וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהחודש הבא: קנסות לרוכבי אופניים שייסעו על מדרכות

17.4.2016 / 15:01

המשטרה ועיריית תל אביב-יפו פתחו במבצע הסברה, בדגש על רוכבי אופניים חשמליים. בסיום חול המועד פסח, יחלו השוטרים להעניק קנסות בסך 250 שקלים לרוכבים, ויורשו להוציא אוויר מצמיגי האופניים‏

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

(תלמידי תיכון: "נתחמק מהמשטרה")

החל מ-1 במאי, רוכבי אופניים שייסעו על מדרכות המיועדות להולכי רגל עשויים להיקנס ה-250 שקלים – כך נמסר היום (ראשון) מעיריית תל אביב-יפו. משטרת ישראל תחל במבצע האכיפה וההסברה בשיתוף עם העירייה ועם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, במטרה לצמצם את הפגיעה ברוכבי האופניים ובהולכי רגל. על פי הודעת העירייה, יינתן דגש לאכיפה נגד רוכבי אופניים חשמליים.

ברחוב אבן גבירול שבמרכז תל אביב פורסמו שלטי חוצות וכתובות על המדרכה, במסגרת המבצע, שיכלול פעולות הסברה של שוטרים ושל פקחים. בנוסף לכך, יחולקו דפי מידע על כללי הרכיבה הנכונה בהתאם לחור ועל אמצעי האכיפה שייכנסו לתוקפם בעוד שבועיים, לאחר חול המועד פסח. לפקחי העירייה אין סמכויות אכיפה בתחום זה, והם יתלוו לשוטרים.

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה שוקלת להחמיר את הענישה על עבירות של רוכבי אופניים חשמליים
"לא אפטר מהאופניים החשמליים": התקנות החדשות לא מרתיעות התלמידים
ועדת הכלכלה אישרה: רכיבה על אופניים חשמליים – מגיל 16

רוכבי אופניים בתל אביב, מרץ 2016. ראובן קסטרו
"משקיעים רבות בעידוד הרכיבה על אופניים בעיר כאמצעי תחבורה חלופי". רוכבי אופניים בתל אביב/ראובן קסטרו

במקביל, מתוכננת אכיפה מוגברת בגין עבירות תנועה חמורות, כולל נסיעה ברמזור אדום, נסיעה נגד כיוון התנועה, שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה והפרעה להולכי רגל במעברי חצייה. מלבד קנסות כספיים, יורשו השוטרים להוציא אוויר מצמיגי האופניים ולהחרים סוללה של אופניים חשמליים לילדים מתחת לגיל 16 שרוכבים בניגוד לחוק.

מנתוני עיריית תל אביב-יפו עולה כי החל משנת 2000, נסללו בעיר כ-130 קילומטרים של שבילי אופניים, ובשנת 2016 הוקצה תקציב של כ-30 מיליון שקלים להמשך הקמת תשתיות אופניים. ראש העירייה רון חולדאי מסר כי "אנו פועלים ומשקיעים רבות בעידוד הרכיבה על אופניים בעיר כאמצעי חלופי לשימוש ברכב הפרטי, במיוחד לנוכח היעדר פתרונות מספקים של תחבורה ציבורית".

מפקד מחוז תל אביב במשטרת ישראל, ניצב משה אדרי, הוסיף כי "פעילות המשטרה, יחד עם עיריית תל אביב-יפו והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בתחום אכיפת נסיעה חוקית ובטוחה באופניים חשמליים, נועדה בראש ובראשונה להגן על שלום הציבור וחיי אדם, למנוע פגיעה בגוף בנפש וברכוש ולתת שרות איכותי לכלל משתמשי הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully