וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: 5 אנשי ביטחון נהרגו במתקפת חמושים חריגה במחנה פליטים

שלושה קצינים ושני עובדי מטה המודיעין הכללי נהרגו במחנה הפליטים בקעה, שמצפון-מערב לבירה עמאן. במחנה מתגוררים פליטים פלסטינים והוא הגדול ביותר במדינה. החשוד המרכזי נעצר. הממשלה: "תקרית מבודדת"

צילום: מתוך יוטיוב, עריכה: טל רזניק

פעילות נגד דאעש באירביד, צפון ירדן

חמישה אנשי המודיעין הכללי של ירדן נהרגו היום (שני) במתקפה של חמושים במחנה פליטים פלסטיני מצפון-מערב לבירה עמאן - כך מסר דובר הממשלה, שאמר כי מדובר באירוע טרור. המתקפה החריגה אירעה במחנה בקעה, הגדול ביותר במדינה.

הדובר מוחמד אל-מומני מסר כי המתקפה כוונה נגד הלשכה המקומית של מטה המודיעין במחנה, שם מתגוררים 70 אלף פליטים פלסטינים שנמלטו לשטח הממלכה לאחר מלחמת העצמאות. לדבריו, בין ההרוגים היו שלושה קצינים, שומר ופקיד.

עוד ידיעות מהעולם
דיווח בבריטניה: כוחות מיוחדים נלחמים בסוריה נגד דאעש
דיווח בטורקיה: נעצר יישום הסכם הפליטים עם האיחוד האירופי

מעצר החשוד בפיגוע הירי במחנה הפליטים בקעה, ירדן, 6 ביוני 2016. טוויטר, צילום מסך
"עדיין נמצא תחת חקירה". מעצר החשוד, הערב/צילום מסך, טוויטר

בשעות הערב, מסרה סוכנות הידיעות הרשמית בממלכה כי החשוד המרכזי במעשה נעצר ונלקח לחקירת המודיעין הירדני, בתום מרדף. טרם התבררה זהותו של החשוד ושיוכו הארגוני, ואם הוא פעל עם גורמים נוספים.

דובר הממשלה אל-מומני מסר לאחר המעצר כי "המידע הראשוני מעלה כי מדובר בתקרית מבודדת. החשוד עדיין נמצא תחת חקירה". על פי הדיווח ברשת "א-ראד", המכונית שבה נמלט החשוד תועדה במצלמות האבטחה במקום.

מחנה הפליטים זעתרי בעיר מפראק קרוב לגבול הירדני-סורי, 2013. AP
מחנה הפליטים זעתרי בירדן/AP

בשונה משכנותיה, ירדן נותרה יציבה יחסית בשנים האחרונות חרף קליטת מאות אלפי פליטים שנמלטו מסוריה. עם זאת, הממלכה נמצאת בכוננות גבוהה בשל החשש מניסיונות של ארגון "המדינה האסלאמית" להוציא לפועל פיגועים בשטחה.

בחודש מרץ פשטו כוחות מיוחדים של הצבא על כמה מוקדים בעיר אירביד שבצפון המדינה ועצרו עשרות פעילי דאעש. היה זה אחד המבצעים הגדולים ביותר בשנים האחרונות נגד "תאים רדומים" של ארגונים חמושים במדינה.

(עדכון ראשון: 11:35)

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully