וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארצות הברית דנה עם ישראל בצמצום כוחותיה בצפון סיני

רשת CNN דיווחה כי ממשל אובמה שוקל להוציא חלק מהחיילים האמריקנים מבסיס הכוח הבינלאומי הנמצא 20 קילומטרים מהגבול עם ישראל. זאת, בין היתר בשל איום דאעש. נוכחות הכוח מהווה חלק מהסכם השלום עם מצרים ועל כן על ישראל לאשר את המהלך

עריכה: טל רזניק

(דאעש בסיני מאיים: "נתקוף את ישראל")

ממשל אובמה שוקל להוציא חלק מכוחות הצבא מבסיס הכוח הבינלאומי הגדול ביותר בסיני, הנמצא כ-20 קילומטרים מהגבול עם ישראל - כך דיווחה הלילה (רביעי) רשת CNN. זאת, בין היתר בשל האיום ההולך וגובר מצד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בחצי האי. לפי הדיווח, ארצות הברית בוחנת אפשרות להזיז חלק מהכוחות לדרום חצי האי, והיא דנה באפשרות זו עם גורמים במצרים ובישראל.

כל שינוי משמעותי בקרב כוח המשקיפים הרב-לאומי צריך להיות מאושר על ידי ישראל ומצרים, בשל העובדה שנוכחות הכוח מהווה חלק מהסכם השלום בין שתי המדינות. עד כה, מצרים וישראל לא התייחסו באופן פומבי למגעים עם האמריקנים בנושא. גורמים רשמיים במשרד ההגנה האמריקני ציינו כי ארצות הברית סבורה שהיא עדיין יכולה להגשים את מחויבויותיה במסגרת הסכם, וכי צעד זה, אם יאושר בידי הצדדים, לא יהווה נסיגה אמריקנית מהשטח.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי השערוריות של טראמפ: קרוז ינצל את המומנטום וינצח בוויסקונסין?
תיעוד: רכב פונה פניית פרסה לא חוקית, פוגע ברוכב אופנוע - וגורם למותו
"הרגשתי מושפלת": תיכון שלח בתפוצה רחבה רשימת תלמידים החייבים כסף

אימונים של דאעש בסיני 06 פברואר 2016. חצי האי סיני מצרים דאעש, צילום מסך
חשש מאיום דאעש. אימון של לוחמי הארגון בסיני/צילום מסך, חצי האי סיני מצרים דאעש

לטענת הגורמים, ניתן יהיה להשתמש בטכנולוגיות חדשות ובלתי-מאוישות כדי לעמוד בהתחייבות המדינה להסכם, במסגרתו עליהם לנטר אחר פעילות צבאית בסיני. הגורמים ציינו כי עדיין לא ידוע כמה כוחות יעזבו את הבסיס בצפון, אם המהלך יאושר. הם מדגישים כי הבסיס לא צפוי להיסגר לחלוטין, אך מדינות אחרות צפויות לבצע מהלך דומה. נוסף לבסיס הצפוני ישנם עוד 20 בסיסים, עמדות תצפית ומחסומים של הכוח.

דובר משרד ההגנה כריסטופר שרווד התייחס לנושא במרומז ואמר: "הפנטגון תומך בתפקיד הצבא בכוח הבינלאומי הפועל למען קיום הסכם השלום בין מצרים וישראל. אנו עורכים דיונים מתמשכים עם כוח המשקיפים הרב-לאומי ומתאימים את יכולות הגנת הכוחות על פי התנאים הקיימים".

עד כה נסגרו כמה תחנות התרעה מרוחקות, האחרונה בהם בספטמבר האחרון, אז כוח המשקיפים פינה את כוחותיו מאתר מרוחק בצפון-מזרח סיני בשל חשש ממתקפות טרור. ארבעה חיילים אמריקנים נפצעו באותו החודש ממטען צד שככל הנראה הונח על ידי לוחמי דאעש בסיני. ימים לאחר מכן הציב הפנטגון 75 חיילים נוספים בחצי האי.

בתוך כך, אמר הלילה נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר כי הוא שוחח עם שר ההגנה אשטון קרטר על האופן שבו הפנטגון צריך להיערך לקראת האיומים העולמיים, בהם ההתמודדות מול ארגון דאעש. "אנו חייבים להמשיך וללחוץ עליהם, וכמובן לא רק מבחינה צבאית אלא גם מבחינה מודיעינית ודיפלומטית", אמר אובמה והוסיף: "המאבק יוסיף להיות קשה אך אני בטוח כי דאעש יפסיד, אנו ננצח". הנשיא האמריקני הוסיף כי ידון בנושא עם מפקדי השטח ואנשי המטות המשולבים בפגישתם בהמשך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully