וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וליברמן חתמו על ההסכם הקואליציוני: "שותפים חדשים-ישנים"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

25.5.2016 / 11:18

אחרי שהושגו הסכמות בין ישראל ביתנו למשרד האוצר, חתמו ראש הממשלה ויו"ר ישראל ביתנו על ההסכם. "אנחנו משלבים ידיים ומסתכלים קדימה", אמר נתניהו, וקרא להרצוג להצטרף לממשלה. ליברמן: "שמח שיכולנו להתגבר על המשקעים". דיון באולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן חתמו הבוקר (רביעי) בכנסת על הסכם קואליציוני. זאת לאחר שבמהלך הלילה הושגו הסכמות בין ישראל ביתנו למשרד האוצר בנוגע למחלוקת העיקרית שעיכבה את החתימה על ההסכם – דרישת ישראל ביתנו לרפורמה בפנסיות של עולים חדשים.

"מאז הקמת הממשלה לפני כשנה הדגשתי פעם אחר פעם שבכוונתי להרחיב אותה. ישראל זקוקה ליציבות שלטונית כדי להתמודד עם האתגרים שבפנינו וגם כדי לנצל את ההזדמנויות שבפנינו", אמר נתניהו לאחר החתימה על ההסכם. "לכן היום אני מקבל בברכה את אביגדור ליברמן ואת חברי סיעתו כשותפים חשובים. עברנו יחד דרך ארוכה, פעלנו במשותף לרווחתם של אזרחי ישראל, ואין זה סוד שהיו חילוקי דעות. זה חלק מהחיים הפוליטיים. עכשיו אנחנו משלבים ידיים ומסתכלים קדימה".

לדברי נתניהו, המחויבות הראשונה והעליונה שלו ושל שר הביטחון הנכנס היא להבטיח את ביטחון ישראל. "המזרח התיכון ממשיך לספק איומים וגם הזדמנויות. אני מחויב לתהליך השלים ולעשות כל מאמץ להגיע להסדר", אמר ראש הממשלה. כמו כן, הוא קרא ליו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני יצחק הרצוג להצטרף לממשלה "שתחזק את האחדות בעם ותוכל לקדם את השלום באזור".

עוד על הרחבת הממשלה:
מסתמן: ליברמן יושבע לתפקיד שר הביטחון רק בשבוע הבא
אף שטרם נכנס ללשכת שר הביטחון: הדרישות של הימין מליברמן
המבחן הראשון של שר הביטחון המיועד: התקופה הנפיצה של הרמדאן

בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן חותמים על הסכם קואליציוני, 25 במאי 2016. רויטרס
נתניהו וליברמן לאחר החתימה על ההסכם הקואליציוני בכנסת/רויטרס

ליברמן פנה לנתניהו לאחר החתימה ואמר: "אנחנו אכן שותפים חדשים-ישנים. אני מודה לך על היכולת להתגבר על כל המשקעים שעברנו. הוא הוסיף כי הוא מאמין ששני הצדדים ירוויחו מההסכם שגובש וכך גם כל הציבור. "אני מתכוון להמשיך לעבוד עם ראש הממשלה ועם שר האוצר, ומשבוע הבא גם עם הרמטכ"ל. בסופו של דבר האחריות שלי זה למדיניות שקולה שתביא יציבות גם לאזור וגם למדינתנו, כמו שאני בטוח שתהיה קואליציה הרבה יותר יציבה והרבה יותר גדולה".

לפי המתווה שהוסכם, יוקצבו 1.4 מיליארד שקלים להטבות לקשישים, על פני ארבע שנים. ההסכם יחול על כלל האוכלוסייה, ולא רק על עולים חדשים, כפי שדרש ליברמן. כמו כן, יוקצו 150 מיליון שקלים לפתרון בעיות דיור ציבורי. עוד במסגרת ההסכם ימונה ליברמן לשר הביטחון וח"כ סופה לנדבר תמונה לשרת הקליטה.

בישראל ביתנו הביעו הבוקר שביעות רצון מההסכם שנחתם ואמרו שמדובר ב"הישגים משמעותיים". עם זאת, נאלץ ליברמן לוותר בשבוע האחרון על מרבית הדרישות שהציב במהלך השנה האחרונה כתנאי לכניסתו לקואליציה, ובראשן חוק עונש מוות למחבלים. בנושאי דת ומדינה הוסכם כי תוקם ועדה מיוחדת בהשתתפות כל סיעות הקואליציה שתדון בסוגיות אלה, אך ישראל ביתנו תהיה מחויבת להסכמים הקואליציוניים עם המפלגות החרדיות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"הסכם שייטיב עם כלל אזרחי המדינה"

במקביל, טרם נפתר המשבר בין הליכוד לבית היהודי. בליכוד מסרבים לעת עתה לדון בדרישתו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לערוך רפורמה מקיפה בעבודת הקבינט המדיני-ביטחוני, ובמפלגתו אומרים כי דרישתם עומדת בעינה. בנט מאיים כי לא יאשר את הרחבת הממשלה אם לא תיענה דרישתו. "התעקשות ראש הממשלה על המשך מידור חברי הקבינט הביטחוני היא תמוהה", מסרו היום גורמים בבית היהודי. "לא דרשנו ג'ובים ולא דרשנו תקציבים. דרשנו להציל חיי אדם". גורם בליכוד מסר: "אין כל מגעים עם הבית היהודי".

שר התיירות יריב לוין, הממונה על המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד, מסר הבוקר כי במהלך הלילה הצליחו הצדדים להגיע לסיכומים אחרונים בנושאים שנותרו במחלוקת בין האוצר לישראל ביתנו. "זהו הסכם שייטיב עם כלל אזרחי המדינה, ואני מברך על כך", אמר לוין. "הרחבת הממשלה, עם צירוף מפלגת ישראל ביתנו לקואליציה לאומית, היא צעד חשוב ומתבקש אשר יבטיח את יציבות הקואליציה ואת המשך פעילות הממשלה על פי דרכה".

משה לאון, הממונה על המשא ומתן מטעם ישראל ביתנו סיפר כי האווירה בשיחות הלילה הייתה טובה. "יש הישגים ענקיים. תהיה ממשלה יציבה, התקציב יעבור", אמר לאון בריאיון לגלי צה"ל. הוא התייחס לנושא הרפורמה בפנסיה ואמר: "בקשישים כמעט ולא נגעו בשנים האחרונות. 60% מהקשישים שמדובר עליהם הם עולים. אנו מדברים על מיליארד ו-400 אלף שקל שיתפרס על פני ארבע שנים, ואנו נעשה מאמץ שהוא ייפרס על שלוש שנים". לדבריו, טרם סוכמו הפרטים בנוגע לסכומים המדויקים שיקבלו הקשישים. "יכול להיות שיגיעו 500 או 200 שקל לכל קשיש. עדיין לא סגרו את זה, וזה ייסגר בחודש וחצי הקרובים.

(עדכון ראשון: 10:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully