וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על סמך תמונות בווטסאפ: רכבים בלתי שמישים הוחזרו לכביש

27.5.2016 / 12:25

חודשיים עבודות שירות בלבד נגזרו על שמאי שזייף חוות דעת על מכוניות שמעולם לא בחן, על מנת שסוחר רכב - שעליו נגזרו שנתיים מאסר - יוכל למכור אותן. השיטה גלגלה מאות אלפי שקלים וסיכנה משמעותית את חיי הקונים

מטיילים בדרך לצפון בחג פסח שני. אפריל 2016. ראובן קסטרו
גרם לרוכשים לנהוג בכלי רכב שעלולים להיות מסוכנים/ראובן קסטרו

שמאי רכב ותיק סייע לסוחר רכב וסיפק חוות דעת פיקטיביות שאפשרו להחזיר רכבים שעברו תאונות דרכים קשות לכביש - מבלי שבחן את כלי הרכב עצמם, לעתים אף על סמך תמונות שקיבל בווטסאפ. חוות הדעת של השמאי, אפשרה לסוחר הרכב להעלות על הכביש כלי רכב שהוכרזו בלתי שמישים לחלוטין. לאחרונה, גזר עליו בית משפט השלום בירושלים עונש קל יחסית, של חודשיים עבודות שירות, בעוד על סוחר הרכב נגזרו שנתיים מאסר בפועל.

סוחר הרכב, שהכיר את השמאי מהעבודה המשותפת של השניים, הפעיל עליו לחץ כדי שינפיק דוחות המאשרים כי הרכבים שניזוקו תוקנו במוסכים מורשים. השמאי נענה לבקשותיו של הסוחר, וערך שמונה חוות דעת כוזבות שבהן כתב כי הוא עיין במסמכי קניית החלפים, תיקון הרכב, אישור המוסך המורשה ואישור מכון הרישוי, בחן את אופן תיקון הרכב. זאת, מבלי שעיין כלל במסמכים ומבלי שראה את המכוניות עצמן.

סוחר הרכב השתמש בחוות הדעת ומסר אותן לחברת הביטוח כדי לקבל לידיו את רישיונות הרכב. בהמשך, הוא מכר אותם ללקוחותיו מבלי שיידע אותם כי מדובר ברכבים שעברו תאונות קשות. היקף המכירות בסיועו של השמאי הגיע למאות אלפי שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
"הופך את הבטן": הכנסת תדון בניצול השואה שנאבק בהוצאה לפועל
"החוק לא נאכף": מאות דונמים נשרפו בגלל ל"ג בעומר
משפחות שכולות לנתניהו: "לקחי לבנון ה-2 לא נלמדו"

8 פצועים, בהם שניים קשה, בהתנגשות שני כלי רכב באזור שדרות. שי מכלוף
הלקוחות לא ידעו כי מדובר ברכבים שעברו תאונות קשות/שי מכלוף

בגזר הדין כתב השופט שמואל הרבסט כי "בנסיבות המיוחדות של ביצוע העבירה במקרה זה, נפגעו גם הערכים של שמירה על חיי אדם, שלומו ובטיחותו". עוד כתב השופט כי "הנאשם סייע ו'הרים' תרומה משמעותית לכך שלקוחותיו של הסוחר, רוכשים תמי לב, רכשו כלי רכב לאחר שהוטעו לחשוב כי מדובר במכוניות תקינות. מעשה המרמה פגע בחופש הבחירה של הרוכשים, וגרם להם לנהוג בעצמם וכן להסיע אחרים בכלי רכב אשר עלולים להיות מסוכנים".

ואולם, חרף הביקורת הקשה, קבע השופט כי על השמאי יוטל עונש של שני חודשי עבודות שירות, כשהוא מציין את העובדה שהוא הודה במעשיו, ואת התהליך הטיפולי שעבר הנאשם בשירות המבחן מאז הרשעתו. גזר הדין ניתן לאחר שהפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם סנגורו של השמאי, עו"ד אורי בר משה, שבמסגרתו בוטלו סעיפי האישום בגין סיוע בזיוף וסיוע להסעה בכלי רכב מסוכן. עו"ד בר משה אף ציין בטיעונים לעונש את העובדה שאביו של השמאי נרצח בפיגוע קטלני שאירע ב-1996.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully