וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות: טורקיה תקפה יעדים של צבא אסד

גורמים צבאיים טענו כי השיבו באש לעבר בסיס חיל האוויר של הממשל הסורי במחוז חאלב, שממנו נורה טיל לעבר טורקיה. ראש הממשלה דאווטאולו אישר כי הצבא תקף גם יעדים של המיליציה הכורדית. ארה"ב לאנקרה: "הפסיקו את התוקפנות. יש להתמקד באיום המשותף"

צילום: רויטרס

צבא טורקיה תקף אמש (שבת) בסיס חיל האוויר של הממשל הסורי במחוז חאלב שבצפון המדינה – כך דווח בכלי תקשורת טורקיים. על פי הדיווח, צבא טורקיה תקף כמה מטרות של המיליציה הכורדית בסוריה (YPG), בהם גם עיירה שנכבשה על ידם. עם זאת, בין אותם יעדים היו גם מטרות יוצאות דופן של הממשל.

ראש הממשלה הטורקי, אחמט דאווטאולו, אמר אתמול כי טורקיה תגיב לכל איום מצד המיליציה הכורדית. הוא אף אישר כי טורקיה תקפה יעדים של הכורדים בסוריה והדגיש כי הזהיר את סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ממקרה כזה. זאת, לדבריו, בתגובה לירי בלתי פוסק מצד הכורדים לכיוון טורקיה. עם זאת, הוא לא התייחס לתקיפה של יעדים סורים.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
המתיחות בשיאה: צבא סוריה החל בהכנות לכיבוש בירת דאעש
לקראת פלישה לסוריה? סעודיה שולחת מטוסי קרב לטורקיה
במינכן הכריזו על "פריצת דרך" - אך בסוריה מחכים לתוצאות בשטח

אחמט דאווטאולו - שר החוץ של טורקיה. 2013. AP
"נגיב לכל איום מצד המיליציה הכורדית". ראש הממשלה דאוואטולו/AP

דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית ג'ון קירבי קרא לטורקיה "להפסיק את התוקפנות" כלפי הכורדים וכלפי ממשל אסד. "אנחנו ממשיכים לעודד את כל הצדדים להתמקד באיום המשותף, שלא פחת, ולעבוד יחד לסיום פעולות האיבה, כפי שהוסכם במינכן", קרא, בהתייחסות להסכם שנחתם על ידי קבוצת המדינות המעורבות במשבר בסוריה ביום שישי.

"אנחנו מודאגים מהמצב בצפון חאלב ופועלים להפגת המתיחות על ידי כל הצדדים", הוסיף קירבי. רק בחודש שעבר, דרשה וושינגטון מאנקרה להגביר את הפעילות נגד דאעש.

מוקדם יותר הודיע שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושואלו, כי ערב הסעודית תשלח מטוסי קרב לבסיס במזרח המדינה לקראת פלישה קרקעית לסוריה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). עם זאת, הוא הדגיש כי בשלב זה אין תכנית ממשית לקראת פלישה קרקעית. צ'בושואלו ציין כי המטוסים נשלחו לבסיס אינקריליק, הנמצא באזור העיר אדנה שליד הגבול עם סוריה. כמו כן, הוא הדגיש כי "בשלב זה לא ידוע כמה מטוסים יגיעו לבסיס". בסיס זה משמש את המטוסים האמריקנים, הבריטים והצרפתים היוצאים לתקוף את מטרות דאעש, וכעת המטוסים הסעודיים צפויים להצטרף ולהגביר את תקיפותיהם במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הריסות בצפון העיר חאלב שבסוריה בעקבות מתקפות אוויריות של צבא אסד ורוסיה, פברואר 2016. רויטרס
הריסות העיר חאלב/רויטרס

שלשום איים ראש הממשלה דווטאולו לצאת למבצע צבאי נגד "מפלגת האיחוד הדמוקרטי" (PYD) הכורדית, הנאבקת בדאעש בצפון סוריה וזוכה לתמיכת המערב. "אם יהיה צורך, נוכל לנקוט אותם צעדים בסוריה כפי שהיה בעיראק ובקנדיל", הכריז ראש הממשלה במהלך ריאיון לכלי התקשורת בעיר ארזינג'ן שבמזרח טורקיה. הוא התייחס להפצצות בשנה שעברה נגד כוחות המיליציה הכורדית PKK. "אנו מצפים שחברינו ובעלי בריתנו יתמכו בנו", הוסיף דאווטאולו, ברמיזה ככל הנראה לממשל האמריקני, שזכה לביקורת מצד אנקרה על תמיכתו בכוחות הכורדיים.

(עדכון ראשון: 23:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully