וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מכחישה את הטענות לפיצוץ במטוס: אין עקבות חומרי נפץ

מומחה בצוות החקירה אמר כי בדגימות שהובאו לקהיר לא היו איברים שלמים, ולכן פיצוץ אירע בטיסת "איג'יפטאייר". אך המחלקה המצרית לזיהוי פלילי חלקה על דבריו וטענה: "פרסום שגוי לחלוטין". על חלקי הגופות לא נמצאו עקבות חומרי נפץ

צילום: משרד ההגנה המצרי

גורם רשמי מצוות החקירה המצרי להתרסקות טיסת "איג'יפטאייר" 804 אמר היום (שלישי) כי מניתוח שיירי הגופות שנמשו מאזור ההתרסקות עולה כי אירע פיצוץ על סיפון המטוס, והוא שגרם לו להתרסק. הגורם, מומחה לזיהוי פלילי, שלא הזדהה בשמו, אמר כי בחן בעצמו את שיירי הגופות במכון פתולוגי בקהיר. אולם לאחר פרסום הדברים הודיע ראש המחלקה הפורנזית שמשתתף בחקירת ההתרסקות הכחיש את הטענה. "כל מה שפורסם הוא שגוי לחלוטין. אלה השערות בלבד שלא הגיעו מהרשות לזיהוי פלילי", אמר בהודעה שפורסמה בטלוויזיה המצרית.

הגורם האנונימי אמר כי ביסס את השערתו על כך שכל 80 החתיכות שהובאו לקהיר עד כה היו קטנות. הוא הוסיף כי "אין אפילו איבר שלם, כמו יד או ראש". הגורם ציין כי "ההסבר הלוגי לכך הוא שהיה פיצוץ". עם זאת, לא נמצאו על השיירים עקבות של חומרי נפץ. גורם פורנזי אחר אמר כי רק מספר קטן של חלקי גופות הגיעו עד כה ומוקדם מדי לומר אם אירע פיצוץ על המטוס.

בהתרסקות שאירעה ביום חמישי האחרון נהרגו כל 66 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס מסוג "איירבאס 320". טיסת MS804 התרסקה בים התיכון בדרכה מפריז לקהיר. לפי הרשויות בצרפת, זמן קצר לאחר שהמטוס נעלם מהמכ"ם, הוא שלח סדרת אותות שהצביעו על כך שיש עשן במטוס. אין בכך בכדי להצביע על מה גרם לעשן או לשריפה, אך מדובר ברמז ראשון למה שהתרחש ברגעים שקדמו לתאונה.

לקריאה נוספת:
סיסי שולח צוללת לחיפוש הקופסה השחורה: "כל האפשרויות נבחנות"
הרשויות נואשות לרמז: אלה החפצים שנמצאו בהריסות המטוס המצרי
גורמים במצרים: נמצאה הקופסה השחורה של המטוס שהתרסק

חפצים שנמצאו בין הריסות מטוס "איג'יפטאייר", מאי 2016. צבא מצריים, מערכת וואלה! NEWS
חלקי המטוס שנמשו מאזור ההתרסקות/מערכת וואלה! NEWS, צבא מצריים

היום הגיעו למכון הפתולוגי בקהיר קרובי משפחות הקורבנות כדי לתת דגימות DNA שיסייעו לזהות את שיירי הגופות. השבוע שיגרה מצרים צוללת כדי לנסות ולאתר את הקופסאות השחורות של המטוס. לצוללת הצטרפו ספינות וכלי טיס מבריטניה, קפריסין, צרפת ויוון המסייעים במאמצים למציאת ההריסות.

הרשויות המצריות אמרו כי הן סבורות שטרור הוא סיבה ריאלית יותר להתרסקות המטוס מאשר כשל טכני. כמה מומחים לתעופה טענו כי שינויי מסלול הטיסה התכופים, שעליהם הודיע משרד ההגנה היווני, מעיד על כך שאירע פיצוץ במטוס או מאבק כלשהו בתא הטייס. אולם אין עדיין ראיות התומכות בטענה זו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
צבא מצרים פרסם תצלום של שברי מטוס הנוסעים שנמצאו לחופי אלכסנדריה. ספק 500
חלקים מהמטוס שנמשו מאזור ההתרסקות/ספק 500

גורמים במצרים טענו אתמול גם כי המטוס שהתרסק לא סטה ממסלולו בטרם נעלם מהרדאר. זאת בניגוד לקביעתו של שר ההגנה היווני שאמר כי המטוס עשה פנייה של 90 מעלות ואז של 360 מעלות לפני שצלל לים. עם זאת, הן חברת "איג'יפטאייר" והן רשות התעופה המצרית לא התייחסו לתנועותיו האחרונות של המטוס. הסתירה בין הרשויות היווניות למצריות לא ברורה.

הגורם המצרי, איהאב עזמי, שעומד בראש שירותי הניווט האוויר במדינה, אמר אתמול לסוכנות אי-פי כי המטוס טס בגובה נורמלי של 37 אלף רגל לפני שנעלם מהראדר. "עובדה זו מבטלת את ההערכה היוונית כי כלי הטיס איבד גובה בפתאומיות בטרם נעלם", אמר. "לא הייתה שום פנייה ימינה או שמאלה, המטוס טס רגיל כשנכנס לשטח האווירי של מצרים, שתיים או שלוש דקות לפני שנעלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully