וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הנשק החדש בהפגנות החרדים נגד גיוס לצה"ל

9.5.2016 / 0:24

במסגרת ההפגנות נגד מעצר סרבן גיוס חרדי, עשרות ילדים שהוריהם נמנים על "הפלג הירושלמי" חסמו כביש מרכזי בבני ברק. "לא אכפת לי להיכנס לבית סוהר. יש לי תפילות ואוכל כשר", אמר אחד מהם

עריכה: מתן חדד

קבוצה של עשרות ילדים, שהוריהם נמנים על "הפלג הירושלמי", פלג חרדי-ליטאי שמוביל קו קיצוני נגד גיוס חרדים לצה"ל ועורך בימים האחרונים הפגנות ברחבי הארץ במחאה על מעצרו של סרבן גיוס חרדי בשבוע שעבר באילת, חסמו אמש (ראשון) כביש מרכזי בבני ברק. בתיעוד בלעדי שהגיע לידי וואלה! NEWS נראים עשרות הילדים, כשלצדם מבוגרים חרדים, חוסמים את הכביש, בעת שבלשי משטרה מנסים להחזיר אותם למדרכות.

אחד הילדים נשמע אומר: "לא אכפת לי להיכנס לבית סוהר. יש לי תפילות ואוכל כשר. מתאים לי להיות בבית סוהר". ילד נוסף נראה כשהוא מגיש את ידיו לשוטר כדי שיאזוק אותו. 17 מפגינים נעצרו במהלך ההפגנה.

עוד בוואלה! NEWS:
מאות מחו למען "בחור ישיבה" סרבן גיוס – שנעצר בבילוי באילת
בערב יום השואה: חרדים הפגינו נגד הגיוס וקראו לשוטרים "נאצים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו מפגינים על העיקרון ולא בודקים בציציותיו". מפגינים בירושלים, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין זו הפעם הראשונה שבה הורים מביאים את ילדיהם להפגנות נגד גיוס לצה"ל. בסוף השבוע הגיע אברך להפגנת מחאה על מעצרו של העריק החרדי עם עגלת תינוקות שבה שני פעוטות. במהלך ההפגנה, בצומת שילת הסמוכה למודיעין, ניסה המפגין לחסום את הכביש. השוטרים ניסו לעצור אותו, והוא בתגובה נאחז בעגלת התינוקות.

ההפגנות, הנערכות מאז סוף השבוע ברחבי הארץ, מאורגנות על ידי הפלג הירושלמי, בהנהגת הרב שמואל אוירבך, שמוביל קו מיליטנטי נגד גיוס ואוסר על תלמידיו להתייצב בלשכות הגיוס. זאת, בניגוד לדעתם של רוב הרבנים החרדים.

המחאה מתקיימת בעקבות מעצרו של עריק חרדי בשבוע שעבר, בעת בילוי במהלך חופשת "בין הזמנים" באילת. על פי המשטרה, החרדי שנעצר היה נראה "בליין לכל דבר". המעצר במועדון בעיר גרם למבוכה גדולה עבור אלה שהפגינו עבורו, אך הם מיהרו להבהיר: "אנחנו מפגינים על העיקרון ולא בודקים בציציותיו של כל בחור ובחור אם הוא מעד או לא".

(עדכון ראשון: 20:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully