וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לביידן: מצר על מות התייר ביפו; ישראל הרגה 200 פלסטינים

אילן זלאיט

10.3.2016 / 0:43

יו"ר הרשות הפלסטינית וסגן נשיא ארצות הברית נפגשו בלשכה ברמאללה, שם התייחס אבו מאזן לפיגוע שביידן שהה רק מאות מטרים ממנו וגבה את חייו של אזרח אמריקני. עוד טען: "הכיבוש הישראלי אחראי לאלימות באזורנו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נועדו אמש (רביעי) בלשכתו ברמאללה. סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וואפא" דיווחה כי במהלך הפגישה, הביע אבו מאזן את תנחומיו על "מותו של האזרח האמריקני שנהרג אתמול", בהתייחסו לתייר טיילור פורס שנרצח בפיגוע הדקירה ביפו. ביידן עצמו שהה רק מאות מטרים ספורים מזירת האירוע, במרכז פרס לשלום. עם זאת, אבו מאזן ביקש להזכיר כי "בחמשת החודשים האחרונים הרגה ישראל 200 פלסטינים" ולא התייחס לאירוע ביפו כאל פיגוע.

כמו כן, נמסר כי אבו מאזן ביקש מסגן הנשיא להשיב את האופק המדיני של פתרון שתי המדינות על בסיס קווי 1967 כמפתח לשלום באזור, והדגיש כי "הכיבוש הישראלי הוא הגורם העיקרי לאלימות ולשפיכות ולשפיכות הדמים באזור". כמו כן, הוא קרא להילחם בטרור על כל סוגיו, ואמר כי על מנת לנצח את ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) יש להקים מדינה פלסטינית עצמאית.

בתום הפגישה נמסרה הצהרה רשמית מהבית הלבן שבה נאמר כי השניים דנו בסכסוך הישראלי-פלסטיני והועלו הצעות לפתרון המשבר, בהן הקמת שתי מדינות. כמו כן, נמסר כי ביידן גינה את הפיגוע ביפו שבו נהרג פורס.

פגישת סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה. 9 במרץ 2016.. וואפא, מערכת וואלה! NEWS
"כדי לנצח את דאעש - יש להקים מדינה פלסטינית". אבו מאזן וביידן, אמש/מערכת וואלה! NEWS, וואפא

מוקדם יותר אתמול נפגש ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים והפציר בו לקבל את חבילת הסיוע הביטחונית שמוצעת לו על ידי ממשלו של ברק אובמה, ולא להמתין עד לשנת 2017, אז ייכנס נשיא חדש - או נשיאה- לבית הלבן.

בשיחתם של השניים בירושלים הדגיש ביידן כי החבילה הנרחבת שמציע הממשל לא צפויה להשתפר תחת הממשל הבא, שכן המציאות התקציבית בארצות הברית עומדת להישאר דומה. סגן הנשיא הוסיף כי גם אם נתניהו לא סבור שהחבילה מושלמת, הממשל האמריקני וגורמי הביטחון הבכירים ביותר מאמינים שהיא עונה היטב על צרכי הביטחון של ישראל.

עוד באותו נושא

קבלת פנים קטלנית: סגן נשיא ארה"ב נחשף לחוסר האונים של ישראל

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, משרד רה"מ. 9 במרץ 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"פגישה חמה ולבבית". ביידן ונתניהו בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

גורם ישראלי תיאר את פגישתם של ביידן ונתניהו אתמול כ"חמה ולבבית", והוסיף כי לצד חבילת הסיוע הביטחונית, השניים דנו גם בהתפתחויות האחרונות בסוריה, במגעים לפיוס בין ישראל לטורקיה, באפשרות להתקדמות מדינית מול הפלסטינים ובנושא הגז הטבעי של ישראל ויכולתו לקדם את מעמדה המדיני באזור.

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully