וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוטנציאל הרסני": שנתיים מאסר לפעיל ימין שחיבר מדריך לשריפת מסגדים

17.3.2016 / 17:56

משה אורבך, בן 24 מבני ברק, חיבר את "מלכות הזדון" - מסמך ובו הוא מדריך יהודים כיצד לבצע פעולות טרור. המסמך התגלה במהלך חקירת הצתת כנסיית "הלחם והדגים" ביולי. "בתי המשפט לא יקלו ראש במעשים שבכוחם לפגוע במרקם העדין בישראל"

צילום מסך

בית משפט השלום ברחובות גזר היום (חמישי) שנתיים מאסר בפועל וחצי שנת מאסר על תנאי על משה אורבך, פעיל ימין בן 24 מבני ברק, שחיבר את מסמך "מלכות הזדון" והורשע לפני חודש במעשי המרדה, הסתה לאלימות והחזקת פרסום גזעני. המסמך התגלה במהלך חקירת הצתת כנסיית "הלחם והדגים" על שפת הכנרת בחודש יולי, ובו קורא אורבך לבצע מעשי אלימות וטרור כלפי בני דתות אחרות. המסמך חובר במטרה להפיצו ל"קהל יעד" יהודי, ולהדריך את קהל יעד זה בביצוע העבירות.

שופט בית משפט השלום ברחובות, מנחם מזרחי, כתב בגזר הדין כי "אופיו החריף של המסמך, שכל כולו הסתה לאלימות בסביבת 'חייו' של אותו מסמך, הוא בעל פוטנציאל הרסני אם יגיע לאזניים קשובות וללב חפץ של אלימות". עוד כתב: "נוכח יתרת הנסיבות אני מגיע למסקנה כי יש להטיל על הנאשם ענישה בעלת משמעות אשר תמחיש את חומרת מעשיו, תרתיע אותו ואת הרבים מפני פעילות דומה, תבהיר לו כי בתי המשפט לא יקלו ראש במעשים שבכוחם לפגוע או לערער את המרקם העדין של האוכלוסייה במדינת ישראל".

עוד בנושא:
מחבר המדריך להצתת מסגדים מואשם בהסתה לטרור
"לשרוף מסגדים ולשתוק": המדריך לטרור שנתפס אצל מציתי הכנסייה

הארכת מעצר למשה אורבך, חשוד שביצע פעולות תג מחיר במנזר השתקנים, יוני 2013. יותם רונן
"בתי המשפט לא יקלו ראש במעשים שבכוחם לפגוע או לערער את המרקם העדין של האוכלוסייה". אורבך/יותם רונן

במסמך הביע אורבך מורת רוח כלפי רשויות המדינה, ש"מתנכלות" לשיטתו לפעילי ימין המבצעים פעולות "תג מחיר" ונוקטות פעילות נמרצת כדי לעצור ולהעמיד לדין כל אחד מהם. כמו כן, תחת הכותרת "דרכי פעולה", מואשם אורבך כי הוא פירט את שיטות הפעולה לפגיעה בעצים שניטעו על ידי האוכלוסייה הערבית, בגדרות ובעמודי חשמל שהוקמו על ידם ובזיהום בורות מים.

בנוסף לכך, ציין אורבך את השיטות להצתת כלי רכב ולשימוש בבקבוקי תבערה. בהמשך המסמך הדריך אורבך באופן מפורט כיצד יש להצית מסגדים, כנסיות ומנזרים. מהמסמך עולה כי עדיף להקים תא קטן בכל יישוב, עיר, גבעה או ישיבה ולא תשתית רחבה, שכן יהיה פחות סיכוי לחשוף אותו. לפי העקרונות, מומלץ שהתא יהיה מורכב משלושה עד חמישה חברים, שמחליטים לעשות "מעשים קטנים" ואף מתחזקים "מכל דבר קטן". העיקר, נכתב במסמך, הוא "הרצון לקידוש ה' ולדעת לשתוק בחקירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הצתה בכנסיית טבחה ליד הכינרת, יוני 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
המבנה השרוף של כנסיית הלחם והדגים בקיץ/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully