וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרגלים לשר החדש: כך ייראה יומו הראשון של ליברמן במשרד הביטחון

30.5.2016 / 6:30

צלילי תזמורת צה"ל וקול מחיאות הכפיים של מאות האורחים בבסיס הקריה יתחלפו במהרה בפגישות עמוסות בלשכתו החדשה. הארגונים בעזה עשויים להתגרות, והיחידה לאבטחת אישים נערכת לשר הראשון שמתגורר מעבר לקו הירוק

צילום: ערוץ הכנסת, עמוד הפייסבוק של אביגדור ליברמן; עריכה: מתן חדד

לאחר הסערה הפוליטית שהסתיימה במינויו, יתקבל היום (שלישי) בשעה 12:00 באופן רשמי שר הביטחון הנכנס אביגדור ליברמן, בבסיס הקריה שבתל אביב, על ידי ראש מדור טקסים בצה"ל סגן-אלוף עודד נהרי. לצלילי תזמורת צה"ל יסקור ליברמן את משמר הכבוד, ולאחר מכן ילחץ את ידיהם של אנשי המטה הכללי, בראשם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ואת ידיהם של ראשי משרד הביטחון, כולל מנכ"ל המשרד הטרי, אלוף במילואים אודי אדם.

בדרך ללשכתו החדשה, פקידי המשרד אולי יזכירו לליברמן כי בדיוק היום לפני שש שנים יצא לפועל מבצע "רוחות שמיים 7", להשתלטות על המשט הטורקי לרצועת עזה. באותם ימים כיהן ליברמן כשר החוץ, והיה מעורב בפרטי התכנית המבצעית של שייטת 13 ושל כוחות הצבא. השר הנכנס יחלוף על פני תמונותיהם של שרי הביטחון מאז קום המדינה, בהם דוד בן גוריון, משה דיין, מנחם בגין, אריאל שרון, יצחק רבין ויצחק שמיר.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן על נאום נשיא מצרים: "עלינו להרים את הכפפה"
בשל צירוף ליברמן: באיחוד ובאו"ם לוחצים להחריף דוח על ישראל
הממשלה אישרה את מינוי ליברמן לשר הביטחון; ליצמן: "לא רצינו בחירות"

אביגדור ליברמן בחתימה על ההסכם הקואליציוני, מאי 2016. יותם רונן
ליברמן בחתימה על ההסכם הקואליציוני בשבוע שעבר/יותם רונן

באותם רגעים, כפי שמספרים ותיקי משרד הביטחון לשעבר, מתחילים השרים הטריים לעכל את גודל האחריות. ההתרגשות מהמעמד החגיגי, הצעידה על השטיח האדום הארוך וקול מחיאות הכפיים של מאות האורחים שימתינו ביציע מיוחד שהוקם לכבוד הטקס, יתחלפו במהרה במשקולות שינחתו על כתפיו ברגע שיעלה עם חגורת האבטחה העבה ואנשי המטה הצמודים אל הקומה ה-14. במהרה, הטלפונים בלשכתו יחלו לצלצל, האווירה החגיגית תתפוגג והצוות ייכנס לדריכות.

מזכירו הצבאי, תת-אלוף יאיר קולס שליווה את שר הביטחון היוצא משה יעלון בשלוש השנים האחרונות, ירכיב עם ליברמן את לוחות הזמנים לימים הקרובים, תוך מתן עדכונים שוטפים על המתרחש בתחום המבצעי בגזרות השונות. מאותו רגע, יעודכן ליברמן באופן שוטף בשיחות בעל פה, בשיחות טלפוניות, או בפתקים בהולים שיועברו לידיו במהלך דיונים ופגישות. עם זאת, גורמים צבאיים העריכו כי ליברמן ימנה בזמן הקרוב מזכיר צבאי חדש. לרוב, הצבא מציע מועמדים ושר הביטחון מראיין ובוחר אחד מהם לתפקיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הפגישה הראשונה עם אלופי המטה הכללי

אחת מהפגישות הראשונות והמשמעותיות ביותר של שר הביטחון בשעותיו הראשונות והעמוסות בתפקיד, תהיה עם הרמטכ"ל איזנקוט. השניים מכירים היטב משנים של עשייה משותפת, אולם לפגישת העבודה הראשונה תהיה משמעות רבה.

הפגישה המשמעותית הבאה לאחר מכן תהיה עם פורום המטה הכללי. לאחר שיחצה את הדלת מלשכתו אל לשכת הרמטכ"ל וייפגש בחדר הדיונים עם חברי הפורום, ליברמן יידרש להביט בעיניהם של אלופי המטה הכללי ולהעביר שורה של מסרים, שאותם ירצה לקדם ולטפח במהלך כהונתו. למפגש הראשון תהיה השפעה מכרעת על האווירה בצמרת צה"ל, שנכנסה לדריכות עד שישקע האבק של חילופי השרים, ועד שיתברר מהם הצעדים הראשונים של ליברמן בתפקיד.

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט. פברואר 2016. ראובן קסטרו
אחד האנשים הראשונים שייפגשו עם ליברמן בשעותיו הראשונות בתפקיד. הרמטכ"ל איזנקוט/ראובן קסטרו

היום הראשון בתפקיד יעבור לא רק בעדכונים מבצעיים, וליברמן עשוי להידרש לקבלת החלטות קריטיות, כמו יציאה למבצעים מיוחדים או תגובות מידיות. זאת, למרות שאת מרבית ההחלטות מקבל השר מדי יום חמישי בדיוני מבצעים וגיחות (מו"גים) - דיונים מקצועיים בלשכתו עם בכירי מערכת הביטחון.

גורמי צבא בפיקוד דרום לא פוסלים את האפשרות כי הארגונים הסוררים בעזה, כולל פעילים סלפים, ינסו להביך במהלך היום את חמאס, שמנסה לשמור על שקט סביב עזה, וישגרו רקטות לעבר ישראל אחרי הטקס, כמבחן ראשון לשר הביטחון.

בנוסף לכך, שר הביטחון צפוי לקבל כבר ביממה הראשונה שלו בתפקיד שיחות טלפון ממקביליו במדינות העולם. שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר יהיה ככל הנראה, כמיטב המסורת, מראשי המברכים על כניסתו לתפקיד, בראשיתו של שלב נוסף במערכת היחסים ההדוקה בין מערכות הביטחון הישראלית והאמריקנית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשוי להידרש להחלטות קריטיות. ליברמן בביקור בכותל המערבי, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסופו של יום העבודה, תהפוך הדרך אל ביתו שבהתנחלות נוקדים לכאב הראש החדש של היחידה לאבטחת אישים בשב"כ. אבטחת צירי הגישה אל ביתו של ליברמן, שר הביטחון הראשון שמתגורר מעבר לקו הירוק, הורכבה בפקודה מיוחדת. בביתו כבר הותקנו מערכות תקשורת שונות, על מנת לשמור על קשר רציף עם גורמי הביטחון השונים ועם גורמים מדיניים בכירים, כולל שיחות ליליות עם ראש הממשלה במקרים דחופים.

בסיומן של 24 השעות הראשונות, שבמהלכן יתאקלם ליברמן במשרד הביטחון, יפנימו אנשי צה"ל והמשרד כי יש שר חדש. המערכת הביטחונית תיכנס אז לתקופה חדשה, תחת הנהגתו של ליברמן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון הנכנס אביגדור ליברמן בהצהרות לתקשורת בכנסת. לשכת העיתונות הממשלתית
יקיימו שיחות ליליות במקרים דחופים. ליברמן ונתניהו, לאחר אישור המינוי בכנסת/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully