וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה פלסטינים חולצו לאחר שצבא מצרים הציף מנהרה ברפיח

10.3.2016 / 13:53

על פי הדיווחים בכל התקשורת הפלסטיניים, כוחות הצבא שאבו מי ים למנהרה בדרום רצועת עזה, והקשר עם העובדים שבה אבד. זאת על רקע הפעילות המצרית נגד מנהרות הטרור. לפני כשבוע נהרג אדם אחד בקריסת מנהרה בחאן יונס הסמוכה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(מחמוד א-זהאר, בחודש שעבר: "המנהרות הן אמצעי להגנה עצמית")

תשעה פלסטינים שנעדרו החל משעות הבוקר (חמישי) לאחר שאבד עמם הקשר, כששהו במנהרה בדרום רצועת עזה שככל הנראה הוצפה על ידי צבא מצרים, חולצו. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, כוחות הצבא שאבו מי ים למנהרה שבדרום-מזרח רפיח, בגבול חצי האי סיני. הפלסטינים שחולצו ככל הנראה ביצעו עבודות במנהרה.

לפני כשבוע אדם אחד נהרג וחמישה נוספים נפצעו בקריסת מנהרה בחאן יונס שבדרום הרצועה. על פי ההודעה ממשרד הבריאות הפלסטיני, ההרוג הוא פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מוחמד מוסא אלאסטל, בן 31. בשבועות האחרונים דווח על כמה מקרים של קריסת מנהרות באזורים שונים של הרצועה.

עוד בוואלה! NEWS:
ההערכה בישראל: חמאס חידש את מלאי הרקטות שהיה בידיו ערב "צוק איתן"
שוב מנהרה קרסה ברצועת עזה: פעיל חמאס נהרג וחמישה נפצעו
יעלון: חמאס מתקשה לשקם את התשתיות שנפגעו ב"צוק איתן"

מנהרות ההברחה ברפיח. רויטרס
בין היתר, הצבא פועל נגד המנהרות בהריסת בתים באזור הגבול. מנהרת הברחה שנחשפה ברפיח/רויטרס

צבא מצרים פועל בתקופה האחרונה נגד המנהרות, בעיקר באזור רפיח, בין היתר באמצעות הצפה של אזור החפירות במי ים וכן בהריסת בתים הקרובים לגבול. מאות בתים ברפיח המצרית נהרסו עד כה. כמו כן, במצרים מתנגדים בתוקף לפתיחה של מעבר רפיח למעבר תושבי עזה או לתכניות בישראל להקמת נמל ימי או אי מלאכותי שישמש לשדה תעופה ונמל.

בתחילת החודש שעבר קרסה מנהרה אחרת של חמאס, גם היא בשכונת זייתון. באירוע זה לא היו נפגעים. בנוסף לכך, יום קודם לכן נהרגו שני פעילי חמאס ונפצעו שבעה נוספים בקריסת מנהרה באזור נצרים שבמרכז הרצועה. שבוע קודם לכן שבעה פעילי חמאס נהרגו בקריסת מנהרה בשכונת א-תופאח שבצפון העיר עזה. ככל הנראה, המנהרה קרסה בשל מזג האוויר הסוער.

עם סיום מבצע "צוק איתן", הטילה הזרוע הצבאית של חמאס איפול מוחלט על כל סוגיית המנהרות, עד לפני כחודש וחצי, עם מותם של שבעת הפעילים בקריסת המנהרה בא-תופאח. חמאס מיהר לסגור את הרחובות המובילים אל המנהרה ומנע מסקרנים להתקרב, עד לאיתור הגופות ובירור נסיבות הקריסה. החשאיות נשמרה עד להתבטאויות של שני בכירי הארגון, סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, ומחמוד א-זהאר, שטענו כי חלק מהמנהרות כבר מגיעות לישראל.

(עדכון ראשון: 10:11)

מנהרות ההברחה ברפיח. רויטרס
מנהרת הברחה שנחשפה ברפיח/רויטרס
מנהרות ההברחה ברפיח. רויטרס
מנהרת הברחה שנחשפה ברפיח/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully