וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה במערכת הביטחון: חמאס לא יגיב להרס מנהרות בידי צה"ל

11.3.2016 / 0:18

על פי הערכות בישראל, הארגון השלים עם פעילות צה"ל לאיתור המנהרות, ואנשי הזרוע הצבאית לא "ישברו את הכלים" בתגובה להשמדתן. עם זאת, כדי להתפאר ב"נשק יום הדין", ממשיך חמאס להעצים דיווחים על קריסת מנהרות ולתעד את פעילות צה"ל בגבול

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בעקבות ניתוח מידע מכלי התקשורת הפלסטיניים שנעשה בעת האחרונה במערכת הביטחון, בישראל מעריכים כי חמאס השלים עם פעילות צה"ל לאיתור מנהרות התקפיות בגבול רצועת עזה, וכי אנשי הזרוע הצבאית מבינים כי אם הצבא יאתר פתחי מנהרות מסוג זה – הוא יפעל להשמידן. מכאן, שבעקבות הבנת חמאס את "כללי המשחק", במערכת הביטחון לא צופים כי הזרוע הצבאית תגיב על השמדת פירי המנהרות.

בתוך כך, במערכת הביטחון מדגישים כי התמיכה במפעל המנהרות ובאמונים עליו מהווה קונצנזוס ברחובות עזה, ובשל כך, מנסה חמאס למנף ולהעצים אירועים הקשורים במערך זה. השיח בנושא בכלי התקשורת הפלסטיניים גובר, ובין היתר, קיים תיעוד בלתי פוסק של פעילות הכלים ההנדסיים של צה"ל, שהוצבו בסמוך לגדר המערכת כדי לאתר מנהרות.

לקריאה נוספת:
ההערכה בישראל: חמאס חידש את מלאי הרקטות שהיה בידיו ערב "צוק איתן"
שוב מנהרה קרסה ברצועת עזה: פעיל חמאס נהרג וחמישה נפצעו
יעלון: חמאס מתקשה לשקם את התשתיות שנפגעו ב"צוק איתן"

גדר המערכת סביב עזה, פברואר 2016. ראובן קסטרו
כמאה כלים הנדסיים פועלים בסמוך לגבול. גדר המערכת עם רצועת עזה/ראובן קסטרו

לפני כמה שבועות, חשף הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט בכנס ביטחוני על שם הרמטכ"ל המנוח אמנון ליפקין-שחק כי בנוסף למאמץ הסמוי של צה"ל בנושא המנהרות, פועלים לאורך הרצועה כמאה כלים הנדסיים במטרה לאתרן. בכך, אישר איזנקוט את קיומה של יוזמה ישראלית רחבה להתמודדות עם המנהרות ההתקפיות, המאיימות להוביל מחבלים לתוך יישובים ומוצבי צה"ל.

בעקבות פרסומים בכלי התקשורת בארץ, שיצרו הד גדול ברצועת עזה, מנהיגי חמאס מיהרו לפעול להפחתת המתיחות מול ישראל – וטענו כי הארגון חופר מנהרות הגנתיות בלבד. לדבריהם, המנהרות נועדו להתמודד עם פלישה ישראלית. זאת ועוד, בכירי חמאס הדגישו כי חמאס אינו מעוניין במערכה מול ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קריסת מנהרה בשכונת זייתון, עזה, 28 בפברואר 2016. טוויטר, צילום מסך
האירועים מועצמים בתקשורת הפלסטינית. קריסת מנהרה בעזה/צילום מסך, טוויטר

עם זאת, הדיווחים בנושא המנהרות מועצמים בכלי התקשורת בעזה. אירוע קריסת המנהרה הראשון שאירע לאחרונה, ובו נהרגו שבעה פועלים, לא הוסתר כמו בעבר. הארגון החליט לפרסם את המקרה בהרחבה ולהעניק במה רחבה ככל האפשר לטקס הלוויית שבעת ההרוגים ולתהלוכות האזכרה, שהתקיימו בהובלת חמאס. לאחר קריסתן של מנהרות נוספות, השיק חמאס את קמפיין "אנשי המנהרות" שהופץ ברשתות החברתיות, ובכך האדיר עוד יותר את המפעל המרכזי שלו, אותו הוא ממצב כ"נשק יום הדין". מטרת הפרסומים היא לעורר מוטיבציה בפעילי הזרוע הצבאית, הפועלים בנחישות לכריית המנהרות.

מפעל המנהרות אינו היחיד שבו פועל חמאס במרץ, ובשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי בישראל מעריכים כי כשנה וחצי לאחר מבצע "צוק איתן", הארגון חידש את כל מלאי הרקטות שהיה בידיו ערב המבצע. עם זאת, ההערכה היא כי רוב הרקטות ככל הנראה מיועדות לטווח קצר בלבד, ורובן מיוצרות בשטח הרצועה - זאת בשל הקושי להבריח את הציוד המתאים לתוך עזה. בשל כך, רוב הרקטות ככל הנראה באיכות ירודה מאוד, ואינן משתוות לאלפי הרקטות לטווח ארוך שהיו ברשות חמאס ביוני 2014.

(עדכון ראשון: 22:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully