וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות צבא רוסיה: כוחות אסד נכנסו למעוז דאעש במחוז א-רקה

הצבא חצה את הגבול ונכנס אל המחוז בגיבוי הפצצות כבדות של חיל האוויר הרוסי על האזורים השכנים. זאת, במקביל למאמצי הארגונים הנתמכים בידי ארה"ב לשחרור העיר. בחאלב פתחו המורדים במתקפה מצפון ומדרום לעיר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: תיעוד א-רקה לאחר הפצצת חיל האוויר הרוסי בנובמבר 2015)

צבא סוריה חצה את הגבול למחוז א-רקה, הנשלט בידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) מאז שנת 2014, בעקבות התקדמות משמעותית במבצע הנתמך בידי רוסיה נגד ארגון הטרור - כך דיווח היום (שבת) הארגון הסורי לזכויות אדם. על פי הדיווח, באזור ובמחוז חמאת הסמוך אירעו תקיפות אוויריות כבדות של חיל האוויר הרוסי במהלך יום שישי, זאת כדי לגבות את התקדמות הצבא לעבר א-רקה.

לוחמיו של צבא הנשיא בשאר אסד נמצאים בשלב זה בגבול המחוז, שבירתו א-רקה נחשבת למעוז דאעש בסוריה. יחד עם העיר מוסול שבעיראק, נחשבות שתי הערים ליעדים מרכזיים עבור הצבא הסורי ומעצמות המערב המבקשות לחסל את ארגון הטרור.

עוד בנושא:
"נחושים לחסל אותם": צבא עיראק בקרב על מעוז דאעש
עם תמיכה אווירית אמריקנית: צבא עיראק חדר למעוז דאעש בפלוג'ה
המדינה האסלאמית נאבקת על חייה: החרב מתקרבת לצווארו של דאעש

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים משגרים פצצת מרגמה לעבר לוחמי דאעש באזור א-רקה שבסוריה, מאי 2016. רויטרס
שיגור פצצות של הכוחות הכורדיים הפועלים נגד דאעש בא-רקה/רויטרס

בתוך כך, מרכז הפיקוח של רוסיה העוקב אחר הסכם יישום הפסקת האש בסוריה הודיע כי יותר מאלף לוחמים מכוחות המורדים החלו במתקפה נגד צבא סוריה מדרום-מערב לחאלב. כמו כן נמסר כי אלפיים לוחמים, בהם חיילים טורקיים, נמצאים מצפון לעיר .

מוקדם יותר מסר המרכז כי יותר מ-40 איש נהרגו וכמאה נפצעו מפגזים ששוגרו בידי ארגון ג'בהת א-נוסרה לעבר חאלב. "הייתה הפגזה מתמשכת על העיר", נמסר מהמרכז. "הטרוריסטים הפגיזו כמה אזורים שבהם כוחות המשטר וכוחות כורדים, אך גם אזרחים".

ילד סורי דורך בתוך הריסות בניין בחאלב, בשכונה בעיר אשר נשלטת על ידי כוחות המורדים. רויטרס
40 נהרגו מהפגזות בחאלב. הריסות בעיר/רויטרס

בשבועות האחרונים התנהלו במחוז א-רקה קרבות נרחבים כאשר ארגוני אופוזיציה בסוריה, הנתמכים בידי ארצות הברית, החלו במבצע לכיבוש כפרים במחוז, המרוחקים כ-60 קילומטרים מבירתו. המבצע החל לאחר ביקור של ראש פיקוד המרכז בצבא ארצות הברית, גנרל ג'וזף ווטל, בגזרת הלחימה. בין הלוחמים נמצאים גם אנשי המיליציה הכורדית בסוריה (YPG). ביום שני האחרון החלו הכוחות הכורדיים באזור א-רקה להיערך למתקפה נוספת.

"הכוחות הסוריים הדמוקרטיים", ארגון הגג שעומד בראש הלוחמים הכורדים הפועלים בא-רקה, הצליחו בתקופה האחרונה לגרום ללוחמי דאעש לסגת מאזורים בצפון סוריה, ובחודש פברואר האחרון השתלטו מחדש על העיירה א-שדאדי, שהיוותה מרכז לוגיסטי חשוב וחיברה כמה כבישים מרכזיים במחוז חסכה. שחרור העיירה סייע לבודד את א-רקה, המטרה הנוכחית של המבצע, שככל הנראה מובילים הכוחות הכורדיים, שנחשבים למוכשרים יותר מבחינה צבאית מעמיתיהם הערבים לקואליציה.

לוחם דאעש מנופף בדגל הארגון, א-רקה, סוריה, יוני 2015. רויטרס
ההישג הצבאי גובה בידי הפצצות של רוסיה. לוחם דאעש בא-רקה/רויטרס

בעיראק השכנה מתקיימים מאמצים דומים להפיל את דאעש ולכבוש מידיו שטחים. צבא עיראק פועל בנחישות לכיבוש העיר פלוג'ה, הנמצאת ממערב לבירה בגדאד, במסגרת המבצע לשחרורה מידי הארגון. המבצע הצבאי באזור מתבצע בגיבוי הכוחות האווירים של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית ובסיוע מיליציות שיעיות הנתמכות בידי איראן.

אתמול דווח כי מהאזור נמלטו יותר מ-12 אלף בני אדם ועד כה נרשמו עשרות הרוגים במבצע. מטרתו של המבצע היא לשחרר את העיר, שבה נצורים עוד אלפי בני אדם, ולהגן על בגדאד מפני פיגועי ההתאבדות הרצחניים שמוציאים לפועל חמושי דאעש.

(עדכון ראשון: 12:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully