וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גפני: "לא נתנגד לרחבה לרפורמים בכותל – אם תהיה כניסה נפרדת"

6.4.2016 / 0:26

למרות האמירה המפתיעה של נציג יהדות התורה, התנגדות הרפורמים והקונסרבטיבים לשינוי מתווה הכותל כפי שאושר בממשלה עשויה למנוע את יישום ההצעה. גפני הבהיר: "לעולם לא נכיר ברפורמים"

צילום: רוני כמפו, עריכה: מתן חדד

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התייחס אמש (שלישי) במהלך שיחה עם כתבים בוועידת סיעת "דגל התורה" ביישוב חפץ חיים למתווה הכותל, ואמר כי "לא יתנגד לרחבת תפילה לזרמים הלא אורתודוקסים, ובתנאי שהכניסות בכותל תהיינה נפרדות". מדובר בהתבטאות מפתיעה ומרוככת מפיו של ח"כ חרדי, אולם ספק אם ניתן יהיה ליישם את הצעתו של גפני נוכח התנגדותם של הרפורמים והקונסרבטיבים לשנות את המתווה, כפי שאושר בממשלה. לטענתו, ההצעה דומה להסדר שהציע בעבר "פוסק הדור" החרדי-ליטאי הרב יוסף שלום אלישיב.

במתווה המקורי, שאושר חרף התנגדות החרדים במסגרת הסכם פשרה עם "נשות הכותל", נקבע כי הכניסה לכותל המערבי ולרחבה החדשה, שבה יהיה מותר לנשים ולגברים להתפלל יחד, תהיה אותה כניסה - דרך השער המרכזי. בתחילת השבוע שעבר, הודה ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשונה כי הממשלה מתקשה ליישם את מתווה הכותל, בשל התנגדות החרדים. בהודעה שפרסמה לשכתו של נתניהו נכתב כי "לפני כחודשיים קיבלה הממשלה החלטה ליישום את המלצות הצוות המייעץ לעניין הסדרי התפילה בכותל המערבי. לאחר קבלת ההחלטה, התעוררו כמה קשיים. אנחנו פועלים על מנת למצוא להם פתרון".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו מודה: הממשלה תתקשה ליישם את מתווה הכותל
ליצמן על המחלוקת בכותל: "לא נשב בממשלה המכירה ברפורמים"
רב הכותל חוזר בו: דורש למנוע בחקיקה רחבת תפילה משותפת לגברים ונשים

ח"כ משה גפני, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
לטענתו, ההצעה דומה להסדר שהציע הרב אלישיב. גפני/ראובן קסטרו

במקביל, בג"ץ קיבל השבוע את עמדת המדינה וקבע כי לא יינתן צו ביניים המחייב את רב הכותל שמואל רבינוביץ' להכניס ספר תורה לעזרת הנשים בכותל המערבי בשלב זה. לפי ההחלטה, המדינה תגיש את עמדתה ומידע על התקדמותה במתווה הכותל עם הרפורמים והקונסרבטיבים תוך 90 יום. כלומר, נתניהו קיבל 90 ימים נוספים כדי לפתור את המשבר מול החרדים בסוגיית יישום המתווה.

גפני התייחס בדבריו גם לסוגיית ההכרה ברפורמים ובקונסרבטיבים, שניתנה במסגרת מתווה הכותל, ועוררה קריאות חריפות מצד פוליטיקאים חרדים שאף איימו בפרישה מהממשלה אם הזרמים האחרים יקבלו הכרה רשמית. "אנחנו מנהלים מלחמה עם הרפורמים. לעולם לא נכיר בהם", הבהיר גפני.

(עדכון ראשון: 23:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully