וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם באלף שנה: האפיפיור ופטריארך הכנסייה הרוסית נפגשו בקובה

לאחר פיצול בין הכנסיות, שהחל במאה ה-11, נפגשו פרנציסקוס וקיריל בשדה התעופה בהוואנה. בין היתר, שוחחו השניים על איחוי הקרע בין הכנסיות ועל רדיפתם של נוצרים ברחבי העולם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

האפיפיור פרנציסקוס וקיריל, פטריארך הכנסייה הרוסית האורתודוקסית, נפגשו אמש (שישי) בשדה התעופה בהוואנה שבקובה. הפגישה, הראשונה בין ראש הכנסייה הקתולית עם ראש הכנסייה הרוסית, נערכה במהלך ביקורו של פרנציסקוס בקובה, בדרכו לביקור רשמי במקסיקו. בין היתר, דנו השניים באיחוי הקרע בין הזרמים, שנחשב לאחת המשימות שהציב לעצמו פרנציסקוס, וכן ברדיפתם של נוצרים ברחבי העולם על רקע דתם. שני הצדדים הביעו תקווה כי הפגישה "תהיה סמל לתקווה ולרצון טוב עבור כל בני האדם".

בתום הפגישה הוציאו השניים הצהרה משותפת ובה קראו לקהילה הבינלאומית להגן על נוצרים הנמצאים תחת מתקפה במזרח התיכון ובצפון אפריקה, בהתכוונתם למעשי האלימות של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וארגוני טרור אחרים. "במדינות רבות במזרח התיכון ובצפון אפריקה משפחות שלמות, כפרים וערים של אחינו ואחיותינו מושמדים לחלוטין", נכתב בהודעה. "כנסיותיהם נהרסות ונבזזות באופן ברברי, חפציהם המקודשים מחוללים ואתריהם המקודשים מושמדים".

לקריאה נוספת:
חמור קופץ בכפר מצרי: בעל החיים המיוחד שמדהים את תושבי הנילוס
ניצולים העידו נגד השומר מאושוויץ: "אם הצלעות בלטו - הלכת למשרפות"
אינדונזיה דרשה מאפליקציות להסיר אימוג'ים עם "תכנים להט"ביים"

האפיפיור פרנציסקוס ופטריארך הכנסייה הרוסית האורתודוקסית קיריל נפגשו בקובה. 12 בפברואר 2016.. AP
האפיפיור והפטריארך הרוסי בהוואנה, אמש/AP

הפגישה בין השניים מהווה צעד משמעותי בקירוב בין הכנסייה הקתולית לאורתודוקסית, לאחר קרע של כאלף שנים שהחל בסכיזמה הגדולה בשנת 1054. אפיפיורים קודמים נפגשו עם בכירים בכנסייה האורתודקסית, שמרביתם מילאו תפקידים סמליים בלבד. הפטריארך קיריל נחשב לדמות המשפיעה ביותר בעולם האורתודוקסי, והוא מנהיג כ-165 מיליון מתוך 250 מיליון הנוצרים האורתודוקסים בעולם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
האפיפיור פרנציסקוס בביקורו בהוואנה שבקובה עם ראול קסטרו. רויטרס
פרנציסקוס בשדה התעופה בהוואנה, אמש/רויטרס

על המטוס למקסיקו, חבש פרנציסקוס כובע סומבררו מקסיקני מסורתי. הכובע, שעליו רקומות מפות אמריקה הצפונית והדרומית, ניתן לו כמתנה מהעיתונאים ולנטינה אלזרקי, שהייתה כתבת בוותיקן בעבר.

על פי הודעת הוותיקן טרם הפגישה, פגישתם של השניים אורגנה בתיווכו של נשיא קובה ראול קסטרו, שאירח את פרנציסקוס בארצו בשנה שעברה. "פגישת המנהיגים של הכנסייה הקתולית ושל הכנסייה האורתודוקסית הרוסית, לאחר הכנות נרחבות, תהיה הראשונה בהיסטוריה ותסמן שלב חשוב ביחסים בין שתי הכנסיות", נמסר.

(עדכון ראשון: 21:55)

האפיפיור פרנציסקוס בביקורו בהוואנה שבקובה לקראת הפגישה עם הפטריארך הרוסי קיריל. רויטרס
פרנציסקוס והסומבררו/רויטרס
הפטריארך הרוסי קיריל בביקורו בהוואנה שבקובה לקראת הפגישה עם האפיפיור. רויטרס
הפטריארך הרוסי קיריל בביקורו בהוואנה שבקובה לקראת הפגישה עם האפיפיור/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully