וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: הודח חבר הפרלמנט שנפגש עם שגריר ישראל

שמעון סימן-טוב

2.3.2016 / 19:01

רק 17 נציגים התנגדו להחלטה, ומגישי ההצעה טענו כי תוופיק עוכאשה מעל בתפקידו ופעל בניגוד לתקנות הפרלמנט. עוכאשה, הידוע בהתבטאויותיו מעוררות המחלוקת, הזמין את השגריר לארוחת ערב בשידור חי – ועורר סערה במדינה

עריכה: יאיר דניאל

בית הנבחרים המצרי החליט היום (רביעי) ברוב גדול להדיח את חבר הפרלמנט ומגיש הטלוויזיה תוופיק עוכאשה, לאחר שזה אירח בביתו את שגריר ישראל בקהיר חיים קורן. 467 תמכו בהצעה – הרבה מעבר לרף הנדרש של שלושה רבעים מתוך 595 הנציגים. בנוסף לכך, 17 חברי פרלמנט התנגדו להצעה ו-70 נעדרו ממנה.

הדיון לקראת ההצבעה היה מתוח וטעון במיוחד, ומגישי ההצעה נימקו אותה בכך שעוכאשה מעל בתפקידו ופעל בניגוד לתקנות הפרלמנט. עוכאשה, הידוע בהתבטאויותיו המעוררות מחלוקת, הזמין את חיים קורן לארוחת ערב בביתו בשבוע שעבר במהלך שידור חי בטלוויזיה. על אף הסכם השלום בין המדינות ושיתוף הפעולה הביטחוני ההדוק, גורמים מצריים רשמיים נשמרו לאורך השנים מלהפגין אהדה פומבית לישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו נפגש עם שגריר מצרים הנכנס ודן עמו על המגעים בין ישראל לטורקיה
שגריר ישראל במצרים: "נפגשתי כמה פעמים עם הנשיא א-סיסי"
סערה בפרלמנט המצרי: השדרן שנפגש עם שגריר ישראל הותקף בנעל

פגישת שגריר ישראל במצרים חיים קורן וחבר הפרלמנט תוופיק עוכאשה, 25 בפברואר 2016. שגרירות ישראל בקהיר, אתר רשמי
"עבירה אתית". עוכאשה וקורן/אתר רשמי, שגרירות ישראל בקהיר

הפגישה התפרסמה בכלי התקשורת במצרים ועצם קיומה עורר תגובות נזעמות בציבור. לאחר הפגישה נערכה אף ישיבה של ועדת האתיקה של הפרלמנט המצרי, שדנה ב"עבירה האתית" שביצע השדרן בפגישתו עם השגריר. ואולם, עוכאשה הבהיר כי הפגישה נעשתה מתוך רצון לשמור על האינטרסים המצריים בלבד וכי עדכן את שירותי המודיעין במדינה לפני שנערכה.

במהלך דיון מוקדם יותר בנושא, ביום ראשון האחרון, עוכאשה הותקף בפרלמנט על ידי אחד מעמיתיו, שזעם על כך שהוא הזמין את שגריר ישראל במדינה לארוחת ערב ופגע בו בנעל. יו"ר הפרלמנט הרחיק את עוכאשה ואת כמאל אחמד, שיחד עם מחוקקים אחרים דרש את השעייתו של מגיש הטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully