וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיר נחסמה: 40 אלף השתתפו במרוץ השנתי בתל אביב

26.2.2016 / 13:20

אלפי רצים ורצות עשו את דרכם ברחבי העיר בשישה מסלולים שונים. האצן הקנייתי שקבע בשנה שעברה שיא חדש סיים שוב במקום הראשון במרתון. חולדאי: "חגיגה גדולה לספורטאים"

מרתון תל אביב,  26 בפברואר 2016. אבי כהן
משתתפים במרוץ מרתון תל אביב, הבוקר/אבי כהן

יותר מ-40 אלף בני אדם השתתפו היום (שישי) במרוץ "סמסונג" תל אביב, שנערך זו השנה השמינית. הרצים והרצות הוזנקו החל מהשעה 6:50, ורצו באחד משישה מסלולים לאורך חוף הים של העיר: מרתון, שאורכו 42.195 קילומטרים, חצי מרתון, שאורכו 21 קילומטרים, מרוץ עשרה קילומטרים, מרוץ חמישה קילומטרים, מרוץ אופני יד לנכים, ומיני מרתון לילדים, במקצה של קילומטר ובמקצה נוסף של 420 מטרים.

לראשונה, מארגני המרתון לא חייבו את המשתתפים בהצגת אישורים רפואיים, בעקבות פסיקת בית המשפט בחודש דצמבר האחרון, שקיבל את עמדת עיריית תל אביב-יפו. במקום זאת, הרצים נדרשים לחתום על הצהרת בריאות הכוללת שאלון רפואי. איגוד רופאי המשפחה התנגדו אף הם לדרישה להצגת אישור רפואי, בשל העומס הכבד על מערכת הבריאות.

עוד בוואלה! NEWS:
חוששים מהרוג נוסף: עיריית ת"א מבקשת ממשתתפי המרוץ אישור רפואי
הרצים בתמונות: מרוץ הלילה של תל אביב Night Run 2015
כ-40 בני אדם נפגעו קל במרוץ האופניים "סובב תל אביב"

מרתון תל אביב,  26 בפברואר 2016. אבי כהן
משתתפים במרוץ בתל אביב, הבוקר/אבי כהן
"הכי חשוב שכל אחד ייקח אחריות, ישמור על עצמו ויגיע לניצחון האישי שלו"

כמו כן, במרתון השתתפו השנה כ-1,500 אצנים מובילים מרחבי העולם שנרשמו למסלול המרתון המלא הם ינסו לשבור את שיא מרתון תל אביב העומד על שעתיים, עשר דקות ו-30 שניות. האצן הקנייתי שקבע אותו בשנה שעברה, וויליאם קיפרונו יגון, ניצח בפעם השנייה ברציפות כשסיים את המסלול לאחר שעתיים, עשר דקות ו-51 שניות. ואולם, הוא לא יזכה בפרס של 40 אלף שקלים שהובטח למי שיגיע לתוצאה של פחות משעתיים, שבע דקות ו-59 שניות.

"זו השנה השמינית שבה אנו חוגגים את מרתון תל אביב, וכמו בכל שנה מדובר בחגיגה גדולה לספורטאים, לתושבי העיר ולמבקריה", מסר ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי. "השנה בית המשפט קיבל את עמדת העירייה לגבי האחריות האישית של המשתתפים במרוצים המוניים, ביטל את הצורך באישור רפואי וקבע כי ניתן להסתפק בהצהרת בריאות, כפי שנהוג בכל העולם. אני מאמין שההחלטה הזאת תסיר מכשול ממשי מקיומם של מפעלי ספורט עממיים. אני מאחל לכל אחד מהמשתתפים הצלחה והנאה והכי חשוב שכל אחד ייקח אחריות, ישמור על עצמו ויגיע לניצחון האישי שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נהניתי מהרכיבה, מהשגת היעד, מהאווירה הספורטיבית". יעלון במרוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

במרוץ השתתף גם שר הביטחון, משה יעלון. "אני מקפיד להשתתף בכל שנה בתחרויות, מרוצים ומרתונים, ובכל פעם נהנה מחדש", אמר. "התחלתי לרכוב על אופני ידיים כאות הזדהות עם משלחת של נכי צה"ל שהזמינה אותי לאחר שחרורי מצה"ל להצטרף אליהם, ומאז התמכרתי. אני מקפיד להתאמן כמה פעמים בשבוע, לא רק על אופני ידיים. לפעילות הגופנית יש משמעות גדולה מאוד עבורי, וחשיבות רבה. זה טוב לבריאות וזה טוב לנפש. אני ממליץ בחום לנסות רכיבה על אופני ידיים - זה אתגר לא פשוט, אבל מספק מאוד".

יעלון הוסיף: "במהלך הרכיבה אני מתמודד לבד עם משברים שהדרך מציבה לי, ומופעלים בה שרירים שבדרך כלל איננו מפעילים. עבור נכי צה"ל לא מעטים, רכיבה על אופני ידיים היא פעילות הספורט הכמעט יחידה שהם יכולים לבצע, ואני נרגש בכל פעם מחדש לראותם בתחרויות ובאימונים. גם הבוקר במרתון תל אביב נהניתי מהרכיבה, מהשגת היעד, מהאווירה הספורטיבית ומלראות בסיפוק שאלפי ישראלים עוסקים בספורט והפכו את זה לחלק משגרת יומם".

משעה 4:00 נחסמו רחובות רבים בתל אביב וביפו

מנקודת הזינוק בשדרות רוקח, מול גני התערוכה, המשיכו האצנים במסלולים שונים דרך נמל תל אביב ורצועת החוף, טיילת רידינג ופארק הירקון, רחוב דיזנגוף, רחוב אבן גבירול וכיכר רבין, שדרות רוטשילד, מרכז עזריאלי ומתחם שרונה, יפו העתיקה ונמל יפו. המרתון נחתם בהפנינג ענק בחניון גני יהושע.

החל משעה 4:00 ועד לסיום המרוץ נאסרה החניה ותנועת כלי הרכב לשני הכיוונים ברחובות הבאים, וברחובות החוצים אותם: שדרות רוקח, רחוב התערוכה, רחוב לוי אשכול, רחוב לוי אשכול, רחוב ש"י עגנון, רחוב יוניצמן, נמל תל אביב, כביש 2040 וצומת גלילות; רחוב הירקון, טיילת הרברט סמואל, רחוב קויפמן ורחוב גולדמן; רחוב דיזנגוף, רחוב אלנבי, שדרות רוטשילד, רחוב תרס"ט, שדרות בן גוריון, דרך מנחם בגין, רחוב קפלן רחוב החשמונאים, רחוב אבן גבירול ורחוב מרמורק; שדרות ירושלים, רחוב הרצל, רחוב אליפלט ורחוב העלייה שנייה.

דרך נמיר הייתה חסומה לתנועת כלי רכב בין צומת גלילות לרחוב פנקס משני הכיוונים משעה 5:00 עד 10:00. המארגנים המליצו למשתתפים ולקהל לחנות במתחם קניון אילון, רמת החייל, חניוני אצטדיון האתלטיקה, חניון רפידים, חניוני אוניברסיטת תל אביב וחניון רכבת "סבידור" מרכז.

בהכנת הכתבה השתתף אמיר בוחבוט

(עדכון ראשון: 6:00)

מרתון תל אביב,  26 בפברואר 2016. אבי כהן
מרתון תל אביב, 26 בפברואר 2016/אבי כהן
מרתון תל אביב,  26 בפברואר 2016. אבי כהן
מרתון תל אביב, 26 בפברואר 2016/אבי כהן
מרתון תל אביב,  26 בפברואר 2016. אבי כהן
מרתון תל אביב, 26 בפברואר 2016/אבי כהן
מרתון תל אביב,  26 בפברואר 2016. אבי כהן
מרתון תל אביב, 26 בפברואר 2016/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully