וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף התנגדות השמרנים: הסנאט באיטליה אישר נישואי להט"ב

היסטוריה ברומא: החוק המרוכך שעבר בתמיכתו של ראש הממשלה מתאו רנצי עוד צריך לעבור אישור של הבית התחתון של הפרלמנט האיטלקי. במסגרת החוק, לא יותר אימוץ ילדים על ידי זוגות חד-מיניים. בחודש האחרון, נערכו הפגנות ענק ברחבי המדינה

הסנאטורית מוניקה צ'ירינה בהפגנה למען זכויות להט"ב, רומא, 28 בינואר 2016. רויטרס
הסנאטורית הדמוקרטית מוניקה צ'ירינה בהפגנה למען זכויות להט"ב מול הסנאט ברומא, לפני כחודש/רויטרס

הסנאט של איטליה אישר אמש (חמישי) חוק שיאפשר נישואים אזרחיים, כולל לזוגות חד-מיניים. מדובר בנוסחה מרוככת של החוק, שהוגשה על ידי ראש הממשלה מתאו רנצי כדי להתגבר על התנגדות בשורות מפלגת השלטון לזכויות נרחבות יותר לזוגות חד-מיניים. עתה יעבור החוק לאישור הבית התחתון של הפרלמנט.

173 סנאטורים הצביעו בעד לעומת 73 שהתנגדו. בין הסעיפים שהוסרו היה סעיף שהיה מאפשר לזוגות חד-מיניים לאמץ ילדים במדינה הקתולית. ארגונים התומכים בקהילה הגאה תיארו את החקיקה כ"בגידה". איטליה היא המדינה היחידה במערב אירופה שבה נישואים חד-מיניים או נישואים אזרחיים הם לא חוקיים.

עוד בוואלה! NEWS:
זעם על היעדרות אוחנה מהצבעות בנושא להט"ב: "העדיף משמעת על ערכים"
בתו הלסבית של הח"כ החרדי: "אבא ואני הצלחנו להגיע להכרה והבנה"
הנתונים העגומים: שתיים מכל שלוש נשים בקהילת הלהט"ב הוטרדה מינית

הפגנה נגד נישואים חד-מיניים ברומא, איטליה, ינואר 2016. רויטרס
"תועבה". הפגנה נגד נישואים חד-מיניים ברומא, בחודש שעבר/רויטרס

רנצי, שזמן רב הבטיח להעביר חקיקה בנושא, תיאר את ההצבעה היום "היסטורית". בשנה שעברה, בית הדין האירופי לזכויות אדם פסק כי ההגנה החוקית שמנעה איטליה מלהט"בים במדינה מהווה הפרה של זכויות אדם.

בחודש שעבר, עשרות אלפי בני אדם הפגינו בערים ברחבי איטליה בדרישה להכיר בנישואים חד-מיניים בחוק. במקביל, נערכו הפגנות קטנות יותר בקריאה לרשויות בתוניסיה, הסמוכה לחופיה הדרומיים של המדינה, לבטל את האיסור בחוק על יחסי מין בין בני אותו המין, ובתמיכה בארגון זכויות הלהט"ב "שמס". החלטת ממשלה הוציאה את הארגון מחוץ לחוק, אולם השבוע פסק בית המשפט העליון במדינה לטובתו, ופעילות הארגון התוניסאי חודשה.

(עדכון ראשון: 23:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully