בפיגוע במתחם שרונה בת"א
"יטא 4 - תל אביב 0": הפלסטינים שברו שיאי שמחה על "פיגוע הרמדאן"

שר הביטחון אביגדור ליברמן מבקר במתחם שרונה ביום שאחרי הפיגוע. ראובן קסטרו
היה בין הפוליטקאים שביקרו במתחם שרונה. ליברמן במתחם שרונה, היום/ראובן קסטרו

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הגיעה גם היא למקום והעבירה את כלל פגישות העבודה שלה למתחם. "המטרה העיקרית של הטרור היא פחד ומורא, ולשבש את החיים השגרתיים. בכך שאנחנו יושבים כאן היום ומקיימים את הפגישות שלנו יש מסר", אמרה. היא קראה לכלל המבלים במקום כדרך קבע להגיע ולהמשיך את חייהם כרגיל. "אני גרה קרוב לשוק הכרמל בדרך כלל זה יום שוקק וצפוף. ראיתי שקט מוחלט וזה הדאיג אותי מאוד. לכן החלטתי לקיים את כל הפגישות שלי במרחב הציבורי כדי לאותת לציבור שהחיים נמשכים כרגיל", סיפרה.

"מעבר לכל זה צריך לזכור שהפתרון הוא לא רק צבאי. צריך אופק מדיני", הוסיפה יחימוביץ'. "זה לא יום לביקורת אופוזיציונית, אבל יש כאן קריאה לאומית לנסות להגיע לאיזשהו פתרון שיש בו אופק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראובן ריבלין נשיא המדינה מבקר במתחם שרונה ביום שאחרי הפיגוע. ראובן קסטרו
ריבלין מבקר במתחם שרונה, הבוקר/ראובן קסטרו

גם ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) הגיעה הבוקר למתחם הבילויים. "נרצחו כאן אתמול אזרחים ישראלים שבאו לבלות ולחיות, וכולנו ללא יוצא מן הכלל שותפים לכאב ומתפללים לשלום המשפחות", אמרה לבני, והוסיפה: "אין פתרון קסם מול הטרור, אבל יש דברים שצריך לעשות. מול הטרור החמאס המאורגן יש לפעול גם בכוח צבאי. במקביל, מחובת הממשלה לנסות לשבור את הגל שהולך וחוזר, ולצאת מתוך זה אל תהליך דרמטי משמעותי עם הגורמים המתונים באזור. אני לא אומרת שזה יפסיק את הטרור, אך אולי זה ישנה את האווירה שבה אין תקווה".

חברות הכנסת שלי יחימוביץ' וציפי ליבני במתחם שרונה – בבוקר שאחרי הפיגוע. ראובן קסטרו
יחימוביץ' ולבני במתחם שרונה בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully