וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח המחבל הנמלט בבולגריה: "יום מאושר, חיסלו את הרוצח של אחי"

26.2.2016 / 13:22

בשיחה עם וואלה! NEWS, התייחסה יפה פנחסי למותו של עמר א-נאיף, שרצח את אחיה אליהו עמדי בשנות ה-80 ונמצא ללא רוח חיים בשגרירות הפלסטינית בסופיה. "זה נותן לנו נחמה. נסגר מעגל"

עומר א-נאיף, מחבל פלסטיני שנמלט מישראל ונרצח בבולגריה. טוויטר, צילום מסך
שהה בשגרירות הפלסטינית. א-נאיף/צילום מסך, טוויטר

"זה יום מאושר בשבילי, חיסלו את הרוצח של אחי" - כך הגיבה היום (שישי) יפה פנחסי, אחותו של של תלמיד הישיבה אליהו עמדי שנרצח על ידי עמר א-נאיף, למשמע הידיעה על מותו המסתורי של האחרון בשגרירות פלסטין בבולגריה. א-נאיף הורשע ברצח שאירע בסוף שנות ה-80, אך נמלט ב-1990 מישראל במהלך העברתו לטיפול רפואי בבית חולים לאחר שפתח בשביתת רעב. בארגונו האשימו את המוסד באחריות למעשה.

"לא הייתי רוצה שייענש בכלא ויקבל בית הבראה עם כל התנאים שיש שם", אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS. "אני שמחה שהוא חוסל ושאשתו אלמנה עם שלושה ילדים. לא רק אנחנו נאכל אותה, גם הם. התוצאה היום מחפה על כל השנים שבמהלכם הוא הסתובב חופשי. חשבנו שהוא מתכנן עוד פיגועים עד שבסוף עדכנו אותנו שעלו עליו. עצוב שרוצח הסתובב חופשי כל השנים האלה. זה מפחיד ומתסכל, אבל סוף טוב הכל טוב. זה נותן לנו נחמה. נסגר מעגל".

לדבריה, "זה מסר לכולם, שאף אחד לא יתייאש. עושים תמיד הכל כדי לאתר את הרוצחים האלו. אני פחדתי שהוא יברח מבולגריה. כנראה שהם שמו אותו על הכוונת. זה לא היה סיפור רגיל. כולם היו מעורבים פה, על אף שהיה נראה כאילו לאף אחד לא אכפת. עברנו כל כך הרבה דברים קשים השנה, וזה משמח אותנו".

יפה פנחסי, אחותו של תלמיד הישיבה אליהו עמדי שנרצח על ידי עמר א-נאיף. נועם מושקוביץ
"זה מסר לכולם". יפה פנחסי בביתה, היום/נועם מושקוביץ

בכיר החזית העממית ג'מיל מזהר אמר לערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני כי "גם השלטונות בבולגריה והשגרירות הפלסטינית נושאים באחריות למותו של א-נאיף, משום שהם היו אחראים לשלומו", לדבריו, "אין ספק שישראל עומדת מאחורי הפשע הזה, והוא לא יעבור ללא תגובה של החזית העממית".

חמזה א-נאיף, אחיו של המחבל שחוסל, אמר לכלי תקשורת פלסטיניים כי בשגרירות הפלסטינית לא רצו לארח את אחיו. "השגריר אמר לי: 'אתה תראה שיהרגו אותו, ישמו לו רעל או משהו'", סיפר.

א-נאיף, שהשתייך לארגון החזית העממית לשחרור פלסטין, שהצליח לברוח ב-1990 מסוהרים ששמרו עליו בזמן שהיה בטיפול בבית חולים ונמלט מישראל. הוא חי בכמה מדינות ערביות עד שהתמקם בבולגריה, שם קיבל תעודת תושב. א-נאיף, שניהל מעדניה בסופיה, היה נשוי לאזרחית המדינה ולשניים היו שלושה ילדים.

לפי רשת אל-ג'זירה, ב-15 בדצמבר ביקשה שגרירות ישראל בסופיה מנמשלת בולגריה להסגירו. בתגובה, משטרת בולגריה נתנה לו אולטימטום של 72 שעות, אך הוא סירב לעזוב את מתחם השגרירות בסופיה. אחיו של הנרצח, חמזה א-נאיף, ישב גם הוא בכלא בישראל. וב-2011 הוא שוחרר בעסקת שליט לאחר 26 שנים וגורש מהארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

גורם ישראלי מסר בתגובה כי "אין לנו כל קשר לאירוע". משרד החוץ הוסיף: "ישראל אכן ביקשה את הסגרתו של זיאד, שהינו אסיר נמלט, אך את הידיעה על מותו למדנו מאמצעי התקשורת. אנו לומדים את הפרטים".

ממשרד החוץ הפלסטיני נמסר כי נפתחה חקירה סביב נסיבות הרצח ויו"ר הרשות אבו מאזן גינה בתוקף את ה"פשע המתועב". בהודעה שפרסמה החזית העממית האשים הארגון את המוסד בהתנקשות בא-נאיף. עורך דינו אמר לאחרונה כי הבקשה להסגרתו של מרשו נובעת ממניעים פוליטיים וכי הוא עונה כדי להודות ברצח של תלמיד הישיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully