וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד חריג: "ישראל אישרה לאסירי חמאס לבקר את העציר שובת הרעב"

22.2.2016 / 19:25

לפי דיווחים פלסטיניים, ג'מאל אבו אל-היג'א ומוחמד שריתח, שניים מבכירי הארגון הכלואים בישראל, נכנסו תחת אבטחה כבדה של שב"ס לחדרו של מוחמד אל-קיק בבית חולים העמק בעפולה. ככל הנראה, ביקשו ממנו להפסיק את שביתת הרעב בת 90 הימים שבה הוא נוקט. בשב"ס סירבו להתייחס

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

(בחודש שעבר: העליון סירב להורות על שחרור מוחמד אל-קיק)

בצעד חריג, ישראל אישרה לשני האסירים ביטחוניים לבית חולים "העמק" בעפולה, שם הם שוחחו עם שובת הרעב מוחמד אל-קיק וביקשו ממנו, ככל הנראה, להפסיק את פעולותיו - כך דיווחו הערב (שני) מקורות פלסטיניים. על פי הדיווחים, הבוקר הגיעו שניים מבכירי חמאס הכלואים בישראל, ג'מאל אבו אל-היג'א ומוחמד שריתח, תחת אבטחה כבדה מאוד של שב"ס ומשטרת ישראל אל חדרו של אל-קיק, עיתונאי מרמאללה המזוהה עם הארגון, ושוחחו עמו.

השניים ביקשו ממנו ככל הנראה להפסיק את שביתת הרעב בת 90 הימים שבה הוא נוקט בעקבות מעצרו המנהלי על ידי ישראל. זאת, כך לפי דיווחים באתר "שיחה מקומית", מכיוון שאין מקום לטעמם בעת הזו לשביתות של בודדים.

בשב"ס סירבו להתייחס לדיווחים.

עוד בנושא:
עציר פלסטיני שובת רעב 49 ימים; חמאס: "לא נשתוק אם יהיה בסכנה"
קריאה לנתניהו: "שחרר מיד את האסיר הפלסטיני שובת הרעב"
בצעד חריג: "ישראל אישרה לאסירי חמאס לבקר את העציר שובת הרעב"

העציר המנהלי מוחמד אל-קיק בבית החולים העמק בעפולה, 10 בפברואר 2016. AP
נמצא תחת אבטחה של שני שוטרים. אל-קיק בבית החולים/AP

אבו אל היג'א נעצר בשנת 2002 ונחשב בזמנו לבכיר חמאס באיזור השומרון וכמי שעומד מאחורי כמה פיגועים במהלך האינתיפאדה השנייה. מוחמד שריתח נעצר ב-2002 לאחר ששיגר את המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות ברחוב אלנבי בקו 4 באותה השנה, פיגוע בו נרצחו 6 ישראלים. השניים נחשבים לשני בכירי חמאס בכלא הישראלי וכבעלי השפעה על האסירים בכלל בתי הסוהר.

אל-קיק דורש את שחרורו המידי

מאז שהחל ב-25 בנובמבר בשביתת הרעב, אל-קיק סירב לקבל טיפול רפואי מצוות בית החולים בעפולה, ודרש את שחרורו המידי או העמדתו לדין. שופטי בג"ץ הורו על תליית צו המעצר המנהלי נגדו, אולם לא על ביטולו המוחלט, והציעו להעבירו לבית חולים במזרח ירושלים, אולם לא בגדה המערבית.

כתב העיתון הבריטי "טלגרף", ראף סנצ'ז, דיווח כי חדרו של אל-קיק בבית החולים נמצא תחת אבטחה של שני שוטרים. מוחמד כנעאנה, פעיל פלסטיני שנמצא ליד מיטתו של אל-קיק במשמרות של עשר שעות, סיפר: "הוא אדם יוצא דופן. הוא אוהב את החיים, הוא אוהב את משפחתו, אבל הוא מוכן למות למען חירותו". מוקדם יותר היום הפגינו כ-30 בני נוער במושבה הגרמנית שבחיפה נגד מעצרו המנהלי של אל-קיק.

אלי אשכנזי השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully