וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שדקר למוות את החייל אלמוג שילוני בתל אביב הורשע ברצח

18.5.2016 / 10:08

בית המשפט הרשיע את נור א-דין אבו חאשיה, שוהה בלתי-חוקי משכם, ברצח של שילוני בן ה-20 בפיגוע דקירה ליד רכבת ההגנה בתל אביב ב-2014. במהלך משפטו הודה במעשה: "בגלל מה שהרבנים עושים באל-אקצא"

צילום: אבי כהן, עריכה: אביב אירגז

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (רביעי) את המחבל שדקר למוות את החייל אלמוג שילוני בסמוך לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב בנובמבר 2014, ברצח בכוונה תחילה. השופטת מרים דיסקין אמרה כי זוהי "פרשת רצח נוראה ומכמירת לב". המחבל, נור א-דין אבו חאשיה, ביקש לקבל את ההחלטה בדבר עונשו כבר היום, אך הפרקליטות התנגדה לכך וגזר דינו יינתן בהמשך.

במהלך המשפט הודה אבו חאשיה במעשה. "נכון שרצחתי את אלמוג שילוני ורציתי לקחת את נשקו", אמר. "הסיבה היא מה שהרבנים שלכם עושים באל-אקצה. עכשיו כל האנשים בגדה חושבים את אותה מחשבה".

עוד בנושא:
הפיגוע בתל אביב: נקבע מותו של החייל שנפצע אנוש
תיעוד: המרדף אחרי המחבל שרצח חייל בתל אביב
נקבר החייל שנהרג בפיגוע: "איך לקחו לנו אותו?"

אלמוג שילוני החייל שנרצח בפיגוע הדקירה בתל אביב. באדיבות המשפחה
סמ"ר אלמוג שילוני, היה בן 20 במותו/באדיבות המשפחה

משפחתו של שילוני אמרה לאחר ההכרעה: "הכאב הוא עצום, האובדן עצום, את אלמוג אי אפשר להחזיר. אנחנו סומכים גם על הפרקליטות וגם על בית המשפט שימצה את הדין. אנחנו בוחרים בחיים ומודים לעם ישראל על התמיכה ועל העידוד, קשה לראות אותו מחייך. לשנות אותו ואת עמדתו לא נוכל. לומר קבל עם ועולם שאנחנו חיים ולא נשברים וזה הניצחון".

עו"ד לאה צמל, שייצגה את אבו חאשיה, מסרה: "ההחלטה לא מפתיעה וקולעת ללב הקונצנזוס, בדיוק כפי שהנאשם בהתוודותו קלע ללב הקונצנזוס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רוצחו של אלמוג שילוני בהקראת גזר דינו במחוזי תל אביב נור א-דין אבו חאשיה. אבי כהן
"כל האנשים בגדה חושבים את אותה מחשבה". אבו חאשיה בבית המשפט, היום/אבי כהן

לפי כתב האישום שהוגש נגד אבו חאשיה, שוהה בלתי-חוקי ממחנה הפליטים עסכר בשכם שהיה בן 18 כשהוציא לפועל את הפיגוע וללא עבר פלילי, הוא נכנס לישראל באופן בלתי-חוקי וניסה למצוא עבודה ביפו. הוא כשל ונאלץ לישון בדירה ריקה, ולמחרת החליט לבצע פיגוע. מכתב האישום עלה כי אבו חאשיה תכנן לרצוח חייל באמצעות סכין, מתוך תקווה שכתוצאה מהמעשה "ייהרג ויזכה למעמד של 'שהיד'".

לצורך כך רכש המחבל סכין בשוק הפשפשים ביפו, החליט לנסוע למקום מרכזי בתל אביב ובחר בתחנת הרכבת העמוסה. הוא הבחין בשילוני,בן 20 ששירת בחיל האוויר והתגורר במודיעין, שנשא רובה מסוג 16-M, והחליט לרצוח אותו, לחטוף את נשקו ולרצוח יהודים נוספים. הוא אכן ניסה לקחת את הנשק, אך אזרח שהתערב והכה אותו מנע זאת ממנו. אבו חאשיה נמלט מהזיקה והשליך את הסכין. כעבור זמן מה הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון.

תחילה הוצא צו להריסת ביתו של אבו חאשיה, אולם בדצמבר האחרון קיבל בג"ץ את העתירה שהגישו בני משפחתו בנושא וביטל את הצו. זאת בשל השיהוי הרב - 11 חודשים - מרגע קבלת ההחלטה, שלטענת השופטים יוצר מראית עין שההריסה נועדה לענישה ולא להרתעה.

הוריו של אלמוג שילוני בהקראת גזר הדין של רוצחו בית המשפט המחוזי תל אביב. אבי כהן
"הכאב הוא עצום". הוריו של שילוני בבית המשפט, היום/אבי כהן
הלוויה של סמל ראשון אלמוג שילוני הר הרצל 11.11.14. נועם מושקוביץ
הלווייתו של שילוני בהר הרצל, נובמבר 2014/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully