וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כוכב לכת מסתורי צפוי למחוק את החיים על פני כדור הארץ - עוד החודש?

7.4.2016 / 13:29

הגיע הזמן להיפרד? כוכב לכת עצום שהתגלה לאחרונה בקצה מערכת השמש הוא - על פי הראיות - הגורם להכחדות המוניות קודמות על פני כדור הארץ. ישנם מומחים שמאמינים שהוא צפוי לפגוע בנו שוב ולהרוג את כולנו - אולי אפילו עוד היום

חוקרים הציגו ראיות לקיומו של כוכב לכת תשיעי במערכת השמש/צילום: Science Magazine, המכון הטכנולוגי בקליפורניה

כוכב לכת ענק, שלפי ההשערות הביא להכחדת הדינוזאורים לפני מיליוני שנים, צפוי לעשות זאת שוב והפעם אנחנו נמצאים על הכוונת שלו. לפי חוקר החלל דניאל וויטמייר, כוכב הלכת הביא לכמה מקרי הכחדה חוזרים ונשנים - כשרבים מאמינים שהאירוע האפוקליפטי הבא יכול לקרות מוקדם מהצפוי, אולי אפילו היום.

אולי חלקכם שמע כבר על כוכב הלכת המדובר - שכן הוא כוכב הלכת התשיעי במערכת השמש, "כוכב הלכת 9" (או בשמו הקודם "כוכב אקס"), שהתגלה בתחילת השנה ע"י זוג החוקרים קונסטנטין בטייגין ומייק בראון, מהמכון הטכנולוגי של קליפורניה. "כוכב הלכת 9" הוא בגודל של נפטון ובעל מסה של פי שש מכדור הארץ. הוא נוצר לפני כ-4.5 מיליארד שנים, נמצא במרחק של כ-200 יחידות אסטורנומיות מהשמש - כלומר פי 200 מהמרחק שבין כדור הארץ לשמש, ומקיף אותה אחת לכ-15 אלף שנים.

על פי ההשערות החדשות, כוכב הלכת, שנמצא בקצה מערכת השמש, יצר בעבר הרחוק מטר כוכבי שביט שפוצצו את פני כדור הארץ וחיסלו את כל היצורים החיים עליו. וויטמייר, אסטרופיזיקאי מאוניברסיטת לואיזיאנה, טוען שככל שהכוכב מתקרב אלינו יותר ויותר בסיבוב שלו, כך גדל הסיכוי שישליך עלינו אסטרואידים ומטר של כוכבי שביט.

יותר רחוק מנפטון: חוקרים מצאו ראיות לקיום כוכב לכת חדש במערכת השמש. CALITECH, צילום מסך
כוכב הלכת התשיעי הוא גם זה שיהרוג אותנו?/צילום מסך, CALITECH

על פי עדויות ממאובנים שנמצאו על כדור הארץ, מרבית החיים על פני הכדור נמחקים באופן מסתורי כל 26-27 מיליון שנה - כשייתכן שהאחראי לכך הוא כוכב לכת 9. מה שהביא להכחדות הביולוגיות הקודמות, על פי וויטמייר, הוא המפגש בין כוכב לכת 9 לחגורת קויפר, אסופת גופים הסובבים את השמש במסלול הנמצא מעבר לכוכב הלכת נפטון. לפי הראיות האחרונות שנמצאו, כוכב הלכת 9 אכן נמצא במסלול של החגורה.

כל זה קצת מבטל את תיאוריות הקונספירציה משנות ה-80 וה-90, על כוכב היפותטי מסוג ננס אדום בשם נמסיס שגורם לתופעה המחזורית של הכחדות ביולוגיות. כעת, כשנראה שנמצאה הסיבה האמיתית לכך, רבים מאמינים שהכחדה נוספת תצא לפועל עוד לפני סוף אפריל. נו טוב, גם ככה למי יש כוח לסבול עוד קיץ שרבי בישראל.

עוד באותו נושא

עולם המדע נרגש מגילוי "כוכב אקס": "משנה את המבט על מערכת השמש"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
זה כל מה שאתם צריכים לדעת על הכוכב שישמיד אותנו. או שלא/מערכת וואלה, צילום מסך

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully