וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מודה: התקיימו מגעים להרחבת הקואליציה עם הרצוג וליברמן

4.5.2016 / 14:17

בישיבת שרי הליכוד אישר ראש הממשלה את הדיווחים האחרונים באשר להרחבת הממשלה עם יו"ר המחנה הציוני ויו"ר ישראל ביתנו. לדברי גורמים שנכחו בישיבה, נתניהו הבהיר כי המגעים לא הבשילו לכדי הסכמות כלשהן

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: שניר דבוש

(כחלון חשף: מגעים להרחבת הקואליציה נקטעו בשל הבדיקה נגד הרצוג, בחודש שעבר)

ראש הממשלה נתניהו הודה הבוקר (רביעי) בישיבת שרי הליכוד כי לאחרונה התקיימו מגעים משמעותיים עם מפלגת המחנה הציוני על הרחבת הקואליציה. לדברי גורמים שנכחו בישיבה, נתניהו אישר את הפרסומים הרבים בנושא הזה שהופיעו בשבועות האחרונות, אולם הבהיר כי המגעים לא הבשילו לכדי הסכמות כלשהן.

נתניהו אמר לשרים שנכחו בישיבה כי המגעים להרחבת הקואליציה, העומדת כיום על 61 חברי כנסת בלבד, נכשלו כיוון שמנהיג מפלגה שהיה מועמד להצטרפות לממשלה - אביגדור ליברמן – לא היה מעוניין בכך, ואילו המנהיג האופציונלי האחר - יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג - אינו יכול להצטרף בשל התנגדות פנים-מפלגתית למהלך מסוג זה. עם זאת, נתניהו הבהיר כי הוא ימשיך לנסות לפעול להרחבת הקואליציה הצרה.

יו"ר המחנה הציוני על חקירתו: "אם מישהו במפלגה לא רגוע - כדאי שיירגע". מאצ'י הוף
לא הסכים בשל התנגדות פנים-מפלגתית. הרצוג/מאצ'י הוף

במפלגתו של הרצוג ממשיכים להישמע בימים האחרונים קולות המביעים התנגדות ברורה להצטרפות לממשלה. ח"כ אראל מרגלית אמר כי הסכמה לממשלת אחדות עם נתניהו תהווה בגידה במורשתו של יצחק רבין. ח"כ יואל חסון כתב היום בחשבון הטוויטר שלו כי "אם כל האנרגיה שהושקעה בספינים ובמשא ומתן להקמת ממשלת האחדות בכאילו תופנה עכשיו להקמת הגוש הדמוקרטי הגדול, לא יהיה למי להצטרף. נתניהו יוחלף".

בחודש שעבר הודה שר האוצר משה כחלון כי התקיימו מגעים לצירוף סיעת המחנה הציוני לקואליציה, אולם אלה נקטעו בשל הבדיקה שנפתחה נגד העומד בראשה, יצחק הרצוג, בקשר למימון לא חוקי לכאורה של קמפיין הבחירות לראשות המפלגה בשנת 2013. "היו מגעים עם הרצוג לכניסה לממשלה, וזה פשוט הרחיק את זה", הבהיר, בנאום שנשא בכנס לשכת עורכי הדין באילת. "המפלגה היחידה בעיניי שהיא בעלת פוטנציאל להצטרף זאת העבודה, ועכשיו זה מרחיק את העניין". לפני כשבועיים דווח כי מסתמן שלא נמצאו מספיק ראיות כדי להגיש כתב אישום נגד הרצוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully