וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "מעריך שבשבועות הקרובים נסכם עם ארה"ב על הסיוע הביטחוני"

22.2.2016 / 13:43

שר הביטחון התארח על ספינת צבא ארה"ב שעגנה בנמל חיפה במסגרת התרגיל הגדול "ג'וניפר קוברה", והתייחס גם לחמאס: "מתקשה בייצור רקטות". על סוריה אמר: "פועלים מעיקרון אחד - הגנה על האינטרסים שלנו"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק

שר הביטחון משה יעלון התייחס היום (שני) למשא ומתן בנוגע לתקציב הסיוע הביטחוני מארצות הברית לישראל, ואמר שהוא מעריך כי "כבר בשבועות הקרובים נגיע לסיכומים". לדבריו, "ישראל ניהלה בחודשים האחרונים דיונים על שמירת הביטחון האיכותי של ישראל במזרח התיכון במטרה לסכם תקציב לעשור הבא". את הדברים אמר יעלון על סיפונה של ה-USS קרני של הצבא האמריקני, לשם הגיע כאורח של שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו. הספינה עגנה בנמל חיפה במסגרת "ג'וניפר קוברה", תרגיל ההגנה האווירי הגדול שהתקיים החודש בישראל.

יעלון התייחס גם לסוגיית המצב בסוריה, והבהיר כי ישראל לא מתערבת בנעשה בה או בלבנון, אלא "פועלת רק מתוך עיקרון אחד – להגן על עצמה ועל האינטרסים שלה". לדבריו, "זה מוכר על ידי ארצות הברית ורוסיה שפועל בסוריה. חופש הפעולה שלנו נשמר". הוא הוסיף כי בנוגע למשא ומתן שמנהלות ארצות הברית ורוסיה על הסכם הפסקת אש בסוריה: "קשה לי לראות הפסקת אש יציבה שכל הגורמים ייענו לה, הפסקת אש כוללת איננה נראית באופק".

ביקור שר הביטחון משה יעלון על המשחתת האמריקאית, USS Carney בנמל חיפה בנוכחות השגריר האמריקאי דייויד שפירו. אדריאן הרבשטיין
"חופש הפעולה שלנו בסוריה נשמר". יעלון/אדריאן הרבשטיין

כמו כן, התייחס השר להתחמשות של חמאס ברצועת עזה ואמר כי הארגון מתקשה לייצר רקטות, אך ממשיך לנסות. "הוא סובל ממחסור, ולכן אנחנו רואים הרבה ניסויים של שיגורי רקטות לעבר הים", הסביר.

במהלך תרגיל "ג'וניפר קוברה" משתתפות כלל מערכות ההגנה האוויריות של חיל האוויר, ובהן גם לראשונה הגדוד האחראי על מערכת "שרביט קסמים", לאחר שבחודשים האחרונים עשרות חיילים החלו בהכשרה לו ואף מונה לו מג"ד. מטרת התרגיל היא דימוי תרחישים קיצוניים. בחלקם ינועו סוללות ממקום למקום כדי לבחון גמישות ובחלקם מתמודדים המערכים עם מטחי ירי מכמה זירות במקביל, עם ראשי נפץ גדולים.

עוד באותו נושא

בשל המצב בסוריה: ישראל וארה"ב יקיימו תרגיל הגנה אווירי נרחב

לכתבה המלאה
ביקור שר הביטחון משה יעלון על המשחתת האמריקאית, USS Carney בנמל חיפה בנוכחות השגריר האמריקאי דייויד שפירו. אדריאן הרבשטיין
סיפון ה-USS קרני/אדריאן הרבשטיין

בתרגיל נבחנות גם יכולות ההתמודדות עם ירי רקטות וטילים שפותחו על ידי חמאס ואיראן וירי טילים שהגיעו למזרח התיכון בשנים האחרונות. מערכות הנשק הישראליות ומערכות הנשק האמריקניות משתפות פעולה, במטרה להגדיל את יכולות האיתור ויירוט של טילים ורקטות. מכ"ם ה-X של צבא ארצות הברית, שפועל בנגב, משתתף בתרגיל ומתריע בפני המערכות השונות בטווחים שטרם נוסו.

על אף המתרחש בסוריה, על רקע הפעילות ההתקפית של צבא רוסיה ושל חילות אוויר של מדינות נוספות – טורקיה וצרפת, למשל – בשטחה, החליטו האמריקנים לקיים את התרגיל בכל זאת, על מנת להפגין את השותפות האסטרטגית בין ארצות הברית וישראל. כאלף חיילים אמריקנים אמורים להגיע לישראל עבור התרגיל, יחד עם מערכות הגנה אוויריות.

ביקור שר הביטחון משה יעלון על המשחתת האמריקאית, USS Carney בנמל חיפה בנוכחות השגריר האמריקאי דייויד שפירו. אדריאן הרבשטיין
כאלף חיילים אמריקנים מגיעים לישראל במסגרת התרגיל/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully