וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: "יש לפעול לאיסור עונש המוות ברחבי העולם"

22.2.2016 / 0:30

בנאום שנשא בפני עשרות אלפים בכיכר פטרוס הקדוש שבוותיקן, קרא פרנציסקוס לפוליטיקאים קתולים לפעול להשגת קונצנזוס בינלאומי שימנע הוצאות להורג. "הדיבר 'לא תרצח' תקף על חפים מפשע כשם שהוא תקף על אשמים", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

האפיפיור פרנציסקוס קרא היום (ראשון) לאיסור עולמי על עונש מוות. זאת, לדבריו, משום שהדיבר "לא תרצח" "תקף על אשמים בדיוק כפי שהוא תקף על חפים מפשע".

בנאום שנשא בפני עשרות אלפי בני אדם בכיכר פטרוס הקדוש שבוותיקן, קרא האפיפיור לפוליטיקאים קתולים ברחבי העולם לפעול לאיסור הוצאות להורג בשנת הכנסייה הנוכחית, שהוכרזה על ידו כשנה הקדושה של הרחמים, ועתידה להסתיים בנובמבר. "אני פונה אל מצפוניהם של המושלים, כדי להגיע לקונצנזוס בינלאומי שיביא סוף לעונש המוות", אמר.

עוד כתבות בנושא:
האפיפיור נגד טראמפ: "אדם שמתכנן חומות בגבול הוא אינו נוצרי"
פעם באלף שנה: האפיפיור ופטריארך הכנסייה הרוסית נפגשו בקובה

האפיפיור פרנציסקוס. AP
"ניתן למגר פשיעה מבלי למנוע לחלוטין מפושעים את האפשרות לשקם את עצמם". האפיפיור פרנציסקוס/AP

הכנסייה הקתולית, שבה 1.2 מיליארד חברים, אפשרה עונש מוות במקרים קיצוניים במהלך מאות שנים. עמדה זו החלה להשתנות תחת האפיפיור הקודם, יוחנן פאולוס השני, שהלך לעולמו ב-2005.

"יש התנגדות גוברת לעונש מוות, גם במקרים שבהם מטרתה היא הגנה לגיטימית על החברה", אמ פרנציסקוס. זאת, לדבריו, משום שכיום ישנם עזרים מודרניים המאפשרים "למגר פשיעה מבלי למנוע לחלוטין מפושעים את האפשרות לשקם את עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully