וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 פצועים בפיגוע באוטובוס בבירה; נתניהו: "נבוא חשבון עם הטרוריסטים"

הפיגוע אירע בקו 12 של אגד בסמוך לצומת פת שבבירה. שני בני אדם נפצעו קשה ושישה נוספים נפצעו בינוני. מפקד המחוז: "הפיצוץ נגרם ממטען חבלה, נבדק בין היתר אם מדובר במחבל מתאבד"

צילום: רויטרס, TPS, מאצ'י הוף, רוני כנפו; עריכה: עריכה: מתן חדד

16 בני אדם נפגעו היום (שני) בפיגוע באוטובוס ברחוב משה ברעם הסמוך לצומת פת שבירושלים. שניים מהם, בן 30 ובת 28, במצב קשה, שישה נפצעו באורח בינוני והיתר באורח קל - בהם ילדים בני 12 ועשר. טרם ברורות נסיבות הנחת המטען ובמשטרה בודקים, בין היתר, את האפשרות שמדובר במחבל מתאבד. כמו כן, נבדקת האפשרות כי אחד הפצועים שנפגעו באורח קשה הוא מחבל.

כתוצאה מהפיצוץ עלה באש אוטובוס נוסף ורכב פרטי. שמונה פצועים הועברו לבית החולים שערי צדק שבירושלים, והיתר פונו להדסה עין כרם. לפי מד"א, הפצועים סובלים מכוויות, משאיפת עשן ומחתכים. כוחות גדולים של המשטרה הגיעו לזירה יחד עם חבלנים שסרקו את האזור במטרה לאתר מטענים או את מקור הפיצוץ. כמו כן, ארבעה צוותי כיבוי השתלטו על הלהבות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירוע ומסר איחולי החלמה מהירה לפצועים. "אנחנו נאתר את מי שהכין את מטען החבלה, נגיע למשלחים, נגיע למי שעומד מאחוריהם ונבוא חשבון עם הטרוריסטים האלה", אמר. "אנחנו מצויים במאבק מתמשך נגד הטרור, טרור הסכינים, ירי וטילים. גם של מנהרות. ישראל השיגה הישג גדול במאמץ לאיתור מנהרות הטרור".

חמאס בירך על הפיגוע בהודעה שפורסמה בחשבון הטוויטר של הארגון. בהודעה מטעם דובר חמאס, סאמי אבו זהרי, נכתב כי מדובר ב"תגובה טבעית לפשעי ישראל, במיוחד ההוצאות להורג שהיא מבצעת בשטח, והפגיעה במסגד אל-אקצא". גם הג'יהאד האסלאמי בירך על הפיגוע, ובהודעה מטעמו מסר הארגון כי מדובר ב"מסר לכך שהאינתיפאדה נמשכת".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נתניהו: "ישראל פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך לטיפול באיום המנהרות"
אישום בהריגה נגד החייל מחברון: בית המשפט התיר לפרסם את שמו
ראש ממשלת ירדן: לא נציב מצלמות אבטחה בהר הבית

פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
זירת הפיצוץ בסמוך לצומת פת, היום/נועם מושקוביץ

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, אמר: "אנחנו בשלב הזה במהלך חקירה ומנסים לבדוק מי הניח את המטען, איך הוא הגיע לאוטובוס. כל זה בשלבים ראשוניים של בדיקה, אנחנו בהיערכות מלאה של המחוז וערוכים לכל תרחיש". עם זאת, הבהיר כי לא היה מודיעין ממוקד על הפיצוץ. "אנחנו לא יודעים על התרעה ממוקדת סביב האירוע הזה ויחד עם זאת אנחנו מכירים באפשרות שבכל נקודת זמן מישהו יכול לבצע פיגוע כדי לחמם את האווירה. כרגע אין לנו זהות ודאית, אנחנו לא יכולים לצאת בהצהרה ברורה שיכולה להודיע על מחבל מתאבד. נבדקת כל אפשרות".

דובר מחוז ירושלים במשטרה, אסי אהרוני, אמר: "כוחות משטרה פועלים גם בזירות רחוקות יותר, במטרה לאתר חשודים שאולי קשורים לאירוע. אני חוזר ופונה לציבור בעת הזו להגביר עירנות, אנו נגיע לבדוק כל דבר חשוד". אהרוני הוסיף: "אנחנו בהיערכות מיוחדת לקראת פסח. אנחנו לא נמצאים בכל מטר רבוע, אבל בחלט פרוסים בכל העיר", אמר.

עוד באותו נושא

עד לפיצוץ באוטובוס בירושלים: "מחזה שלא ראיתי בחיים, אני עדיין רועד"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אריק אבולוף מצוותי הכיבוי, שהגיע ראשון לזירה, סיפר כי במקום הייתה בערה גדולה. "זיהינו את האוטובוס בוער, הייתה קרינת חום עצומה. מיד זיהינו רכב פרטי סמוך שעמד במקביל לאוטובוס וגם הוא בוער, ואוטובוס נוסף שגם הוא התלקח ונגרם לו נזק כבד מאוד בחלק הקדמי", סיפר. "בסיום שלב פינוי הפצועים, ביצענו פעולות כיבוי מאוד מהירות".

אודי גל, דובר כיבוי אש ירושלים, אמר: "להבות ענק שהחלו מאוטובוס אחד הגיעו לשני. שני האוטובוסים התלקחו לחלוטין וגם רכב סמוך נשרף. למרבה המזל לא היו לכודים בפנים". לדברי גל, כעת פועלים הכוחות לכיבוי סופי של האש ומניעת התלקחות נוספת. "אני לא יודע לומר איך החלה השריפה - אם מדובר בשריפה במנוע או באירוע פח"ע", הדכגיש. "יש לנו התלקחויות של אוטובוסים בכל יום, 200 בממוצע בשנה

פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. ספק 500
השריפה שפרצה באוטובוס בסמוך לצומת פת שבירושלים, היום/ספק 500

מנכ"ל מד"א אלי בין אמר כי "כוחות גדולים של מד"א שנמצאים בכוננות מיוחדת הוכיחו שוב את מקצועיותם והגיעו במהירות למקום האירוע, העניקו טיפול רפואי מתקדם לכלל לפצועים ובתוך זמן קצר פינו אותם בדחיפות לבתי החולים בעיר. לקראת חג הפסח כוחות מד"א ערוכים בכוננות גבוהה ויתנו מענה רפואי מקצועי ומהיר לכל תרחיש. אנחנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים".

אלעד פס, חובש מד"א שהגיע למקום, סיפר על מה שראה בזירה. "על הכביש שכבו הפצועים בהכרה", אמר פס והוסיף: "הם סבלו מכוויות ומחבלות מדממות. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו שמונה פצועים באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים הדסה עין כרם ושבעה לבית החולים שערי צדק".

פרמדיק מד"א רפאל הרבסט שהגיע לזירה סיפר: "הייתי בסמוך לתחנת מד"א כשקיבלתי דיווח על האירוע ויצאתי למקום בניידת טיפול נמרץ. בזירה חברתי לצוות שטיפל בפצוע קשה כבן 35, הוא סבל מפגיעות קשות בגפיים התחתונות ומכוויות בכל חלקי גופו. הענקתי לו טיפול רפואי ופינינו אותו בתוך רגעים ספורים לחדר הטראומה של בית החולים שערי צדק הסמוך כשמצבו מוגדר קשה ולא יציב".

(עדכון ראשון: 17:50)

פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
כוחות הביטחון שהגיעו לזירה/נועם מושקוביץ
פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. מד"א
זירת הפיצוץ , היום/מד"א
פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. מד"א
הפיצוץ ברחוב משה ברעם שבבירה/מד"א
פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016/נועם מושקוביץ
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully