וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתול של ארגון ימין ניסה לגרום ל"שוברים שתיקה" לפרסם מידע סודי

24.2.2016 / 22:06

רועי פלד, פעיל "עד כאן", מסר עדות מסווגת שכללה לכאורה מידע מהשירות הצבאי שלו, בתקווה שארגון השמאל יפרסם אותה וייתפס כפוגע בביטחון המדינה. העדות הועברה לצנזורה ורובה נאסרה לפרסום. "שוברים שתיקה": "יש לפתוח בחקירה נגד 'עד כאן'"

עריכה: אביב אירגז

ארגון "שוברים שתיקה" הצליח לאתר מסתנן מארגון הימין "עד כאן", שמסר לאחרונה עדות ובה מידע ביטחוני מסווג, בניסיון להוכיח כי הארגון יפרסם אותה ויביא לפגיעה בביטחון המדינה. הצעיר, רועי פלד, הגיע לסיור יחד עם הארגון בחודש דצמבר האחרון – כפי שהתחיל מסתנן נוסף שנחשף בעבר את הקשר עם הארגון – ולאחר מכן ביקש למסור עדות.

בעוד "שוברים שתיקה" עוסק בעדויות של לוחמים ששירתו בשטחי הגדה המערבית וברצועת עזה, הוא דווקא ביקש למסור עדות על אודות אירועים מגבול הצפון. בסופו של דבר עדותו לא פורסמה והארגון אף העביר אותה לצנזורה הצבאית – שם אושרה ההשערה כי חלקים נרחבים ממנה פסולים לפרסום בשל חשש לפגיעה בביטחון המדינה.

עוד בנושא:
ארגון "שוברים שתיקה" חשף פעיל ימין שהסתנן לשורותיו
"הוא אמר לילד שנכסח אותו": האזינו לעדות הפעיל שהסתנן ל"שוברים שתיקה"
אנשי ימין חשפו פעיל שמאל שהעביר מידע העלול לסכן חיי פלסטינים


פלד הציג את עצמו בתור בחור ושמו רוי, וימים אחדים לאחר הסיור נגבתה ממנו העדות. הוא סיפר כי שירת בפלס"ר גולני בשנים 2014-2011 וכבר בהתחלה הזכיר את הקו שלו ברמת הגולן. המראיין ניסה להסביר לו כי אין לארגון עניין בכך, וכי אם ירצה לדבר על כך ברמה האישית וללא קשר לעדות – הוא מוזמן.

מראיין: כן. טוב, תראה, העניין של רמת הגולן אני חייב לומר שהוא מרתק בעיניי, אבל אנחנו לא ניגע בו כי אנחנו כשוברים שתיקה כאילו מגבילים את פעילותנו לשטחים, כאילו לגדה המערבית ולרצועת עזה, אז כאילו אם יישאר לנו זמן וזה אני אשמח לקשקש כי זה מעניין אותי ברמה האישית, אבל מבחינת שוברים שתיקה זה לא זה.

פלד: האמת שמבחינת ממשק עם אזרחים היה לי שם הכי הרבה, אז הייתי בטוח שזה כן, אבל...

מראיין: כן, לא, אנחנו כאילו פשוט מבחינת הזה...

פלד: אני איתך, אני איתך.

פעילות "שוברים שתיקה". שוברים שתיקה,
פלד התעקש למסור עדות על גבול הצפון/שוברים שתיקה

בשלב זה מסר פלד עדות מפורטת על אירועים מהשטחים ומרצועת עזה, ובהם מידע על מעצרים ופעילויות נוספות שלפי תיאוריו היו מנוגדים לחוק בעיניו ובעיני חבריו הלוחמים. בסיום, הציע המראיין לתת לו להתבטא בנוגע לקו ברמת הגולן בלי קשר לעדות. לדבריו, הלוחמים הם ישבו במוצב "בוסטר" בגבול, מרחק חמש דקות נסיעה מאביטל שמול קוניטרה. בעדותו, תיאר מעצר של רועי צאן שנחשדים כאספני מידע על המוצבים של צה"ל באזור. לדבריו, כשמזהים רועי צאן מקבלים פקודה לצאת ולקחת אותו, לעתים בסיוע כלבי עוקץ. תמלול הריאיון מובא ללא החלקים הנרחבים שפסלה הצנזורה.

פלד: סוריה היה קו מאוד מורכב, בעיקר כי הגענו אליו בקטע של מה, אנחנו בסוריה? מה יש לעשות פה? לא היה פה כלום כבר כמה שנים ולא יהיה פה. כאילו מה שלחו כוח כמו פלס"ר גולני לשבת פה? ואז הבנו שיש שם קו מורכב, קו מאוד מורכב.

[...]נותן להם (לכלבים, ש"ב) פקודה של "פרוץ" בקשר, הכוחות [...] סוגרים על הרועה אם הוא מנסה לברוח, וגם אם הוא לא מנסה לברוח. בכל מקרה, הכלבים של עוקץ מגיעים ראשונים, יוצאים אליו. עפים עליו ישר ב[...].

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מראיין: כלבי תקיפה כאילו?

פלד: כלבי תקיפה, כן. כלבי תקיפה, מרדף, זה אותו סוג. רצים ומחרעים אותו.

מראיין: אז הם כאילו...

פלד: כן, כן, לגמרי. לגמרי מחרעים אותו.

מראיין: התנועה הייתה "ביס". לא, אני אומר להקלטה. לפעמים שוכחים שזה מכשיר הקלטה.

פלד: כן, לפעמים היו מראות קשים, לפעמים פחות, כי המטרה של הכלבן בעצם היא להגיע הכי מהר שהוא יכול אחרי הכלב. אז לפעמים היו מראות מאוד קשים, לפעמים פחות. שכשהרועי צאן האלה מה שאנחנו יודעים בוודאות זה שהם רועי צאן, מה שאנחנו לא יודעים בוודאות אם הם [...] אותו עניין כמו עם הצפרים בעזה. הם מגיעים עם מחברות ועם משקפות ועם דברים כאלה.

מראיין: הרועי צאן גם?

פלד: הרועי צאן. כשאנחנו לא יודעים בוודאות אם הוא מה שנקרא משת"פ, פעיל או משהו כזה. הוא מגיע, או שהוא אוסף מודיעין או שהוא לא אוסף מודיעין. מגיע עם מחברות, עם משקפות, דברים כאלה, ואנחנו בעצם "קוטפים" אותו, מביאים אותו באותה פעילות של מעצר. אתה יודע, פלנלית, אזיקונים, לוקחים אותו איתנו, עוברים חזרה את הגדר לישראל ומעבירים אותו שם ליחידת 504 שהם חוקרים אותו בעצם.

מראיין: אמרת, כאילו, לפעמים יש מראות קשים. למה אתה מתכוון?

פלד: מראות קשים לפעמים זה הכלבים של עוקץ. שאני, אישית, הייתי עם המ"פ, אז אני לא הייתי יודע מה קורה בשטח. אז מה שכן היינו עושים אחרי שהוא מגיע, המ"פ היה מעביר אותו עם הרכב שלנו, הוא היה יושב איתי מאחורה, והיינו מעבירים אותו הלאה ל[...] לדעתי הם ישבו בנפח או משהו כזה, 504. אז אתה רואה בן אדם שוואלה, נשכו אותו שני כלבי תקיפה. זה מראה לא קל.

פעילות "שוברים שתיקה". שוברים שתיקה,
"אתה מבין שיש מצב שעשית דברים שבדיעבד נראים לך לא הגיוניים"/שוברים שתיקה

פלד תיאר בדבריו יותר מעשרה מארבים מהסוג הזה. כאשר נשאל מדוע החליט למסור עדות, ענה: "כי אתה מבין שיש מצב שעשית דברים שבדיעבד נראים לך לא הגיוניים לעשות כמו המעצר תרגול הזה, כמו, לא יודע, כמו לקטוף בן אדם שאני לא יודע אם הוא באמת מופלל או לא, וכמו, לא יודע, לירות למסית מרכזי בברך כי הוא מסית מרכזי. דברים שאז נראים הגיוניים, היום הרבה פחות".

לאחר מסירת העדות שכללה, לדברי שוברים שתיקה, ניסיון מתמשך לעיסוק בקו הצפוני, שאינו חלק מעבודת הארגון, עלה החשד כי פלד הוא שתול שהסתנן לארגון. אף שעדותו לא פורסמה, הוחלט למסור את המידע לצנזורה הצבאית, שכאמור פסלה את רוב הדברים שנגעו לקו הצפוני מאחר שאלה עלולים לפגוע בביטחון המדינה. בשלב זה, התחזק החשד שמדובר בשתול של ארגון "עד כאן". חיזוק נוסף עלה גם כשכמה כלי תקשורת פנו ל"שוברים שתיקה" כדי לקבל התייחסות לטענות בעדותו, ככל הנראה לקראת פרסום של החומרים, שהועברו על ידי "עד כאן".

"עד כאן": "מנועים מלהתייחס לפרטים הנוגעים לכתבה"

מ"שוברים שתיקה" נמסר: "ארגוני המתנחלים 'עד כאן' ו'ועד מתיישבי השומרון' חצו את כל הקווים האדומים. לאחר שניסו להדיח פלסטינים להטריד מינית שתולה באוטובוסים ולאחר שהאשימו לשווא פעיל זכויות אדם ברצח, כעת מתברר כי ארגון המתנחלים לא בחל באמצעים וסיכן את ביטחון המדינה בניסיון כושל נוסף להפיל אותנו. אנו קוראים למשטרת ישראל לפתוח בחקירה מידית נגד אנשי 'עד כאן' שמסכנים את כולנו".

רון זיידל, רכז איסוף העדויות של 'שוברים שתיקה' הוסיף: "מדובר בעוד ניסיון כושל לפגוע ב'שוברים שתיקה' על ידי שתילה של עדויות שקריות או כאלה שמנסות לפגוע בארגון. בגלל תהליך האימות היסודי שאנו מבצעים, הניסיון הזה נכשל בפעם הרביעית. הפעם, בניגוד לפעמים הקודמות, מדובר במקרה חמור הרבה יותר מכיוון שניסו להעביר לנו מידע שהצנזורה קבעה שעלול לפגוע בביטחון המדינה, ולתפור לי תיק של עבירות ביטחון. 'עד כאן', הממומנת בכספי ציבור, תכננה לפרסם בתקשורת ש'שוברים שתיקה' אוספים מידע שכזה, דבר שהוא כמובן מופרך מכל וכל. בשביל להמשיך את הכיבוש ואת ההתנחלויות ארגוני המתנחלים מוכנים לסכן את בטחון חיילי צה"ל ואת ביטחון המדינה".

מארגון "עד כאן", נמסר: "ארגון 'שוברים שתיקה' חדל להיות ארגון זכויות אדם והפך לתנועה אנטי-ישראלית העוסקת באופן אובססיבי בפעילות נגד חיילי צה"ל, תוך מתן תמיכה לארגון ה-BDS, המלבה חרם נגד מדינת ישראל. במהלך שלוש שנות פעילותינו, עסקנו בחשיפת ההתנהלות הבלתי-חוקית של ארגון 'שוברים שתיקה'.

"בין היתר, נשלחו על ידנו מספר חיילים במילואים, לבדוק את שיטת גביית העדויות של 'שוברים' על הפעילות המבצעית של צה"ל וכוחות הביטחון. תוך כדי עבודתנו, נחשפנו לתמונה מטרידה ביותר אודות המודיעין המבצעי שאוסף ארגון 'שוברים שתיקה' על פעילות צה"ל בזירות הלחימה השונות, וקשריהם של הפעילים המרכזיים בארגון לגורמים פלסטינים ולגורמי טרור. מידע זה כבר הועבר על ידנו לבדיקת גורמי האכיפה המוסמכים, ובשל כך אנו מנועים מלהתייחס לפרטים נוספים הנוגעים לעניין המועלה בכתבה. אנשי 'שוברים' יודעים שרשויות האכיפה כבר עוסקות בבחינת המשמעויות הקשות של פעילותם נגד בטחון חיילי צה"ל וביטחון המדינה, ומתוך לחץ וחרדה, הארגון מנסה להסיט את הדיון ממנו והלאה. בקרוב מאוד נחשוף בפני אזרחי ישראל את כלל החומרים המפלילים שנאספו על ידנו לגבי הפעילות הלא חוקית של 'שוברים'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully