וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליפת הברום: המנכ"ל זומן לשימוע, נשקלת חקירה פלילית

המשרד להגנת הסביבה זימן את מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר, לשימוע בעקבות התאונה שגרמה לדליפת החומר המסוכן בדרום. בנוסף, הודיע המשרד כי הוא שוקל לפתוח בחקירה פלילית נגד הנהלת הרכבת

צילום: שי מכלוף עריכה: ניר חן

המשרד להגנת הסביבה הודיע הערב (רביעי) כי הוא שוקל לפתוח בחקירה פלילית נגד הנהלת רכבת ישראל, בעקבות התאונה שגרמה לדליפת הברום בדימונה. בנוסף, זומן מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר, לשימוע שייערך ביום ראשון הקרוב.

בהודעת המשרד נמסר כי נסיבות האירוע מצביעות על כך שקיים חשש לכאורה לכשל באישור נתיב נסיעת הרעלים, "ועל כן עולה חשש שברכבת ישראל מפרים את תנאי היתר הרעלים שבידיהם, דבר המהווה עבירה לכאורה על הוראות חוק החומרים המסוכנים".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי סכסוך של שנים עקב פרשת הרפז: אהוד ברק וגבי אשכנזי לחצו ידיים
"שמחה מהולה בעצב": בלילה מת הבעל, בבוקר נולד בנו השביעי
חשד לרצח: גופת גבר נמצאה ליד רכב שרוף באזור קריית אתא

תאונת רכבות בכניסה לדימונה. 14 במרץ 2016. דוברות כב"ה
צוותים מטפלים בדליפת הברום בדימונה, שלשום/דוברות כב"ה

עוד נכתב כי "ניטור החומרים באוויר שנערך בשטח הצביע על זיהום אוויר חזק של חומר מסוכן מסוג ברום בסביבה שמהווה הפרה על חוק 'אוויר נקי'. לכן, שוקלים במשרד להגנת הסביבה לבטל את היתר הרעלים של רכבת ישראל שמשמעו איסור על הובלת חומרים מסוכנים, עד אשר ינקטו הצעדים הנדרשים למניעת מקרים דומים".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "אנו תמהים על הודעת המשרד לאיכות הסביבה עוד טרם הושלמו הבדיקות הרלוונטיות ברכבת ובמשרד התחבורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מערכת וואלה!, צילום מסך

מתחקיר ראשוני של האירוע עלה כי רכבת משא שמטה בסמוך לתחנת הרכבת בדימונה כמה קרונות. הנהג לא הבחין בכך והמשיך בנסיעתו. רכבת משא נוספת, שהובילה מטען של חומר מסוכן מסוג ברום התנגשה בקרונות רכבת המטען שנשמטו קודם לכן. מעוצמת ההתנגשות נשמטו שני מכלים שהכילו ברום ממסילת הברזל וכמות של כ-6.5 טון מהחומר המסוכן דלפה. שבעה בני אדם נפגעו באירוע באורח קל.

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, אמר אמש כי האירוע נגרם כתוצאה מרשלנות. "לא צריך לחקור ולבדוק כדי לדעת שאם נשארו קרונות על המסילה זו רשלנות", טען השר, במהלך הדברים שנשא בפתח תערוכה בכנסת. "אסור שבמדינת ישראל קרונות יישארו על המסילה, מבלי שרכבת שמגיעה יודעת על כך, בפרט כשמדובר ברכבות שמובילות חומרים כל כך מסוכנים. אנחנו נטפל בעניין הזה ונמצה את הדין עם מי שאחראי לכך, ובעיקר נפעל לוודא שדבר כזה לא יחזור", הבטיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully