וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתד נאמן מצטרף לסערת הלייבור: "ישראל – הגורם המרכזי לאנטישמיות"

3.5.2016 / 11:26

במאמר מערכת של הביטאון החרדי המייצג את סיעת דגל התורה נכתב כי יהודי העולם סובלים בגלל מדיניות ישראל. "כל יהודי הפך אשם בגלל החלטות ממשלת ישראל ומאבקה בטרור הפלסטיני"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(קן ליווינגסטון, חבר מפלגת הלייבור שהושעה: גם נתניהו אמר שהיטלר היה ציוני)

חברי מפלגת הלייבור בבריטניה לא לבד: העיתון החרדי "יתד נאמן" מצטרף לאמירות האנטישמיות ולהתבטאויות הקשות נגד ישראל. מאמר מערכת שפורסם הבוקר (שלישי), תחת הכותרת "המלחמה האמיתית באנטישמיות הגואה", האשים את המדינה כגורם המרכזי לאנטישמיות בעולם. הביטאון היומי מייצג את סיעת דגל התורה שבה חברים בין השאר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, וח"כ אורי מקלב.

במאמר כתב עורך העיתון, ישראל פרידמן, כי "מדינת ישראל שקמה כדי לפתור את בעיית האנטישמיות, הפכה להיות הגורם המרכזי לאנטישמיות". פרידמן הוסיף כי "יהודי העולם סובלים לא בגלל דתם, אלא בגלל מדינת ישראל ומדיניותה. כל יהודי הפך אשם בגלל החלטות ממשלת ישראל ומאבקה בטרור הפלסטיני. בעניין הזה אין נתיבי מילוט".

עוד על סערת האנטישמיות בלייבור הבריטי:
60% מהבריטים: ביקורת על הממשלה הישראלית אינה אנטישמיות
חבר הלייבור שאמר ש"היטלר היה ציוני" לא מתחרט: "נתניהו אמר אותו דבר"
לאחר השעיית חברי הפרלמנט: תיחקר האנטשימיות במפלגת הלייבור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאמר המערכת ב"יתד נאמן", הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרידמן הסביר את דבריו בכך ש"אלוהים רוצה שנעכל שאין פתרונות בדרך הטבע לתופעות האנטישמיות הבלתי מוסברות". לטענתו, "ההצלה מותנית בתנאי אחד - בשעה שעושים רצונו של מקום".

הטענה העיקרית שעליה מתבסס פרידמן, דמות בולטת בעיתונות החרדית, היא ש"ככל שמעצבי המדיניות הישראלית ינסו להיות יותר כאחד העמים, תגבר השנאה הנוראה". "צריך לדעת", הוא הוסיף, "שזו מעולם לא חדלה. מדינת ישראל לא תפתור את האנטישמיות וגילוייה. להיפך, בניסיונותיה לפגוע בלומדי התורה, היא גורמת להתבטאויות המזוויעות שנשמעו לאחרונה".

חבר הכנסת, משה גפני, בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"התקציבים והג'ובים מעניקים הכשר לכל דבר". משה גפני/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

לטענתו של פרידמן, לומדי התורה הם הפתרון לאותן התבטאויות אנטישמיות. "הם שיסתמו את פיות ראשי הלייבור ויטו לב ראשי מדינות, הם שישמרו שההיסטוריה הנוראה ההיא לא תחזור", כתב. "הניסיון הישראלי לעקור מהעם היהודי את יהדותו, הינו עיקור כוחו של העם היהודי נגד משנאיו. ההתבוללות המקומית, ניסיונות הפלישה של הכתות הזרות לחיים בישראל, הניסיונות לגמד את השפעת ההלכה בחיי העם, פשוט מגבירים את האנטישמיות ברחבי תבל, ולא יועילו הצהרות פוליטיות ודיפלומטיות, הפגנות, מחאות, מכתבים ותגובות. נחוצות כאן כמה הגהות קפדניות בהשקפת העולם הישראלית".

"המפלגות החרדיות הן מהאויבים הגדולים ביותר של היהדות"

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב אורי רגב, אמר בתגובה כי "סביר שהמאמר של 'יתד נאמן' ישמש את גדולי האנטישמים וירבה אנטישמיות בעולם. ברור שכמו התבטאויות רבות של אנשי דגל התורה הוא יגדיל את העוינות של היהודים בישראל ליהדות. שוב הוכח שהמפלגות החרדית הן מהאויבים הגדולים ביותר של היהדות".

רגב הוסיף כי "המסקנה הברורה מהמאמר היא שעל דגל התורה לעזוב את הממשלה הגורמת לדעתה לאנטישמיות. קשה להבין איך יכול יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, לשבת על ברז התקציבים של מדינת ישראל כשהוא יודע שעל פי האידאולוגיה של מפלגתו כל צעד וצעד שלו תורם לאנטישמיות. אין צביעות וגלגול עיניים גדולים מהמשך ההשתתפות של דגל התורה בממשלתה של מדינה הגורמת לדעתה לשנאת ישראל. אבל נראה שמבחינת דגל התורה התקציבים והג'ובים מעניקים הכשר לכל דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully